FreeSCO !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:25
Op aanraden van een paar mede GOT'ers probeer ik mijn Windows 89 proxy servertje om te zetten naar een ( softwarematige)router in FreeSCO.
Aangezien ik van linux de "ballen" verstand heb ben ik er dus uiteraard niet geheel uitgekomen.
Ik heb een chello account met (baal baal) wisselend ip-adres. Een intern netwerk bestaande uit 3 systemen die allen een fixed ip adres hebben. ( fixed ip adres = voor Inprove server )
Hoe zet ik FreeSCO op ????
De handleiding gaf niet veel info over de instellingen. Ik heb de router wel via dhcp aan het interpret gehad maar hoe stel ik mijn (Windows) werkstations in om te connecten naar deze router? ( in de handleiding was te lezen : DIT HOOFDSTUK KOMT NOG ) |:(

Dus wie oh wie geeft de verlossende tip..

Alvast thanx...

8-) The Fanman 8-)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 18:34 schreef Fanman het volgende:
Hoe zet ik FreeSCO op ????
De handleiding gaf niet veel info over de instellingen. Ik heb de router wel via dhcp aan het interpret gehad maar hoe stel ik mijn (Windows) werkstations in om te connecten naar deze router? ( in de handleiding was te lezen : DIT HOOFDSTUK KOMT NOG ) |:(
welke handleiding was dat?
ik heb ergens ook nog iets over freesco instellingen..dat wordt wel zoeken.
dit weekeind ben ik in apeldoorn, zal ik dan bij je langs komen? dan neem ik mijn linuxspullen wel mee.

• Fanman
Ha die laykeeloo

Dit weekeinde word moeilijk...
( Ga naar Den Haag.. Diana heeft verjaardag van een vriendin.. ik zou mee gaan.)

Maar heb je volgende week tijd ??
( kan je wel ophalen & wegbrengen hoor )

Tenminste... als het van je Lover mag :9

In de tussentijd.. als je de data over freesco nog kunt vinden... je kent m'n e-mail he..

Groetjes.. je Broer.

( Sorry GOT'ers.. was even een onderonsje met m'n zus... )

Alle hulp is nog steeds welkom over FreeSCO

8-) The Fanman 8-)

Verwijderd

nee, volgend weekeinde zit ik bij mijn opa en oma die het wel erg leuk vinden als mijn vriend en ik op bezoek komen, blijven eten en ook nog 'even' naar de computer willen kijken...
een ander keertje maar..

• Fanman
Lijkt wel een prive board...

Maar nu even serieus.. Wie Kan me helpen met FreeSCO ??

8-) The Fanman 8-)

Verwijderd

Hallo,

Ik zou graag ook een handleiding willen van Freesco. Mocht het dan nog niet lukken, dan kom ik wel een keer kijken hoe het moet, woon namelijk naast apeldoorn :P

Groeten,

Unlockall http://unlockall.cjb.net

Verwijderd

freesco en de handleiding + wat andere handige progjes erbij zitten op de cdrom bij de pcactive van december 2000

Verwijderd

www.freesco.org
is de site

handleiding via
http://www.freesco.org/freesco/content.shtml
Oh ja ook dns
Je kunt proberen om via
je tcp/i[p
instellingen een gateway adres aan geven

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hey Laykeeloo,

bekende naam joh.... :)

ook op GoT beland?

anyway, om freesco te gebruiken, gewoon het IP van freesco ingeven als gateway, en als dns server.

suc6

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Wie zou die handleiding uit de pc active misschien ergens willen uploaden en de link hier plaatsen?

• Fanman
Thanx for the help all..

The Fanman :)

Verwijderd

Bedankt voor het screenen van de handleiding. Ik ga even kijken wat ik er mee kan!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
EEN ZUS DIE HAAR BROERTJE HELPT OM EEN LINUX ROUTER OP TE ZETTEN????????????????????????????????????????

DIE wil ik ook!!!! ;-)

Compromises are for the weak

Verwijderd

Ik heb (na het lezen van topics over FreeSCO) ook maar eens geprobeerd deze aan de gang te krijgen. Ik heb nu op m'n 486 Win Route draaien maar als die nou eens wegvalt of zo dan stop ik die freesco disk erin en werkt het ook allemaal (vooral die HTTP server vanaf flop roeleert zwaar, maar remote TELNETTEN al helemaal :)).
Alleen het portmappen gaat nogal bagger onder freesco (ipportfwd -A blabla oid). Ik kan iedereen (die een linux newbie is zoals ik) aanraden FreeSCO te gebruiken want het is ontzettend makkelijk te configureren.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 16:05 schreef Tha_Butcha het volgende:
EEN ZUS DIE HAAR BROERTJE HELPT OM EEN LINUX ROUTER OP TE ZETTEN????????????????????????????????????????

DIE wil ik ook!!!! ;-)
Ja, mijn zussen willen 'dat ding' alleen maar uit de ruit gooien! Eentje het liefst DOOR de ruit:(!
Maar een zus die je helpt met Linux, daar moet je zuinig op zijn>:)

• Fanman
Op vrijdag 19 januari 2001 18:02 schreef NvidiaGebruiker het volgende:

[..]
Ja, mijn zussen willen 'dat ding' alleen maar uit de ruit gooien! Eentje het liefst DOOR de ruit:(!
Maar een zus die je helpt met Linux, daar moet je zuinig op zijn>:)
Je moest eens weten hoe zuinig ik op haar ben.. :) :) :)

Verwijderd

Geen ervaring met freeSCO, maar aangezien het ook gewoon linux is, heb je misschien wat aan het linux documentation project.

http://www.linuxdoc.org/

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
probeer is onder tcp/ip instelling gateway (locahost) en dns van de freesco bv 192.168.0.1 machine zal werken is NAT compatible moet perfect werken...

Dan moet je natuurlijk wel je freesco geconfigureerd hebben ;)

maar eh probeer de volgende keer eens de search- functie te gebruiken!!!:+

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Pagina: 1