Toon posts:

[XP] Firewall veroorzaakt foutmelding FTP-tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows XP machine met hierop een FTP-tool. Met deze FTP-tool worden bestanden naar een Windows 2003 server geftp-ed.

Het programma werkt als volgt.
1. Eerst wordt een verbinding gelegd met 2003 server
2. Hij gaat naar een bepaalde virtual directory
3. Hij controleert of er al een bestand met dezelfde bestandsnaam staat
4. Bestand wordt geupload
5. Verbinding wordt verbroken
6. Bestand op lokale harddisk wordt verwijderd

Bij machines XP met servicepack 2 gaat dit fout bij stap 5. Op het moment dat de verbinding wordt verbroken komt er een foutmelding - 10054: Connection reset by peer.

De oorzaak zit in de firewall. Als ik de firewall uitschakel dan krijg ik helemaal geen foutmelding. We zetten de ftp-tool bij klanten neer, dus ik kan niet iedereen het advies geven de firewall uit te schakelen. Overstappen naar een andere ftp-tool zal ook niet makkelijk gaan.

Ik heb bij de firewall uitzonderingen de executable van het tooltje in het lijstje toegevoegd, met als bereik 'elke computer'.

Wat kan ik proberen om deze foutmelding op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens wordt er ondanks de foutmelding wel gewoon gedisconnect.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 09:13
Misschien niet handig de poort open te gooien in de firewall ? dit kan heelmakelijk gebeuren met een reg bestand

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:47:
Misschien niet handig de poort open te gooien in de firewall ? dit kan heelmakelijk gebeuren met een reg bestand
Welke poort?

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 09:13
weet ik niet er staat geen informatie bij welke tool maar ik neem aan poort 21 is namelijk standaard voor FTP

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:51:
weet ik niet er staat geen informatie bij welke tool maar ik neem aan poort 21 is namelijk standaard voor FTP
Die zal in de tool dan ook wel default 21 gelaten zijn. Als ik poort 21 uitschakel in de firewall dan krijg ik nog steeds bij het disconnecten dezelfde foutmelding. Raar is dat ik alleen af en toe nu ook een andere foutmelding krijg:

Acces violation at address 0040BA30 in module 'Filetransfer.exe' Read of address FFFFFFFC...

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Poorten 20 en 21 zijn standaard voor FTP. Als je deze instelt heb je kans dat het gewoon werkt. Zo niet, moet je ook nog andere poorten open gooien omdat de poorten aan de client side nog wel eens veranderen. Deze zijn echter niet vast geloof ik. Correct me if I'm wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Lawrentium schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:56:
Poorten 20 en 21 zijn standaard voor FTP. Als je deze instelt heb je kans dat het gewoon werkt. Zo niet, moet je ook nog andere poorten open gooien omdat de poorten aan de client side nog wel eens veranderen. Deze zijn echter niet vast geloof ik. Correct me if I'm wrong...
Naast poort 21 nu ook poort 20 toegevoegd aan firewall uitzonderingen, maar nog steeds de foutmeldingen. Ik heb overigens alleen deze poorten op TCP open gezet.

Is het niet mogelijk om een range poortnummers uit te schakelen? Zo kan ik makkelijker te weten komen welke poort de veroorzaker van het probleem is.
Pagina: 1