[Laptop] Medion/Micromaxx MD41960 defect, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-01 00:05
De topictitel is ietswat kort, maar dat komt omdat ik niet het hele verhaal erin kwijt kon ;)

Het geval is, dat ik een laptop van Medion heb gekocht bij de Albert Hein (wat volgens medion zelf mijn grootste fout was in dit verhaal, een medion kopen :P ). Ik heb vanaf de koop alleen maar ellende gehad met deze laptop (ong. 1 jaar geleden). Inmiddels is mijn laptop 5x gerepareerd en is nu weer kapot.

- 1x voedingsaansluiting
- 1x adapter
- 3x te warm/uitvallen (hun reperatie: stof verwijderd)

En nu heb ik dat laatste probleem weer. Voor de service moet ik terug naar medion volgens AH, dus heb ik gisteren 1,5 uur aan de lijn gehangen met 4 verschillende afdelingen van Medion. Ik heb het probleem voorgelegd, maar de reactie die ik krijg is dat ik mijn laptop maar weer op moet sturen en dat ze zullen doen wat ze kunnen. Van mijn kant weet ik natuurlijk allang dat ze wéér met een tijdelijke oplossing zullen komen, als stof eruit halen. Maar mijn laptop levert echt een wanprestatie.

Er zit een Mobile AMD Athlon XP 2600+ in, met 448 MB geheugen. De videokaart heeft helaas 64 MB Shared memory. Nou ben ik ervan op de hoogte dat dat weinig is, maar aangezien mijn laptop al uitvalt bij een spel als counterstrike 1.5, welke ik gewoon kan spelen op een PIII1000 met enkel en alleen een vga-kaartje, vind ik dat echt onder de maat. Ik heb dit probleem ook als voorbeeld voorgedragen aan medion, maar de enige reactie is dat dit spel te zwaar zou zijn voor mijn laptop en dat een laptop niet gemaakt is om spelletjes op te spelen. True, is ie niet voor gemaakt, maar dit zou ie toch werkelijk moeten kunnen.

Affijn, enige wat ik eruit krijg zijn belachelijke uitspraken ("dus eigenlijk had ik nooit een medion moeten kopen?" > "Dat wil ik niet zeggen, maar misschien had U beter een andere kunnen kopen idd" of "Het is intern bekend dat dit probleem bestaat bij veel van onze modellen, hier kunnen wij niets aan doen" of "Nee, inruilen doen wij alleen in uitzonderlijke gevallen" > "een 6e keer repareren is niet uitzonderlijk? Dat is bij jullie standaard?" > "Hier kan ik niet verder op in gaan meneer").

Lijkt erop dat ik niet verder ga komen. Intussen ben ik wel meer mijn laptop kwijt geweest, dan dat ik hem heb kunnen gebruiken. En dat terwijl ik hem toch eigenlijk echt hard nodig ben voor mijn studie en werk. Daarom wil ik nu eigenlijk een permanente oplossing (wat volgens hun niet bestaat behalve een andere laptop) overleggen danwel afdwingen.

Maar wat kan ik nu eigenlijk? Bij mijn weten is de wettelijke limiet voor identieke reperaties 2 of 3 keer. Kan ik hier wat mee? En met het telefoongesprek kom ik duidelijk niet verder, zijn er nog dingen die ik daarin kan proberen? Zelf leek mij een aangetekende brief sturen waarin een periode gesteld wordt om in een permanente oplossing te voorzien, met een max van 2 weken na ontvangst van mijn laptop, de beste volgende stap.

Iemand ervaring of tips?

NB: In de search kwam ik ook een soort gelijk topic tegen: [rml][ ERVARINGEN] Medion MD 95400 (ALDI Laptop)[/rml] en het blijkt dat het idd een veel voorkomend probleem is. Wil het toch echt niet bij de pakken neerzetten, ben Medion spuugzat. Heb hier ook nog een P4 van Medion staan waar ik ook geen mooie spellen op kan spelen, terwijl er toch een goede videokaart in zit. Afzetters :X

Zelf vond ik ook nog deze URL: http://www.staiksterk.nl/...nternet&subc=Computer&w=1

[ Voor 5% gewijzigd door r0bert op 26-10-2005 10:44 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Mail anders is naar bv Kassa of naar de consumentenbond met je verhaal.
Die kunnen misschien iets voor je betekenen.
Of anders een rechtswinkel.

