asus a7n8x-e rev 1.01 wil niet werken met 6800le

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18
Hallo

Zo als de titel al zegt wil(len) mijn geforce 6800le niet werken met dit moederbord elke keer als ik in windows kom gaat beeld in stanby of reset hij zich zelf. Ik heb 2 6800le's en biede hebben zelfde probleem en in me oude moederbord doen ze het prima. Iemand die het probleem ken ? Ik weet niet wat het kan zijn. Of zijn er meer mensen met dit probleem?

wat ik gedaan heb
Diverse drivers en biosen geprobeert
Spannings lijnen gechekt en nieuwe chieftek 420 voeding gekocht maakte geen verschil
ander proc's geprobeert
Ander geheugen.

Spec's

os win xp sp2
amd 2800+ mobile
asus a7n8x-e
512 mb ddr pc400
xfx geforce 6800le en een leadtek 6800le
seagate 120 gig
420 watt chieftek voeding
Philips Brillance 201p

Oudebord shuttle ak32
Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Terran op 26-10-2005 11:03 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En dit gaat om Windows XP? Wat gebeurt er als je in veilige modus opstart?
Als dat wel werkt is het hoogstwaarschijnlijk een software gerelateerd probleem, ondanks dat je al meerdere drivers hebt geprobeerd.
en in me oude moederbord doen ze het prima.
Wat is je oude moederbord dan?

Neem ook eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 26-10-2005 10:51 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Heb je je pc opnieuw geïnstalleerd nadat je de videokaart veranderd hebt :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Terran
ik draai met een verse installatie van xp sp2 nl op een nieuwe schijf, heb ook alles nog een keer opnieuw geinstalleerd maar dit maakte geen verschil.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Windows in veilige modus opstarten? kan mischien dat je een te hoge refreshrate heb ingesteld voor je monitor. (of is die philips een TFT?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Terran
nee het is een 21 inch crt maar dat is het niet want hij staat op 1024x768 en dat op 100 hz en me monitor kan tot 140 hz

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Draai je op AGP 8X? Je kan kijken of AGP 4X zorgt voor een stabiel systeem. Heb vaker gemerkt dat zoiets kan zorgen voor jouw probleem. Overigens voor de prestaties maakt het nauwelijks uit ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Terran
ja dat dacht ik dus ook maar heb agp 8 uit gezet en dat werkte ook niet :( ook fast write voltages en cache en agp geheugen aangepast maar het mag niks baaten :(

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er is je nu al tweemaal gevraagd te vermelden wat er gebeurt als je Windows in veilige modus opstart en eenmaal wat je oude moederbord is waarop de kaart(en) wel werkte(n).
Ervan uitgaande dat je graag geholpen wilt worden zou je die vragen eens kunnen beantwoorden ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Terran
Sorry las er over heen.... Maar in veilig modes en vga modes doet hij het doe ik in vga modes de resolutie of de refresh rate omhoog dat krijg ik of een streepje met zwart beeld of veel streepjes met zwart beeld gevolgd door een reboot. Op mijn oude moederbord werken ze allebij al een jaar prima. geen rare temperaturen of spannings instabieletijd.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe werkt hij als je instelt op 85hz? Ik heb een Rev 1.03 dacht ik (deluxe versie) welke ook problemen krijgt als ik overga op 100hz (oude MSI bord kon wel 100hz).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Terran
Net geprobeert ook andere freqenties maar weer tijdens inlog scherm van windows een zwart scherm, nou heb ik probleem aan paar bekenden van me neer gelegt en die hadden ook soort gelijk problemen gehad met nforce 2 borden van asus en hun op lossing was een nieuwe bord 8)7

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Asus misschien een emailtje eerst sturen? (lijkt me dat het dan bij hun wel bekent moet zijn).

• Terran
had ik al gedaan maar ik vraag me af hoe snel ik reactie krijg...
Pagina: 1