Toon posts:

xbox geeft zwart wit beeld op TFT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb een mooie omgebouwde xbox aangeschaft. Daar ik nogal een kleine kamer heb wil ik dus om de ruimte (van een extra TV op het bureau) besparen door de xbox aan te sluiten op mijn TFT scherm van de PC. Dit is een Samsung SyncMaster 910N. Nu had ik een mooi kastje gevonden een XGA Box (Universele VGA Box) waarmee dit mogelijk zou moet zijn. Na ontvangst van de XGA Box alles netjes aangesloten en je raadt het al ik liep tegen een probleem aan. Het probleem is dat ik wel beeld krijg als ik de xbox heb aangezet, alleen is dit beeld heel donker en grijs van kleur. Het lukt mij niet om het beeld in kleur weergeven te krijgen. Het beeld van de PC wordt wel gewoon op de juist manier weergeven. De xbox heb ik aangesloten met tulp aansluitingen van de XBX stekker in de RCA IN. Nu dacht ik dat het probleem misschien aan de XGA Box lag, echter als ik mijn video camera op de RCA IN ingang aansluit en een home video afspeel heb ik wel gewoon goed beeld in kleur. Lijkt dus eerder te liggen aan de connectie tussen de xbox en de XGA Box. Als ik de xbox met de bij geleverde scartkabel aan de TV hang, heb ik gewoon goed beeld. Scartkabel staat op RGB, want bij S-AV geeft het geen goed beeld. Als ik de xbox met de XBX stekker en het omzet stuk naar scart aansluit op mijn TV krijg ik ook geen beeld. Heb dus het idee dat het aan de kabel ligt. Kom er nu dus niet uit hoe ik er voor kan zorgen dat ik gewoon goed beeld in kleur krijg. Heb al gezocht via google, maar kon niet echt het antwoord vinden. Heb ook de firma waar ik de XGA Box heb gekocht een mail gestuurd om te vragen of ze dit probleem ook kennen. Verder hoop ik dat jullie misschien een oplossing weten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
[offtopic]

hoop niet dat je 399 voor dat setje betaald hebt, want dan ben je gewoon afgezet :p

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 09:40
Check ff of die niet op 100hz staat maar op 60 , of andersom.
Als er een Xecuter inzit dan moet je de xbox aandoen en een tijdje de witte knop indrukken.

daar zou je even kunnen kijken

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

Topicstarter
MrOizo2003 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:24:
Check ff of die niet op 100hz staat maar op 60 , of andersom.
Als er een Xecuter inzit dan moet je de xbox aandoen en een tijdje de witte knop indrukken.
Uit mijn hoofd staat ie volgens mij op 60 Hz. Ga het wel proberen met aanpassen naar 100 Hz of het werkt. Zit inderdaad een Xecuter in. Neem aan dat je de witte knop van de controller bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost :)

Het bleek aan een de settings van de xbox binnen MS Dashboard te liggen. In het settings menu en dan bij video stond de video mode op letterbox en PAL-60 op YES. Na dit aangepast te hebben naar wide screen en NO werkte het. Snap 8)7 alleen niet waarom het dan niet werkt als ik alleen PAL-60 aanpas naar NO. Maakt ook eigenlijk niet uit. Nu is alles netjes in kleur, daar gaat het immers om