[ Voor 12% gewijzigd door ShellGhost op 26-10-2005 10:45 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
ik heb 4 jaar lang een medion gebruikt en hij pruttelt thuis nog steeds lekker hoor. ik heb er ook veel aan uitgebreid, zonder enige complicaties. hoe het met de laptops zit weet ik niet, maar een medion is zeker geen troep.

• r0bert
@ShellGhost:
Consumentenbond misschien, maar eerst toch nog maar zelf proberen het probleem op te lossen denk ik. Als ik dat document zo lees in mijn TS, dan heb ik gewoon recht op. Mjah...

@jozy:
Dan heb jij geluk gehad of ik pech, maar mijn "troep" pruttelt helaas niet meer. Ik wel, van ontevredenheid :P Voor mij in ieder geval geen Medion meer..

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
r0bert schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:25:
@ShellGhost:
Consumentenbond misschien, maar eerst toch nog maar zelf proberen het probleem op te lossen denk ik. Als ik dat document zo lees in mijn TS, dan heb ik gewoon recht op. Mjah...

@jozy:
Dan heb jij geluk gehad of ik pech, maar mijn "troep" pruttelt helaas niet meer. Ik wel, van ontevredenheid :P Voor mij in ieder geval geen Medion meer..
Maar aan de andere kant, wanneer dat ding voor de zoveelste keer kapot is en er steeds iets gedaan is wat het probleem niet oplost schiet het ook niet op.
Op die manier kan je aan de gang blijven gaan en ben je steeds een paar weken je laptop kwijt.
En krijg je 'm weer terug, werkend voor een paar maanden ofzo en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

• r0bert
Jup, dat is dus het hele probleem. Daarom moet ik nu ook iets concreets zien te regelen, maar ik weet niet op wat voor manier. Zoals ik al zei een aangetekende brief, want over de telefoon zeggen ze toch niets. En dan is consumentenbond waarschijnlijk ook een goede stap, hoewel ik niet weet in hoeverre die wat voor je doen (moet je daar niet lid zijn ofzo?)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52

Barrycade

Through the...

Als je zoals in TS al aangeeft weet je wat de oplossing is: stof verwijderen. Zou ik eens beginnen je kamer te stofzuigen. (en niet dmv je laptop) ;)

Gamen op een laptop is (afgezien van een XPS van Dell) trouwens meestal niet echt optimaal.

Maar dit staat los van het feit dat een laptop ook niet door hoog processorgebruik niet te warm mag worden.

Maar als je het ding te vol laat lopen met stof (3x in 1 jaar is wel erg veel). Is dat niet echt iets wat je Medion kan aanrekenen. En het is nog netjes dat ze dat ding steeds voor je schoonmaken.

Maar ben je "Mr Muscle" en is er geen stofje in je huis te vinden heeft Medion je een product geleverd dat niet aan de normaal te verwachten eigenschappen voldoet. Maar dan wordt het denk ik nogal touwtrekken om je gelijk te halen.

• r0bert
Tja, mijn laptop staat altijd op mijn bureau thuis. En deze kamer wordt standaard iedere maandag gestoft en gestofzogen. Verder gebruik ik hem op school, daar staat ie ook alleen maar gewoon op tafels. Op minder schone ondergrond doe ik er altijd een placemat of plastic map onder.

Beetje vreemd dat ik met de laptop van mijn vader bijvoorbeeld met hetzelfde gebruik niet het probleem krijg. Zelfde geldt voor de laptop van mijn moeder. Maar goed, laat me niet uit het veld slaan.. Vind het al te belachelijk voor woorden dat dit gewoon getolereerd wordt binnen de consumentenwet. Heb verdorie een half jaar moeten werken voor mijn laptopje en dan wordt het me zo door mijn neus geboord, no way..

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Medion is zeker geen slecht merk ofzo. Het gaat bij Medion alleen net zo als bij zo'n beetje alle ander laptopbouwers: De kwaliteit staat of valt bij de gebruikte-barebone en of de componenten daarbij passen. Het is dus altijd een gok of de barebone goed is ja of nee.

Het is soms ook zo dat bijv. de gebruikte processor niet helemaal is bedoeld voor die bepaalde barebones en dus te heet kan worden. Of het is net een randgeval. Kijk dus of de barebone een beetje goed is en of de componenten van de laptop binnen de specificaties vallen van de barebone-fabrikant.

