Ik heb een aantal klassen (waaronder Ligplaats) die allemaal een AuthentiekeEntiteit zijn. Deze klassen heb ik in de hibernate.cfg.xml met een joined-subclass geconfigureerd.
Nu wil ik enkele ligplaatsen selecteren met HQL:
Als het goed is krijg ik dus maximaal twee records terug (Identificatie is uniek).
Nu poept Hibernate de volgende sql uit:
Dit gaat helemaal mis, en geeft 6 rijen terug met rare gegevens. Ik zie precies wat er misgaat: de haakjes staan verkeerd, want ze moeten zo staan:
Mijn vraag is nu eigenlijk: wat moet ik hiermee doen? Op het Hibernate forum lijkt niemand het te weten. De sourcecode van Hibernate uitvlooien is een optie, maar ik heb nogal moeite om het te compileren, zodat ik door de code kan steppen.
Of doe ik gewoon iets verkeerds in mijn hql?
Nu wil ik enkele ligplaatsen selecteren met HQL:
code:
1
| from Ligplaats l where (l.Identificatie='LPL02' or l.Identificatie='LPL03') |
Als het goed is krijg ik dus maximaal twee records terug (Identificatie is uniek).
Nu poept Hibernate de volgende sql uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| select [een rijtje velden] from ligplaats ligplaats0_, authentiekeentiteit ligplaats0_1_ where ( ligplaats0_1_.a1103='LPL02' or ligplaats0_1_.a1103='LPL03' and ligplaats0_.id058=ligplaats0_1_.id000 ) |
Dit gaat helemaal mis, en geeft 6 rijen terug met rare gegevens. Ik zie precies wat er misgaat: de haakjes staan verkeerd, want ze moeten zo staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| select [een rijtje velden] from ligplaats ligplaats0_, authentiekeentiteit ligplaats0_1_ where ( (ligplaats0_1_.a1103='LPL02' or ligplaats0_1_.a1103='LPL03') and ligplaats0_.id058=ligplaats0_1_.id000 ) |
Mijn vraag is nu eigenlijk: wat moet ik hiermee doen? Op het Hibernate forum lijkt niemand het te weten. De sourcecode van Hibernate uitvlooien is een optie, maar ik heb nogal moeite om het te compileren, zodat ik door de code kan steppen.
Of doe ik gewoon iets verkeerds in mijn hql?
Siditamentis astuentis pactum.