Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Op http://www.ibm.com/products/nl/:
Lenovo site: http://www.lenovo.com/xe/en/ waar je de Lenovo ThinkPad en de Lenovo ThinkCentre kunt vinden.ThinkPad notebooks, ThinkCentre desktops en andere PC producten zijn nu producten van Lenovo. De links aangegeven met een asterisk (*) brengen u naar de Lenovo Website.
Maar verder zie ik alleen de reclame van de bekende dozenschuivers voorbij komen die de produkten keurig als Lenovo verkopen. Zou best kunnen dat er nog het één en ander aan IBM materiaal zwerft maar ik dacht niet dat het de bedoeling was om de naam IBM te handhaven.
Het blijft geloof nog 3 5 jaar IBM Thinkpad (ik kan het nakijken, maar verder is dit niet belangrijk)
Op de doos zal Lenovo Thinkpad staan, op de behuizing staat echter nog gewoon IBM.
Zoals je kunt zien:

Dit is een Z60 Thinkpad, waar dus gewoon IBM opstaat, terwijl deze laptop toch echt uitkwam (en zover ik weet is ontwopren) na de overname.
[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 28-10-2005 13:51 ]
Echter is thinkpad een erg bekende naam. En dus blijven ze deze nog wel een tijdje gebruiken.
De merknaam is echter Lenovo, maar omdat ze niet in een keer de (zeer) goede naam van IBM kwijt wilde raken doen ze het nu in stappen, nu zit er bij iedere nieuwe laptop een foldertje of staat op de doos dat ze nu van Lenovo afkomen, echter worden ze nogsteeds in de zelfde fabrieken gemaakt.
Overname pc-divisie IBM door Lenovo goedgekeurdDe computers zullen door Lenovo geproduceerd worden en onder de IBM-merknaam verkocht worden, waarmee het Chinese bedrijf de concurrentie wil aangaan met de leiders in deze sector: Dell en HP.
We zullen zeer waarschijnlijk de komende vijf jaar het merk IBM als naam in de Pricewatch hanteren.IBM zal een aandeel van 19 procent houden in Lenovo en het bedrijf mag gedurende vijf jaar het IBM-merk hanteren
[ Voor 11% gewijzigd door Longbeard op 27-10-2005 17:09 ]
Kwam het ook tegen bij laptops zoeken en ik wist dit ook niet, was best verwarrend.
In de pricewatch staat IBM, maar die kon ik nergens vinden in die shops en bij die shops stond Lenovo en die stonden dus niet in de PW.
Ik weet niet hoe het nu precies heet, maar denk dat Lenovo duidelijker is omdat ze zo ook verkocht worden.
Anders gewoon IBM/Lenovo ofzo?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zou beter zijn, net als HP/Compaq.Klippy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:09:
Anders gewoon IBM/Lenovo ofzo?
Ah, het was dus 5 ipv 3... mja het was ook zo uit mijn hoofd.Longbeard schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:09:
Overname van pc-divisie IBM door Lenovo afgerond
[...]
Overname pc-divisie IBM door Lenovo goedgekeurd
[...]
We zullen zeer waarschijnlijk de komende vijf jaar het merk IBM als naam in de Pricewatch hanteren.
Maar wat de 2 heren boven me zeggen? Dat lijkt me wel een goed idee.
Aangezien Lenovo nu de fabrikant is, en IBM gewoon een naam.
Bron: www.ibm.com en www.lenovo.com
Daarnaast gebruikt Lenovo het IBM logo en merknaam op haar producten. Voorlopig zullen we het daarom bij IBM houden. Zodra er voor de productnaam in de Pricewatch meer ruimte komt of Lenovo eerder overstapt naar haar eigen merknaam en logo zullen we de naam herevalueren.
[ Voor 53% gewijzigd door Longbeard op 27-10-2005 19:56 ]
Lijkt me wel een handig optie igg.
Zeker omdat (zoals vermeld) sommige winkels al met Lenovo thinkpad adverteren.
En dan snappen mensen het niet meer
Was het maar zo makkelijk.RS_003 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:38:
Die extra ruimte kun je toch wel aanvragen?
Lijkt me wel een handig optie igg.
Zolang Lenovo nog IBM als merk hanteerd en met het IBM logo werkt, laat ik voorlopig IBM staan.Zeker omdat (zoals vermeld) sommige winkels al met Lenovo thinkpad adverteren.
En dan snappen mensen het niet meer