Toon posts:

thuis netwerk instellen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kan iemand mij zeggen hoe ik stap voor stap een thuisnetwerk instel? Ik heb 2 pc`s aan een router hangen. Ik heb al de windows netwerk wizzard uitgevoerd maar deze werkt niet. Ik heb windows xp sp1 en sp2 op de pc`s. Nu heb ik gehoord dat de netwerk wizzard niet uitgevoerd had moeten worden want dan krijg ik nooit geen netwerk meer draaiende maar dat ik alles handmatig zou moeten doen zoals schijven delen enz.

Bedankt !!!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Firewall aan?

Hebben de pc's de zelfde ip-ranges en subnetmaskers?

Zitten de pc's in de zelfde werkgroep?

Verwijderd

kan je ze computers onderling pingen?

Kan je de router pingen van de verschillende computers?

ps. Voortaan even wat meer achtergrond informatie. Hier kunnen we zeer weinig mee.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heb je op de beide pc's een firewall draaien? Misschien moet je daar ook nog permissies in zetten.

En lees ook dit eens. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door agent327 op 26-10-2005 13:13 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je ze alletwee aan een router hebt hangen, ze in het zelfde subnet hebt zitten en in de zelfde ip-range en ze kunnen elkaar niet zien, dan komt dat door je firewall. Zien ze elkaar wel, maar kan je niet op de shares, dan heb je de rechten op de shares niet goed gezet.

Zou je misschien je vraag wat duidelijker kunnen formuleren en ook zeggen wat je al hebt gedaan, anders zijn we dingen aan het herhalen voor je :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Bij een eenvoudig netwerk ligt het er mogelijk aan dat je je NETBios protocol hebt uitgeschakeld. Bij het delen van internet (ICS) of de andere "eenvoudige windows netwerk optie" werkt Windows met dat protocol.

Dus
- eventjes in je instellingen van het netwerk kijken of je NETBios aan hebt staan voor de connecties
- In je firewall / virusscanner-met-build-in-firewall NETBios connecties op toestaan zetten
- evt in je router het NETBios protocol toestaan / poorten open zetten voor INERNE NETWERK
!! (LET OP: dus NIET naar externe connecties) !!
- Windows firewall liever niet gebruiken, maar een ander en de windowsversie uitzetten
(=algemene tip ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 13:22 ]

Pagina: 1