Compleet allround systeem, max 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:42
Allereerst: Voor de mensen die niet de tijd/zin hebben om de hele TS door te lezen staan onderin mijn belangrijkste vragen :Y)

Informatie

Aangezien ik binnenkort op kamers en ik op het moment alleen een laptop heb (Nec P520 Tu/e) van 2.5 oud die niet geheel aan mijn wensen voldoet ben ik van plan om zelf een nieuw desktop systeem te gaan halen. Op het moment heb ik thuis ook nog de beschikking over een Athlon Xp-2700 met 1024 mb en een Geforce 6800, wat eigenlijk best een lekker systeem is. Maar deze kan natuurlijk niet mee naar de kamer aangezien de rest van de familie die ook nodig heeft.

Gebruiksdoel/Eisen

- Het moet een stil systeem worden, van de herrie van het ding hier thuis wordt ik niet goed, de laptop daarentegen is heerlijk werken…
- Ik ben een regelmatige gamer, van een potje battlefield op zijn tijd hou ik wel. Daaruit vloeit dus de eis dat ik alle huidige en toekomstige spellen (2-3 jaar) redelijk moet kunnen draaien. (op 1280x1024 op medium evt)
- Voor schoolwerk gebruik ik veel engineering programma’s zoals Unigraphics, Matlab en Femlab dit moet toch een stuk vlotter kunnen draaien als op mijn laptop. Wat overigens geen probleem zal zijn aangezien het systeem thuis dit ook makkelijk kan.
- 3d studio max, Adobe Photoshop/Illustrator moet ook lekker vlot werken, ik ben hier nog niet zo lang mee bezig maar vindt het steeds leuker worden
- Linux comptabiliteit moet redelijk goed zijn, ben van plan te gaan dualbooten met Gentoo of Debian, maar dit is vooral voor de hobby.
- Overig kantoorwerk

De meeste van de eisen zullen geen probleem zijn gezien het gamen alle andere eisen overtreft.

Budget

Mijn budget is maximaal 1200 euro, maar daar moet ik dan ook alle benodigdheden voor hebben.
Ik had eerst een 1000 euro in gedachten maar dan moest ik toch net te veel besparen op onderdelen kwam ik achter.

Systeem
Processor: Athlon 64 3200+, 139,-
Lekker goedkoop maar toch voldoende prestaties voor de komende tijd, verder weinig over te vertellen.
Als het nodig is ook nog lekker te overclocken, maar dat zal voorlopig niet aan de orde zijn.
ProcKoeler: Arctic Silencer 64 Ultra TC, 10,-
Nog een twijfel puntje, iemand ervaringen?? Is in ieder geval erg goedkoop en stil, maar koelt hij voldoende? Een scythe ninja zou bv een andere optie zijn maar die is 4x zo duur.
Moederbord: Asus A8N-E: 95,-
Erg lang over getobt, maar dit is de enige die echt alles in huis heeft, en niet te duur is. Bovendien is het kwaliteit en zijn er legio overclock mogelijkheden. Een alternatief zou een Asrock 939dual kunnen zijn maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteit en mogelijkheden van dat bordje. Enige nadeel is die irritante chipset fan, een Gigabyte K8NF-9 heeft dat niet maar die heeft een kortwiekte versie van de nForce 4 chipset….
NBKoeler Zalmann koelblokje: 3,-
Vanwege de Northbridge fan, maar weet iemand hoe het zit met de garantie van het moederbord als je zo’n ding meteen installeert? Anders is het misschien toch het overwegen waard om een ander moederbord te nemen….
Geheugen: Twinmos Matched Pair 2x512mb, 91,-
Voorlopig wel genoeg, en als het echt nodig is zijn de geheugenprijzen alweer lekker gezakt, verder gewooon goed spul.
Videokaart: Sapphire X800GT 256mb, 170,-
Nog een twijfel geval, maar de 6600GT valt af als ik de topics hier zie. Nog andere suggesties?
Videokaart Koeler: Zalmann VF700 AlCu silent: 18
Het moet wel stil blijven hé
Hardeschijf:Samsung Spinpoint P80 160gb (HD160JJ): 86,-
Stille schijf volgens silentpcreview. Maar zijn er betere alternatieven voor hetzelfde geld? Een Hitachi misschien? Ik heb wel naar de benchmarks gekeken maar ze spreken elkaar tegen.
DVD: Nec ND-4540, 45,99,-
Goed en goedkoop
Diskette: Standaard zwarte OEM: 7,-
Ik wil zeker nog een diskette drive, kosten toch niets en zijn af en toe wel zo handig…
Voeding: Tagan TG380-U01, 58,-
Goede voeding als ik in het desbetreffende topic kijk, maar zijn er stillere alternatieven (rond de 60,-) ??? aangezien silentpcreview deze niet in de testen heeft meegenomen.
Muis: Trackman Optical of Logitech MX518, 55,- of 45,-
Aangezien ik af en toe last heb van lichte RSI leek het me slim om eens een Trackball te kopen, ik ben best bereid om daar een tijdje aan te moeten wennen. Iemand ervaring? Ook mbt gamen met zo’n ding.
Toetsenbord: Logitech mediakeyboard elite
Gewoon goed toetsenbord.
Monitor: Samsung 730BF 17’’ tft
Behoeft geen toelichting,
Kast: Coolermaster Centurion 5 of Cavalier 4: +/- 60
Hier ben ik ook nog niet uit, ik wilde eerst geen deurtje maar de Cavalier 4 in het zwart ziet er wel erg mooi uit…maar die heeft dan weer geen stoffilter
Geluid: Ik heb voor mijn laptop een soundblaster MP3+ (extern) die uitstekend bevalt, die wil ik dan gewoon ook voor dit systeem gebruiken.

