Toon posts:

Probleem met VNC, Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een connectie te krijgen vanaf een externe computer op mijn eigen computer met Windows XP SP1. Het lukte altijd wel met Win 98, en heb het nog s nagevraagd; ISP heeft poort 5900 niet geblokkeerd.

-Win XP SP1
-Router Sweex met port forwarding op poort 5900
-Poort 5900 in XP firewall aangemeld, firewall uit.
-Router Firewall uit.
-Externe PC geen beveiliging
-check voor poort 5900 via http://www.gotomyvnc.com/cgi-bin/checkForVNC.pl
"is not responding on display"

Ik roep dus mijn externe ip aan (niet de interne 192.xxx) maar krijg geen gehoor.
met netstat -an= reactie:
TCP 0.0.0.0:5800 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren
TCP 0.0.0.0:5900 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren
maar van buitenaf is deze poort niet te benaderen.

Kan iemand mij hierbij helpen.

bvd. Taliezin

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 12:22

jvdb1975

tsja.........

Meestal heb je :1 om verbinding te maken. Probeer eens 5901 open te zetten.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

taliezin, welke VNC client gebruik je?
jvdb1975 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:25:
Meestal heb je :1 om verbinding te maken. Probeer eens 5901 open te zetten.
Default is het gewoon poort 5900 onder Windows. En dus display :0
Onder unix is het bijna altijd display :1 als je een vncserver opstart.
Of je moet aparte vnc software hebben die een shared display op :0 kan opzetten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik RealVNC Enterprice edition.

Poort 5901 openzetten? Euh, gewoon in vnc en overige handelingen zoals in router, firewall etc. of is er een manier om de poort gewoonweg open te zetten in xp?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:05:
Ik gebruik RealVNC Enterprice edition.

Poort 5901 openzetten? Euh, gewoon in vnc en overige handelingen zoals in router, firewall etc. of is er een manier om de poort gewoonweg open te zetten in xp?
Als je de Windows firewall hebt kan je daar wel een uitzondering in maken. Maar ik denk dat je er dan nog steeds weinig mee opschiet als het ding in de router dicht zit ;) Maar volgens mij heb je die poort niet per definitie nodig, en zou 58/5900 genoeg moeten zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Als je de Windows firewall hebt kan je daar wel een uitzondering in maken. Maar ik denk dat je er dan nog steeds weinig mee opschiet als het ding in de router dicht zit ;) Maar volgens mij heb je die poort niet per definitie nodig, en zou 58/5900 genoeg moeten zijn :)
Volgens mij ook.
Overigens is de poort in de router open via port forwarding. Dus alles wat op poort 5800/5900 binnenkomt wordt forwarded naar mijn internet adres 192.xx. In de xp firewall is de poort ook opengezet. Via lan thuis kan ik vnc wel aanspreken. Via mijn communicator 9500 kan ik dan gewoon mijn bureaublad besturen, maar niet van buitenaf. Ik snap maar niet hoe dit kan. Het internet afgestruind maar ook weinig info gevonden. Volgens mij is het een xp probleem, aangezien het hiervoor op de win98 gewoon werkte.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 12:22

jvdb1975

tsja.........

Inderdaad, op linux is het 5901, my mistake.
Misschien een al te simpele vraag, maar je ip adres staat goed bij port forwarding?
Je zou inderdaad gaan denken dat het toch iets te maken heeft met firewall of iets dergelijks.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk anders eens met netstat tijdens zo'n sessie in je interne netwerken over welke poorten dat verkeer feitelijk gaat. Theorieen en defaults zijn fijn, maar gaan lang niet altijd op :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:33:
Kijk anders eens met netstat tijdens zo'n sessie in je interne netwerken over welke poorten dat verkeer feitelijk gaat. Theorieen en defaults zijn fijn, maar gaan lang niet altijd op :P
Ik kan zo'n sessie niet monitoren omdat de verbinding niet tot stand komt, kan dit wel wanneer ik via lan intern een vnc verbinding maak.

En... ja het adres staat goed bij port forwarding.

netstat bij interne vnc verb.:
Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP tower:5900 192.168.3.101:58384 ESTABLISHED

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met de VNC viewer probeer de server te benaderen krijg ik fout 10061.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:22:
Wanneer ik met de VNC viewer probeer de server te benaderen krijg ik fout 10061.
Update eens naar de nieuwste release. Het lijkt op een bug, veel mensen hebben er last van.

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik heb ff een paar hits snel doorgescand maar sommige hebben het al over het opnieuw installeren van de TCP/IP stack in Windows en blabla. Het schijnt dus niet zomaar een simpel forward probleempje te zijn, eerder toch een bug.

Maar lees het eens zou ik zeggen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Heb inmiddels het probleem gevonden. Het lijkt een defect te zijn in de router. Het lijkt dat ik de forwarding kapot heb. Voorheen werkte het altijd, heb een andere router geprobeerd en die liet de verbinding wel door. Dus het blijkt een defect te zijn.

i.i.g. bedankt voor jullie hulp.

PS
Heb de oude router er weer tussen gezet -te eigenwijs te geloven dat het niet aan de instelling maar aan een defect ligt-. En ben er achter gekomen dat het door 1 verkeerde instelling komt, vrij één voudig genoemd, een speld in de hooiberg....
In de router (Sweex LB000020) onder General Setup\LAN staat een optie die UPnP heet, wanneer deze op 'enabled' staat, kan ik VNC dus niet gebruiken, deze moet dus op 'disabled' staan.
Verder wat info wat er over UPnP staat, voor mensen met een andere router:
"UPnP is more than just a simple extension of the Plug and Play peripheral model. It is designed to support zero-configuration, "invisible" networking, and automatic discovery for a breadth of device categories from a wide range of vendors.

With UPnP, a device can dynamically join a network, obtain an IP address, convey its capabilities, and learn about the presence and capabilities of other devices-all automatically; truly enabling zero configuration networks. Devices can subsequently communicate with each other directly; thereby further enabling peer to peer networking."

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 22:09 ]

Pagina: 1