Toon posts:

Casema + asus wl-500g geen verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu al bij 2 gevallen gezien dat de asus wl500g router geen verbinding meer kan maken met casema kabelinternet in Den Haag.

De gebruikte casemamodems zijn alle 2 de zwarte motorola surfboardmodems met dhcp..

case 1:
Iemand verhuisd van scheveningen naar ypenburg, neemt de casemamodem en de router mee, casema internet werkt wel rechtstreeks op de pc maar niet met tussenkomst van de router die ingesteld staat op automatic IP. heb de router van nieuwe firmware voorzien maar dat biedt geen soelaas.

case 2:
Iemand heeft casema kabelinternet, verbinding valt weg tussen router en modem en komt niet meer terug, zelfde verhaal verder als boven ook nieuwe firmware ingeladen, helaas zonder gewenst resultaat.

Bij alle 2 de gevallen is er connectie tussen pc rechtstreeks en casema en tussen router en pc maar niet tussen pc- router - casemamodem.

Wie weet raad? is er iets veranderd bij casema?

Vast bedant voor de reply.

Ronald

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:20:
[...]

Wie weet raad? is er iets veranderd bij casema?

[...]
Ik heb net even per mail nagevraagd bij een kennis in Den Haag, want die heeft dezelfde hardware als jij hier noemt en kabelt ook bij Casema. Hij heeft geen problemen, wat suggereert dat er op zich niets bijzonders is veranderd bij Casema. Ik heb hem ook gevraagd om de stroom van het kabelmodem en de router af te halen zodat alles opnieuw wordt geinitialiseerd. Geen probleem.

Heb je al aan dit soort dingen gedacht?
- Kan je aan de lampjes op de motorola zien of het kabelmodem een verbinding met casema krijgt?
- Krijg je wel antwoord als je het ip-adres van de router rechtstreeks pingt?
- Wat zou kunnen is dat er wat aan het binnenkomende kabelsignaal is gewijzigd, zit het kabelmodem direct aan de CAI-aansluiting of zitten er nog veel (verdeel)-stekkertjes tussen? Zo ja, probeer die dan eens te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Pingen met router vanaf pc werkt prima, alsmede de bereikbaarheid van de webinterface, hier heb ik geconstateerd dat er geen verbinding is met het modem, hij geeft "lost IP form server" aan binnen de IPsettings.

Het gekke is dat mijn eigen wl500g het wel gewoon doet op de verbinding met casema bij "case 1" het enige verschil is dat de mijne de "deluxe" versie is....

Aansluitingen zijn bij beide case's als volgt: bij hoofdaansluiting in de meterkast wordt de kabel gesplitst met de bijbehorende " splitter" vanaf hier gaat de standaard kabel naar de modem en de modem is verbonden met een kort utp-kabeltje met het accespoint vanaf hier draadloss naar de pc's.

Zelf heb ik een versatel 20mb abo, ik heb de wl500g gekoppeld met het versatelmodem/router ook weer met de dhcp/automatic ip principe. Dit werkt bij mij met zowel de router die met een casemaabo problemen geeft als met mijn eigen router.

Wellicht iemand anders een idee?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 16:32
Moet je bij Casema niet opgeven van welk mac adres je internet?
De router heeft een ander mac adres, dus word internet niet toegekend.
Deze router heeft een functie om dit te veranderen, wellicht is dit het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik zelf in het begin ook aan, echter bij de installatie wordt alleen het mac van het surfboardmodem bij casema 'geactiveerd' zodat je via dit modem internet hebt, wat erachter hangt maakt niet uit, zolang er maar een auto-ip functie in zit.

Vanuit casema adviseren ze een sitecom dc202 router, maar dat vind ik zelf een boutding.

Wellicht nog iemand een ander idee?