Ik heb overigens steeds meer schik in mijn Medion MD 95500 laptop (Intel Pentium M 740, 1024 MB DDR2, Geforce go 6600, 17 inch wxga) Ik vind het ding absoluut een van de beste laptops die bestaan. Eigenlijk heeft ie namelijk bijna geen minpunten:

- Zeer snel.
- Goede hoogwaardige componenten (barebone van bedrijf wat ook aan IBM levert)
- Goed en mooi scherm.
- Goed geluid
- Perfecte ergonomie

Ik zal wel heel subjectief praten nu maar als ik bijvoorbeeld kijk naar Dell, HP of andere lappie's van collegastudenten op de HAN dan zie ik altijd wel iets wat niet helemaal optimaal is: bijv. ventilatie gat rechts opzij ofzo (lekker warme hand :| )

• jozy
Daarentegen had ik een tijdje terug problemen met mijn Medion 19 inch CRT scherm. Ik had 3 keer een nieuw scherm gehad en nadat die ook weer binnen 2 dagen stuk ging, kreeg ik er een 17 inch TFT voor terug. Elke keer werd ik telefonisch geholpen, maar de laatste keer werd ik door een speciale medion afdeling geholpen. Medion interne klachten ofzo(dan ga je er in iedergeval niet op achteruit). Daar vroeg ik dus ook om mijn geld, aangezien ik mijn monitor al 4 maanden lang niet kon gebruiken, maar kreeg geen geld, maar een nieuw tft scherm(ze hadden helaas alleen de 17 inch in huis anders kreeg ik 19 inch tft).
Dus als ik jou was zou ik naar interne klachten of klachten afdeling vragen. LAAT NEVER NOOIT NIET alleen je telefoonnummer etc achter, want ze bellen niet terug! Dus echt wachten totdat je verbonden wordt.

• r0bert
Ja heb ik ook gemerkt. Je wordt rustig bij het doorverbinden 10min in de wacht gegooit (betaalnummer) en dan werd ik ook nog eens verbonden met de verkeerde afdelingen (hoe kan dat vraag je je dan af). Ik ben inderdaad ook in contact geweest met die afdeling die jij bedoelt (CIT / spoed). Daar kreeg ik het idee dat het intern eerder de naam zou hebben "afdeling lastige klanten probeer uit te lullen met een onzinverhaal". Waardeloos, zeker weten.. Maar met de helpdesk te stalken lijk ik idd ook niet verder te komen :'(

• jozy
ik schreef altijd mijn argumenten op papier uit. Dat ik heel sterk in mijn schoenen stond, maar ben ook een gladde prater en kom er altijd voordelig uit(tevens heb ik practisch altijd geluk). Wat je ook kan proberen is om naar die medion center te gaan. Het is dacht ik in Panningen ofzo, maar dat kan je wel vinden. Dan zie je tenminste een levend mens en kan je je probleem voorleggen en samen tot een oplossing komen

Verwijderd

Mijn Medion-laptop gaf ook diverse problemen de afgelopen 2 jaar.
Een korte opsomming:

- 1 x geheugen defect
- 1 x voeding defect (4 weken op moeten wachten, gelukkig hadden we 2 laptops van dit type en dus ook voedingen in huis)
- 1 x combodrive defect
- 1 x warmteproblemen (uitgezogen)
- 1 x moederbord + geheugen + ventilator defect

Bij het laatste geva werd er door een "technische-medewerker" toegezegd dat ik een nieuwe zou krijgen i.v.m. de lane klachtenlijst en dat hij me zou doorverbinden met de persoon dat verder zou afhandelen. In dat gesprek hoor ik dus dat dat nooit kan en dat die medewerker onkundig zou zijn en maar wat verhalen zou rondstrooien.
Al met al dus geen nieuwe laptop en wéér moeten opgestuurd.
Binnen 3 werkdagen stond, zoals geeisd, de koerier weer voor de stoep met de gerepareerde laptop.

Intussen heb ik de laptop dus verkocht en draait deze tot nu toe nog zonder problemen bij de nieuwe eigenaar. Zelf ben ik nu in het bezit van een gloednieuwe laptop met weer het nieuwste van het nieuwste.
Maar gelukkig geen Medion maar een Promedion. (Nee, dit is een geheel ander merk/bedrijf en heeft niets met Medion te maken...)
Als je een goede dealer treft kun je er ook nog 5 tot 10% afbabbelen van de Promedion-prijzen. :)
Pagina: 1