Hoofdpunten:
Vr1: Vervalt de garantie bij plaatsing aftermarket koeler, moederbord en videokaart?
Vr2: Is de Scythe ninja het extra geld waard? ( ik denk van niet )
Vr3 :Zijn er betere alternatieven voor de hardeschijf?
Vr4: Ervaringen mbt trackball?

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:31
Waarom geen 19" monitor, rond de 300€ is er van allerlei leuks te krijgen op 19".
VB: BenQ FP937S+

Is voor PS wel een aanrader
Kun je hem ook als TV gebruiken

[ Voor 29% gewijzigd door brutalbasterd op 26-10-2005 12:45 ]

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 09:54
Speedsmile schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:31:

Vr1: Vervalt de garantie bij plaatsing aftermarket koeler, moederbord en videokaart?
Ja

Ja, als je een echt stille PC wil, dan zal dat helaas wel geld gaan kosten. Ik ben er heel erg tevrede mee.

Ik heb hier 2 hitachi 80Gb schijven draaien in een Antec Sonata kast, ik hoor ze vanaf 1 meter niet meer draaien, voor mij een aanrader

Vr4: Ervaringen mbt trackball?
Sorry daar kan ik je niet helpen...
Beetje lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Speedsmile schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:31:

Hoofdpunten:
Officieel wel, maar gewoon alles er netjes afhalen. En netjes terug monteren als je de garantie nodig hebt, is het geen probleem. (tenminste zo ondervond ik het :) ).
Nee, eerder een zalman waaier. Maar de silencer moet zijn werk ook gewoon kunnen doen.
Samsung is dacht ik wel het stilst, maar hitachi zou ook gewoon goed zijn (en ook stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik heb een trackball (nouja 3 :D)
en ik game veel! (en heb geen rsi!!!)

het is even wennen maar na 2 weken game je iedereen er uit... de meeste mensen geloven het niet en als ze het proberen vinden ze het kut...
maar ze geven het nooit de tijd om er aan te wennen (net of iedereen in het begin zo goed met een muis was :D)

Het voordeel is dat je gewoon nooit je arm heen en weer moet gooien, dat is veel sneller in games...
maargoed, dat denk ik er van :D

Afbeeldingslocatie: http://www.frolundadata.se/prod_imgs/TrackballLogitechCordless.jpg
heb deze met en zonder draad, en de voorloper hiervan (die witte die veel platter is)

je mobo en gpu garantie vervalt, en die kan je __niet__ terug krijgen, je moet de koeler van je mobo er namelijk afknijpen en die kan je niet meer terug zetten (die pinnentjes deuken in)

edit:

samsung hd's zijn echt relaxed, heb 2 seagates en nu ook 2 samsungs (de 200 en 250 versie) en ze zijn echt snel.. en stil :D

