Invalid videostream bij tv-opnames dvd-recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb het volgende probleem:

Mijn standalone dvd+rw recorder deelt de schijf op een manier in die compatible is met normale dvd's. De schijven zijn dus op iedere dvd-speler af te spelen, wat best handig is.

Nu was ik van plan opgenomen tv-programma's van deze schijven te halen en als compilatie opnieuw te branden.

Als ik de schijf in mijn NEC3500 leg en de individuele VOB files naar de harde schijf kopieer geeft ook nog geen problemen. Met de mpeg-tools in TMPGenc wil ik dan de VOB files knippen wat alleen met het eerste VOB file goed gaat. Vanaf het tweede VOB file beginnen de problemen; als ik die in TMPGenc opstart, geeft ie direct 'invalid videostream' en iedere bewerking die ik dan verder probeer resulteert in audio only. Het maakt niet uit of ik dit probeer met het file direct van de dvd+rw of van harddisk.

Ik dacht het op te lossen door de schijf te rippen met dvddecrypter, deze ript dan ook de eerste VOB zonder problemen maar loopt tegen errors op tijdens het rippen van de tweede VOB. Ook met Nero de VOB op de dvd+rw aanspreken gaat na een tijdje mis.

Ook heb ik tijdens mijn pogingen wel eens de melding 'cyclische redundantie' gezien.

Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn? Zal er iets schorten aan de standalone recorder, de gebruikte schijven (Sony DVD+RW) of de NEC brander in mijn pc waar ik de bestanden van probeer te lezen? De opgenomen schijfjes zijn gewoon af te spelen in andere dvd-spelers. Ik heb geen andere optical IDE-drive liggen om te testen of die ze wel pakt.

In geval dat de NEC (ik kom met google die cyclische redundatie vaker tegen ivm. NEC-branders) de problemen veroorzaakt bij het uitlezen van deze files, moet ik dan vrezen dan de reeds op mijn harddisk gezette VOB's niet meer te redden zijn?

Heeft iemand nog opties voor het repareren van deze VOB's? Heb geprobeerd dus 'merge&cut' in de mpeg-tools in TMPGenc en ook in VirtualdubMod geeft ie een error bij het inlezen. Maar de Vob's zijn dus wel gewoon van harddisk afspeelbaar met bijv. Mediaplayer Classic.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
niemand?

Of zit ik in het verkeerde subforum?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Als ik het goed begrijp zijn de VOB bestanden wel gewoon naar de harde schijf te kopieeren? Of gaat dat ook niet goed? (Dit dus niet via een rip-methode, maar gewoon via de verkenner).

-

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
SysRq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:17:
Als ik het goed begrijp zijn de VOB bestanden wel gewoon naar de harde schijf te kopieeren? Of gaat dat ook niet goed? (Dit dus niet via een rip-methode, maar gewoon via de verkenner).
Klopt, zowel via copy/past in de verkenner als ripprogramma's kan ik ze overzetten. Maar bwerken lukt alleen met de eerste. En als ik ze open met bijv. media player classic spelen de andere VOB's ook probleemloos. De hele opgenomen dvd speelt trouwens ook prima af in de recorder zelf en in het low-budget dvd-spelertje wat ik voor 3 tientjes bij Media Markt kocht.

Ik heb er vanochtend een schijf ingestopt en deze geprogrammeerd op Single Play ipv. Extended Play. Eens kijken of dat iets oplevert. Zou het ook nog iets te maken kunnen hebben met het al dan niet 'finaliseren' van de schijf?

• SysRq
Hmm, dat is wel heel raar... de VOB bestanden kunnen wel afgespeeld worden, maar niet bewerkt. :? Probeer ze eens te openen/bewerken met VirtualDub?

-

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
SysRq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:00:
Hmm, dat is wel heel raar... de VOB bestanden kunnen wel afgespeeld worden, maar niet bewerkt. :? Probeer ze eens te openen/bewerken met VirtualDub?
Al geprobeerd te openen om te knippen, zelfs met Virtualdubmod (met mpeg2-uitvoering), maar geeft inderdaad ook error meldingen :( Misschien moet ik eerst eens in Vdub dat muxen/de-muxen proberen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

is zeker het proberen waard. Is het misschien mogelijk dat je het even probeert met een andere DVD-lezer/brander om de schijf in te lezen?

Hier staat tekst

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:05:
is zeker het proberen waard. Is het misschien mogelijk dat je het even probeert met een andere DVD-lezer/brander om de schijf in te lezen?
Ga ik zeker nog proberen. Het is alleen nogal tijdrovend werk allemaal, dus ik moet er ook de tijd voor zien te vinden. Maar het is inderdaad een optie het rechtstreeks met TMPGenc vanaf de schijf in een andere drive te proberen. Wanneer dit lukt, is mijn probleem slechts ten dele opgelost; dwz. wat toekomstige opnames betreft.

Op dit moment heb ik nog ettelijke gigabites aan VOB's op mijn harddisk staan die ik nog graag zou willen bewerken. De vraag is dan met welk programma en hoe deze files te repareren zijn.

• SysRq
Om die VOBs te repareren: misschien kun je iets van All media fixer o.i.d. proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door SysRq op 27-10-2005 15:43 ]

-

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
SysRq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:43:
Om die VOBs te repareren: misschien kun je iets van All media fixer o.i.d. proberen?
Dat kan ik zeker wel eens proberen. Ken je dit programma zelf of kwam je het ook ergens tegen? In hoeverre is de demo werkend?

• SysRq
Nee, ik kwam het tegen toen ik op Google op VOB Repair zocht. :P Garanties dat het programma werkt, en geen ad/spyware bevat geef ik dus niet. ;)

-

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
SysRq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:35:
Nee, ik kwam het tegen toen ik op Google op VOB Repair zocht. :P Garanties dat het programma werkt, en geen ad/spyware bevat geef ik dus niet. ;)
Dat programma heb ik geprobeerd. Het staat een hele tijd te ratelen en na afloop zegt ie dat ie klaar is, maar het tijdstip 'last modified' van het input file staat in de verkenner nog steeds op de oorspronkelijke tijd. Ook geeft TMPGenc nog precies hetzelfde probleem. Het programma heeft dus wel het file gelezen en bewerkt, maar blijbaar niet weggeschreven. Ik heb nog gezocht of ie het file ergens anders op de harddisk heeft weggezet, maar ook niet. In kan in dit programma ook nergens een optie vinden om een andere outputlocatie te kiezen, dus ik neem aan dat bij reparatie het originele file overschreven wordt.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
*kick*
Pagina: 1