Toon posts:

data extractie uit een figuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plotje met 600 punten erin geplot, en ik wil deze punten graag digitaal hebben.
ik ben begonnen met potlood en liniaal alles uit te meten, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn?
Er is vast wel een soort programma'tje waarin je het plaatje kan importeren, de schaal kan instellen, de punten aan kan klikken en de locatie af kan lezen?
ik heb een soort programma'tje gevonden voor de mac (Graphclick, http://www.arizona-software.ch/applications/graphclick/en/ ), maar zelf heb ik windows, dus daar heb ik nix aan.

iemand een idee?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Gewoon in PS kan je toch de coordinaten wel onderin de statusbalk zien?

Verwijderd

Topicstarter
nadeel is dat het figuur een logaritmische schaal heeft, en dat lukt (vlg mij) niet in PS :(

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 08:41
Lijkt me dat je de output verkeerd hebt doorgelust. Er zijn, zeker voor op het lab, zat meetmethodes om een dergelijke output door te sturen naar bv. een pda. Daarna voer je die aan je favo verwerkingsprogramma, a la Excel, PSS, of bv MathCAD en dan begint de lol. Om achteraf de boel weer te digitaliseren is een beetje de categorie 'so 80's' (of nog net 90's :+ ).
En verder zou dergelijke software flink in moeten scannen, goede puntenherkenning (zijn die er wel, of heb je alleen een lijn met pieken?).
Overigens niet bedoeld als kritiek (anders dan opbouwende ;) ), maar de meeste apparatuur kan tegenwoordig gekoppeld worden, in tegenstelling tot vroeger. Maar wat je verteld is simpel te omschrijven als werkverschaffing.
Overigens zou je de PS waarden wel weer om kunnen rekenen naar logaritmische waarden...

[ Voor 8% gewijzigd door Savantas op 26-10-2005 14:35 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:34:
Lijkt me dat je de output verkeerd hebt doorgelust. Er zijn, zeker voor op het lab, zat meetmethodes om een dergelijke output door te sturen naar bv. een pda. Daarna voer je die aan je favo verwerkingsprogramma, a la Excel, PSS, of bv MathCAD en dan begint de lol. Om achteraf de boel weer te digitaliseren is een beetje de categorie 'so 80's' (of nog net 90's :+ ).
En verder zou dergelijke software flink in moeten scannen, goede puntenherkenning (zijn die er wel, of heb je alleen een lijn met pieken?).
Overigens niet bedoeld als kritiek (anders dan opbouwende ;) ), maar de meeste apparatuur kan tegenwoordig gekoppeld worden, in tegenstelling tot vroeger. Maar wat je verteld is simpel te omschrijven als werkverschaffing.
Overigens zou je de PS waarden wel weer om kunnen rekenen naar logaritmische waarden...
het is een figuur wat ik niet zelf heb gemaakt. als ik de output verkeerd doorgelust zou hebben, zou ik ook de input moeten hebben, en dan was er geen probleem geweest.
het is een plot met duidelijke punten, het is al een digitaal plaatje (komt uit een pdf bestand). Deze kan je echter niet koppelen met een programma dat de punten uit kan lezen (voor zover ik weet).
werkverschaffing net hoe je het bekijkt. meten met lineaal is redelijk achterhaald, en ik kan me voorstellen dat je gewoon op die punten kan klikken en de waarden krijgt. is een stuk nauwkeurig (gewoon flink inzoomen).
Als je PS waarden hebt (X,Y) kan je die trouwens niet omrekenen naar logaritmische waarden.

verder nog tips?