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 26-10-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Linux ondersteuning schijnt belabbert te zijn van ATI! houd hier dus rekening mee :) (moet je even op googlen/zoeken kan inmiddels verbeterd zijn)
en waarom valt de 6600GT af als ik vragen mag?

verder zijn de nieuwe Seagate's ook erg stil (nogsteeds) dacht ik en leverde best aardige prestaties, moet je eventjes vergelijken ;)

verder zien je keuzes er aardig oke uit alleen vind ik je GPU wat magertjes :)

[ Voor 67% gewijzigd door GoldenSample op 26-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet zoveel over hardware enzo alleen dat ik iets soortgelijks heb

Waarom geen 6600 GT!? Is 'n perfecte kaart hoor als je 't mij vraagt :?
Ik heb 'n Club3D GF 6600 GT 128 mb PCI-Express D/T (voor 196,50) en werkt gewoon perfect :|

Gigabyte K8NF-9 heeft dat niet maar die heeft een kortwiekte versie van de nForce 4 chipset….
Wat bedoel je hiermee? Ik heb dat moederbord namelijk (volgens mij) maar is daar wat mis mee dan?

Ik heb 'n S-ATA schijf van Maxtor die hoor ik werkelijk ook nooit en k vind 'm ook snel
(wat maakt 't uit of je er 4 of 3 seconden over doet om in 'n multiplayer game te komen ofzo :? )

Nog eventjes over die Centurion 5 Case: Die heb ik ook en dat is zeker 'n aanradertje ja!

Zitten standaard al 2 fans in! 1 80mm aan de voorkant en 'n 120 aan de achterkant

Hier de pagina van de producent

Linkje waar je 'n filmpje kunt downloaden waarin deze kast wordt gereviewed! Zeker een AANRADER!

Ik heb er gewoon niks meer aan laten doen (heb m'n pc zelf laten assemblereren) dus die twee standaard fans draaien neem ik aan gewoon op 12 volt. Ik hoor heel weinig --> Alleen 'n beetje de airflow ofzo die achteruit m'n computerkast komt. Is trouwens heerlijke koele lucht.
Naja niet zoveel aan te doen denk ik voor 'n n00b als mij en ik heb er zeker GEEN last van! Succes!

Misschien heb je wat aan mijn specs Ik heb ongeveer 'n soorgelijk systeem en misschien denk je owh dat is misschien wel ietsjes beter. Dan kun je me altijd ff mailen (als je printer/ scanner en beeldscherm eraf haalt kom je volgens mij ook rond de 1200)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 26-10-2005 17:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Ik was nog vergeten te vertellen dat ik dit systeem in de loop van afgelopen week heb samengesteld en voor elk onderdeel reviews heb bekeken.
brutalbasterd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:42:
Waarom geen 19" monitor, rond de 300€ is er van allerlei leuks te krijgen op 19".

Tja, ik heb daar zo mijn twijfels over (qua tv dan), bovendien moet er dan nog een TV tuner kaart in.
Maar bij een 19" scherm blijft de resolutie hetzelfde en past er dus evenveel op het scherm, dus zoveel extra's biedt het niet.
@Chewy, ok wat betreft de koelers ga ik het risico maar gewoon nemen dan, nadat ik het systeem al getest heb that is....

@Ixl85
Qua trackball ligt de bal bij die van jouw onder de duim, en die van mij onder de vingers, heb je daar nog een mening over??. Ik heb hier wel topics gelezen daarover maar er zijn bijna geen mensen die met allebei ervaring hebben...

@CLB
Videokaart: De x800gt kost ongeveer hetzelfde, heeft over het algemeen echter betere prestaties als ik de reviews en topics hier mag geloven
Moederbord: HTT wordt bij dat bord niet tot 5x officeel gesupport als het goed is, zoek maar eens op google. Of je daar veel van gaat merken is natuurlijk een tweede...
Bedankt voor de overige info trouwens, vooral die video review was wel nuttig... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Arctic Cooler op m'n AMD Athlon64 3200+ gehad. Mooie stille koeler :) Temps rond de 25 graden idle en 35 stressed. Omdat ik toch van uitproberen hou heb ik er een 120mm fan opgezet ipv 92mm en toen was m'n cpu temp idle in een koude kamer 18 graden. Of dit klopt weet ik niet maar ik ben erg blij met alle Arctic producten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
onder je duim is beter, dat is veel sneller in games omdat je met je duim meer controle hebt..

