Toon posts:

[2003] Aanmeldscript voor gebruikers op server in werkgroep*

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op deze windows 2003 server (standard edition) moeten gebruikers die inloggen via de terminal server (RDP via Internet Explorer) moet een aanmeldingsscript uitgevoerd worden.

Nou ik heb dus het bestandje login.bat gemaakt. Maar wat is nu het geval, er bestaat geen netlogon share waar ik hem in kan zetten. Ook geen directory's met de naam sysvol of netlogon etc.

De vraag is: waar zoekt windows nu mijn login.bat?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
Op de domein controller in de NETLOGON share.

Als je het op een andere locatie wil opslaan, kun je in de Grouppolicy zetten welk bestand moet worden opgestart, of je kunt het aanmeldscript per gebruiker ingeven.

[ Voor 81% gewijzigd door Poltergeist op 26-10-2005 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee is geen domein controller, is een terminal server in een werkgroep. Werkt dit alleen op een domein controller dan?
Poltergeist schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:03:
Op de domein controller in de NETLOGON share.

Als je het op een andere locatie wil opslaan, kun je in de Grouppolicy zetten welk bestand moet worden opgestart, of je kunt het aanmeldscript per gebruiker ingeven.
Ik doe het al per user.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 11:06 ]

• Poltergeist
Dus dan werkt het toch? Het aanmeldingscript hoeft niet in NETLOGON te staan, het moet op een gedeelte staan waar elke gebruiker bij kan. Je kunt in het profiel ook het complete pad naar het loginscript aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:09:
Dus dan werkt het toch? Het aanmeldingscript hoeft niet in NETLOGON te staan, het moet op een gedeelte staan waar elke gebruiker bij kan. Je kunt in het profiel ook het complete pad naar het loginscript aangeven.
Nee hij zegt dan dat hij een relatief pad moet hebben.

• Poltergeist
Maak een share aan op de TS. Zet hier het bestand in. Geef bij de user als aanmeldscript:

%computername%\<share>\<logonscript>

en kijk eens of dat werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door Poltergeist op 26-10-2005 11:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324803

Ik maak de titel nog even af, want "[2003] Aanmeldscript" zegt een beetje weinig. Snap overigens niet dat je dit zelf niet hebt kunnen vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:29:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324803

Ik maak de titel nog even af, want "[2003] Aanmeldscript" zegt een beetje weinig. Snap overigens niet dat je dit zelf niet hebt kunnen vinden.
Had in de nederlandse documentatie gezocht, en daar ook gevonden dat ik die dir moest aanmaken. Maar er stond niet in dat ik hem ook moest sharen, dat was mijn fout.
Pagina: 1