Toon posts:

15,4" TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag bij de lokale PC-boer een aanbieding: een 15,4" TFT scherm voor € 189. Op GoT en Google valt bijzonder weinig te vinden over breedbeeld tft schermen zoals deze, je komt vaak terecht op laptop's.

Specificaties van het scherm:

Resolutie: 1280x800
Uniek design: Extra dun & plat
Contrast: 400:1
Helderheid: 220cd/m2
Blauwe verlichting in voet
VGA aansluiting
Ingebouwde Speakers

Afbeeldingslocatie: http://www.pctop.nl/images/vergrotingen/1644.jpg

Heeft iemand ervaring met dit soort schermen? Merk je duidelijk verschil i.v.m. een "gewone" 15" of is het de moeite niet waard...

Pascal

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 18:14

aapelite

Do the kirby!

Ik denk dat het vooral belangrijk is waar je het voor wilt gaan gebruiken. Ik heb dit dingetje wel gezien en hij ziet er netjes, doch simpel uit, en hij is idd erg dun. Leuk voor het office werk voor op de kamer en simpele spelletjes. Als game/film tft zou ik hem iig niet echt aanraden, daar zijn genoeg betere alternatieven voor :)

Heb hem alleen helaas nooit aangesloten gezien, ben ook wel benieuwd naar hoe de beeldkwaliteit is van dit beestje.

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij vrij gunstig omdat ik veel werk van Paint Shop Pro / Cubase / ect...allemaal programma's waar je eigenlijk 2 schermen voor nodig hebt ;)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

jammer van die ingebouwde speakers en de blauwe verlichting...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet zeggen, op het moment dat je een widescreen hebt gehad wil je niet snel meer anders :P. Zeker nu de meeste games toch wel overweg kunnen met widescreen monitoren. Wat betreft de kwaliteit van dit scherm kan ik je weinig zeggen, maar dan zou ik gewoon eens vragen of je het ding mag zien in de winkel voordat je hem koopt. 189€ is niet duur voor zo'n ding.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:30
Ik werk thuis met dual 17" en heb op laptop 15.4" (1680x1050) en vindt dit een acceptabel vervangend scherm, maar dual screen is fijner.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Oké, een dual opstelling zit er voorlopig niet in, maar nu zit ik te twijvelen tussen een 17" en die 15,4". Voor de mensen met een breedbeeld TFT: wat vinden jullie prettiger werken?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 21:38

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:48:
Oké, een dual opstelling zit er voorlopig niet in, maar nu zit ik te twijvelen tussen een 17" en die 15,4". Voor de mensen met een breedbeeld TFT: wat vinden jullie prettiger werken?
Ik heb een tijdje met een 17" + een 19" (beide buis) gewerkt in zowel linux (Gnome 2.10) als windows (XP) en ik zit nu achter een Dell 20" Wide 2005FPW.

Ik moet zeggen dat widescreen een stuk aangenamer is, ook bij het Photoshoppen. Ook geen gedoe meer met progs die op beide schermen willen of juist maar op 1 scherm willen.

Wel is het gamen minder fijn voor je videokaart, aangezien een TFF het beste laat zien op de native resolutie. In mijn geval dus 1680x1050. Quake IV op die resolutie vergt een berg van je hardware. :P

Mijn keus zou een widescreen buis zijn, maar gek genoeg zijn die er niet (wel als TV's :X )

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 18:11
Leuk schermpje...
Laat me raden, je komt uit Almelo en wil hem kopen bij verkoophal computers :P ...

Is opzicht een leuk schermpje hoor lekker scherp wel een beetje raar design.
Geen last van ghosting ofzo.
Hoe ik dit weet, tja laten we zeggen ik verkoop ze ;) ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Topicstarter
Bij PC-TOP in Wormeveer :)

Wat bedoel je precies met "raar design"?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 14:59
De prijs is wel redelijk, ik zie alleen het voordeel van een 15,4 inch niet tegenover een normale 17 inch. Deze heeft normaliter een hogere resolutie en is groter. Ik heb zelf een 15,4 inch op me laptop en ben er zeer tevreden mee, maar vind een normale 17inch tft toch even wat prettiger werken..

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:07:
Bij PC-TOP in Wormeveer :)

Wat bedoel je precies met "raar design"?
Nou, het scherm ziet er wel een beetje appart uit opzicht.
Met appart bedoel ik het is echt breed om te zien, ik heb zelfs het gevoel dat een laptop met een 15,4 inch tft scherm minder breed zijn.
Maar je doet er geen miskoop aan hoor lekker scherp paneeltje :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

he weet iemand maybe een type nummer merk etc

Verwijderd

ben er al achter is de promedion m15w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 13:40 ]

Verwijderd

Het lijkt wel een laptop scherm in een normale behuizing.
Pagina: 1