Het is zeker aante raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Misschien een kleine tip om wat geld te besparen, de MSI Radeon RX800SE 256Mb is nu in de aanbieding bij Informatique, voor €139.
Ik ben de laatste tijd niet zo op de hoogte van die verschillende merken, maar misschien is het wat. (dacht dat MSI wel redelijk mee kon komen..)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Inmiddels is een gedeelte van de computer al in bestelling, omdat ik zelf ook wat twijfelde of de videokaart wel goed genoeg was, heb ik maar een x800gto2 besteld. Ik kwam er namelijk achter dat deze opeens weer wel redelijk te verkrijgen was, en die is qua prijs/prestatie natuurlijk unbeatable :9.

Ook de monitor 730BF (incl pixel garantie), het toetsenbord en de trackball zijn besteld, dit alles bij 4launch omdat ik toch bijna elke dag in eindhoven kom. (afhalen)
ixl85 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:54:
onder je duim is beter, dat is veel sneller in games omdat je met je duim meer controle hebt..

Het is zeker aante raden!
Volgens mij zijn de meningen hier nogal over verdeeld, als je de search gebruikt kun je lezen dat er ook genoeg mensen zijn die prima met een marble mouse of trackman optical kunnen gamen. Dit zal wel gewoon kwestie van gewenning zijn. Maar het is jammergenoeg al in bestelling dus ik kan het niet meer veranderen. ( Het speelde ook een klein beetje mee dat deze wat beter past qua kleur dan die grijze en witte duim trackman :Y) :7 )

De rest van het systeem (dus behalve videokaart, monitor, muis/toetsenbord) moet nog besteld worden dat doe ik vandaag of morgen. Dus als er nog aanmerkingen zijn hoor ik het graag.
Ik heb wel nog kleine wijzingen doorgevoerd:

Videokaart-->Sapphire X800GTO^2 (214,-)
Geheugen --> Gskill value 87,- (twijfel nog tussen dit en beter geheugen ivm overclockbaarheid in toekomst)
Hardeschijf-->Samsung Spinpoint P120 200gb (40gb meer ruimte voor nog geen 10 euro meer 8)7 ) 99,-

Edit: En o ja, bedankt voor de reacties tot nu toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedsmile op 28-10-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 16:36
Waarom neem je als videokaart geen Matrox G550 , ik draai er ook 2 1280 1024 schermen op ( multimedia / phtpshop ETC ETC )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
FX16 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:27:
Waarom neem je als videokaart geen Matrox G550 , ik draai er ook 2 1280 1024 schermen op ( multimedia / phtpshop ETC ETC )
:>
omdat ie ook wil gamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant topic. Ik sta ongeveer op hetzelfde punt als jij op dit moment. Bij mij loopt het tot nu toe spaak op het moederbord. Ik ben zelf ook gekomen tot de gigabyte K8NF-9 (nadeel: min of meer gekortwiekte Nforce 4 (HT 5x niet officieel ondersteund maar werkt wel gewoon), De Asus A8N-SLI (nadeel: veel problemen met dit bord te vinden hier op GoT, ik ga geen SLI opstelling maken dus extra / onnodig duur) en de Asus A8N-E (nadeel schijnt hierbij de ondersteuning te zijn).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Bor de Wollef schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:25:
..De Asus A8N-SLI (nadeel: veel problemen met dit bord te vinden hier op GoT, ik ga geen SLI opstelling maken dus extra / onnodig duur)
Om het in het juiste perspectief te zetten: van behoorlijk populair spul kun je ook véél meer problementopics en -post verwachten natuurlijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Abbadon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:30:
[...]

Om het in het juiste perspectief te zetten: van behoorlijk populair spul kun je ook véél meer problementopics en -post verwachten natuurlijk :)
Dat is waar. De problemen die ik echter tegen kom zijn niet echt dingen die je af en toe eens tegen komt (Asus SLI bordje): problemen met maxtor schijven (alleen niewe firmwares werken goed), problemen met de fan (veel lawaai en snel kapot), problemen met audigy 2 geluidskaarten (alleen de zs versie werkt in het SLI bord). Dat zijn dingen die wel een beetje afschrikken eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:54

rapture

Zelfs daar netwerken?

