Toon posts:

Laptop videokaart: Mobility of Go?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Alienware laptop, werkt allemaal heerlijk maar de videokaart (een Radeon mobility 9600/9700 series) voelt toch een beetje als een bottleneck als het op spellen aan komt.

Nu zat ik te denken aan een upgrade wat betreft de videokaart. Mn oog viel op de;
- Geforce 6800 Go 256mb
- ATI Mobility Radeon 9800pro (?mb)

Welke kan ik het beste aanschaffen? De rest van het systeem is een 3,4Ghz met 1GB RAM.

Ook zijn laptop kaarten redelijk moeilijk te krijgen, bij de pricewatch kreeg ik geen resultaat en met google kwam ik alleen uit op complete laptops.

Iemand een idee voor de kaart en winkel?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meeste laptopvideokaarten zijn helaas niet te vervangen. Die zitten namelijk vastgesoldeerd op het moederbord. Ik zou eerst opzoeken of jouw laptop wel een vervangbare videokaart heeft.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je 'm uberhaupt wel upgraden, de kaart?
Meestal zit die vast op je moederbord gesoldeerd.
Tegenwoordig heb je wel van die "losse" kaarten, maar of jij er daar eentje van hebt, geen idee.
Vraag me ook af of die dingen dan los verkocht worden.
Meestal alleen aan OEM's.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een ander forum kan je de videokaart van alienware upgraden. Het moederbord daarentegen niet. Zal ff die thread opzoeken.

Edit:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=99981

3e post van boven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:54 ]

Verwijderd

ben bang dat je wat voorloopt op onze tijd ;)
notebook-kaarten zijn namelijk nog niet te koop...
ATI en nVidia zijn beide bezig om dit op te lossen in de komende jaar volgens mij, ook al zal de oplossing ietwat tegenvallen omdat beide " kaarten" straks twee verschillende sockets gaan gebruiken...

Verwijderd

als ik naar die forum kijk zou ik zeggen dat de info niet 100% zeker is... eerst zeggen ze dat sommige modellen dat hebben, daarna alle modellen... ik weet niet, zou het niet helemaal vertrouwen. Je kunt toch gewoon ff een mailtje naar alienware versturen met je model en om toelichting vragen ?

ik wou vorige bericht editen maar dat gaat niet om de een of andere reden, zie er geen knopje meer voor :(

Verwijderd

Losse videokaarten voor laptop's zijn uberhaupt lastig (lees: niet) te verkrijgen, omdat deze alleen geleverd worden aan manufacturers (bijvoorbeeld DELL, Alienware, etc.).

Het vervangen van een videokaart in een laptop is wat minder makkelijk als het vervangen van een videokaart in een desktop, oftwel zeg maar (zeer) moeilijk te vervangen.
Ook is het de vraag of de videokaart zoizo te vervangen is (is het wel een losse insteekkaart of is de grafische chip volledig geïntegreerd op het moederbord).
Volgend jaar (volgens geruchten) worden losse videokaarten voor laptops wel geleverd, maar zullen (zeer waarschijnlijk) niet goedkoop zijn.

Daarom is het misschien handig om deze laptop te verkopen en een nieuwe laptop aanteschaffen (met GO 6800) of neem eens contact op met Alienware zelf of met Nvidia, misschien dat zij jouw verder kunnen helpen!

Verwijderd

Topicstarter
De kaar is te vervangen. Op de site van Alienware staat een tutorial hiervoor:

http://4help.alienware.co...2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Ik zal contact met Alienware opnemen of ik en hoe ik aan een betere videokaart kan komen.

Een nieuwe laptop is geen optie, deze heeft me 1500 gekost (gekocht van een vriend) en normaal kost ie 3100. Ik heb beloofd em niet door te verkopen ;)

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Q-bone

Dusss...

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:19:

Een nieuwe laptop is geen optie, deze heeft me 1500 gekost (gekocht van een vriend) en normaal kost ie 3100. Ik heb beloofd em niet door te verkopen ;)
Dan geef je hem toch weg :+

bla?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ga alleen wel even na of de kaarten de zelfde aansluiting hebben en gaan passen (vooral bij de 6800GO betwijfel ik of die wel past) verder is de 6800GO beter dan de 9800Pro

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

XanderDrake

Build the future!

GoldenSample schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:19:
ga alleen wel even na of de kaarten de zelfde aansluiting hebben en gaan passen (vooral bij de 6800GO betwijfel ik of die wel past) verder is de 6800GO beter dan de 9800Pro
Copy That, het is een wereld van verschil!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1