GeForce 6600GT versus X800GT:
- op papier is de GeForce 6600GT sneller
- nVidia presteert ietsje beter in OpenGL en echte serieuze games/graphics horen ook in OpenGL gedraaid te worden, vandaar die slogan: "The Way It's Meant To Be Played" losjes vertaald: "games zoals het hoort".
- ATI presteert ietsje beter in DirectX, DirectX werd door MS uitgevonden als een enorme patch op Windows 95 om te kunnen concurreren met DOS (tot in 1997 werden er superieure DOS-games gemaakt). MS kennende zal DirectX een soort "VB for gamedevelopers" zijn en gamemakers geraken eraan verslaafd. 9/10 van de games van tegenwoordig zijn DirectX-games en met Vista zal de wereld DirectX-only worden???
- nVidia heeft al een lange tijd de reputatie van "fatsoenlijke drivers" opgebouwd, onder Gentoo moet ik maar het juiste emergen, .conf aanpassen en ik kan knallen in UT.
- ATI is bezig met hun achterstand op vlak van drivers aan het inhalen, maar ze zijn niet gehaast met Linux-support.

Ik raad meestal nVidia aan wegens hun goede support en soms raad ik ATI aan als het enorm goed presteert voor het geld. Dus een GeForce 6600 GT kopen, tenzij als je het budget van € 150 naar € 250 voor een grafische kaart vergroot, dan kan je een X800 XT halen die dubbel zo snel is.

Aan je programma's in het eisenlijstje te zien zou ik voor 2GB ram gaan. Ik weet niet exact op welk niveau dat je die programma's gebruikt, ik fotosoep zelf graag tot meer dan 1GB ram verbruik.
Dat is waar. De problemen die ik echter tegen kom zijn niet echt dingen die je af en toe eens tegen komt (Asus SLI bordje): problemen met maxtor schijven (alleen niewe firmwares werken goed), problemen met de fan (veel lawaai en snel kapot), problemen met audigy 2 geluidskaarten (alleen de zs versie werkt in het SLI bord). Dat zijn dingen die wel een beetje afschrikken eigenlijk.
Maxtor DiamondMax 10 is een bugged serie harde schijven en Creative slaagt nog altijd erin om dezelfde ouwe bug in al hun nieuwe en toekomtige geluidskaarten te steken. Dus naar de concurrentie gaan, bv Samsung schijf voor de stilte en bv Terratec geluidskaart voor degelijk geluid (geen resampling zooi, dus geluid afspelen zoals het hoort en zonder rare omzettingen) zonder rariteiten. En de chipsetkoeler vervang je door een Zalman blokje (zoals het in de Topic Start staat).

[ Voor 32% gewijzigd door rapture op 03-11-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
brutalbasterd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:42:

Voor matlab is een groter scherm anders ook wel handig wil je het overzicht behouden bij ingewikkelder formules :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 21:45

TMC

De CM Centurion 5 heeft standaard 2 fans, één van 80*80 (front) en één van 120*120 (achter). Die 80² is erg luidruchtig, ik raad je aan om deze voorPapst ofzo te vervangen. Heb hem zelf ook, fijne mooie kast.

Voor de rest aardig systeem. :P

[ Voor 25% gewijzigd door TMC op 03-11-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Leuk, ik zie dat mijn topic plotseling is gereanimeerd is :)
Alle onderdelen zijn al in bestelling, en alles op de processor na is ook bij azerty binnen, dus met wat geluk heb ik alles zaterdag binnen. De monitor staat hier al en ik ben er erg tevreden mee, ben toch blij dat ik niet voor een 19" ben gegaan, dat zou wel erg groot worden hier op mijn bureau (+/- 50-60 cm afstand).

@rapture
Zoals ik al zei heb ik een sapphire GTO2 gekocht, die dus te modden (99% slagings percentage) naar een X850xt pe. En dat voor 230 euro, ik had overigens één van de laatste te pakken bij 4launch _/-\o_ )

@tmc
Van die fan van de centurion 5 weet ik, en die vervang ik dan ook als het nodig is (eerst op 5v proberen). De kast was in het weekend toevallig in de aanbieding bij informatique voor 49,- dus dat was een meevallertje... :Y)

Pagina: 1