zalman 7700 kopere versie of 7000 alu/co versie?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Topicstarter
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen dat minstends 3 jaar mee vooruit moet kunnen.

Natuurlijk zal op zijn tijd een goeie proccessor (waarschijnlijk een amd64 3500+) + graka overclock niet ontbreken, dit alles gaat gevoed worden door een Enermax ATX2 535 Watt voeding.

Dit zal natuurlijk de nodige hitte veroorzaken.

Nu is mijn keus gevallen op :
de zalman 7700 die volledig van koper is en een 120mm fan heeft
de zalman 7000 alu/koper versie met een 90mm fannetje.

Geluid is niet van belang. Echter een lage temperatuur als de cpu stressed is wel.

Zal de 7700 die 20 euro meer kost, daadwerkelijk meer koeling opleveren of hebben we het hier dan over een graad of 2? want dat vind ik dan weer geen 20 euro waard :)

Ter volledigheid word het zaakje in een thermaltake sepreno geplaatst (miditower)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:50

Reinier

\o/

Als geluid niet van belang is kan je beter geen Zalman kopen, toch? Dan zijn er coolers die minder stil zijn maar wel beter koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:48

GVR

de 7000 koelt mijn amd64 hier tot 30 graden, dus 20 euro meer uitgeven is naar mijn mening overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm dus 20 euro gewoon in de pocket houden?! maar 30 graden is als de pc idle draait niet?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:48

GVR

idle 30 graden. Ik heb het toerental ver omlaag gebracht, en ook stressed zijn de temperaturen prima (weet zo even niet hoeveel, maar niet hoger dan 40 graden in ieder geval)

De amd64 (venice core) produceert volgens mij ook gewoon heel weinig warmte, dus makkelijk koel te houden

[ Voor 24% gewijzigd door GVR op 26-10-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Reinier schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:44:
Als geluid niet van belang is kan je beter geen Zalman kopen, toch? Dan zijn er coolers die minder stil zijn maar wel beter koelen.
Volgens mij staan Zalmans juist wel bekend alszijnde goed koelen en toch lekker stil omdat je ze kan regelen.

De volleding koperen koeler zal iets beter koelen omdat koper de warmte beter opneemt.
De alu versie daarintegen kan beter z'n warmte kwijt heb ik begrepen uit een ander draadje.

[ Voor 21% gewijzigd door ShellGhost op 26-10-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat had ik ook begrepen en dat de kopere versie een stukje zwaarder was. Maar per graden winst ga ik echt geen 10 euro per 1 grade uitgeven.

In dat geval hou ik het wel op de 7000 koeler.

In iedergeval harstikke bedankt, hierdoor bespaar ik weer 20 euro. Kan ik mijn vriendin ook weer eens op een etentje in de Macdonalds trakteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:50

Reinier

\o/

ShellGhost schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:47:
[...]

Volgens mij staan Zalmans juist wel bekend alszijnde goed koelen en toch lekker stil omdat je ze kan regelen.
Ja, dat weet ik, maar de TS zegt dat het geluid niet van belang is. Dan kan hij dus ook op zoek gaan daar de best presterende cooler, hoeveel lawaai die dan ook mag maken...

Overigens zou ik zelf ook voor een Zalman gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik zou gaan voor de freezer 64 van arctic cooling.
Erg stil ( stiller dan de zalman) en vooral goedkoper dan de zalman en presteerd over goed zo niet beter dan de zalman. Genoeg review's over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil het zooitje via alternate.nl aanschaffen..
Daar verkopen ze helaas die artic freezer niet. en om het ergens anders te bestellen komen er weer verzendkosten bij en dan ben ik in principe niet voordeliger uit dan een 7000 zalman bij alternate.

Maar wel bedankt voor je reply! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Bij alternate verkopen ze een aantal koelers die substantieel beter presteren dan een 7000.

Persoonlijk zou ik gaan voor een Xp-120 (al) of een Scyte Ninja en daar dan een goede fan bij kopen.
Voor stilte een Nexus 120mm en anders een random fan die hard draait :)

een goedkopere oplossing is de thermaltake big thyphoon € 39, die schijnt ook erg goed te presteren.

http://www.xbitlabs.com/a...splay/4-cool-comp_12.html

In iedergeval beter dan een zalman 9500, die op zijn beurt weer een stuk beter is dan een 7000.

Hopelijk heb je hier wat aan! ;)

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje! die benchmark ziet er goed uit ik heb nu die typhoon aan mijn lijstje toegevoegd ipv die 7000 zalman.

Maar ik snap niet hoe mensen met een 7000 zalman idle rond de 40 graden stressed kunnen zitten, als de typhoon al moeite heeft het onder de 50 graden te houden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:04
Waar zie jij in godsnaam dat die typhoon de processor idle iets lager dan 50 Graden houd :?

Die 48 Graden is onder full load met een casefan aan op een overgeclockte processor ;)

/Edit

Waarom denk ik dat je niet gaat reageren 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Ubernerd op 26-10-2005 16:38 ]

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hellolo schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:37:
Waar zie jij in godsnaam dat die typhoon de processor idle iets lager dan 50 Graden houd :?

Die 48 Graden is onder full load met een casefan aan op een overgeclockte processor ;)

/Edit

Waarom denk ik dat je niet gaat reageren 8)7
whoops bedoelde stressed natuurlich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:25:
Dankje! die benchmark ziet er goed uit ik heb nu die typhoon aan mijn lijstje toegevoegd ipv die 7000 zalman.

Maar ik snap niet hoe mensen met een 7000 zalman idle rond de 40 graden stressed kunnen zitten, als de typhoon al moeite heeft het onder de 50 graden te houden :S
Je moet altijd goed kijken wat je vergelijkt, binnen 1 test kan je zulke dingen vergelijken, maar een test op internet met gebruikers ervaringen vergelijken gaat eigenlijk niet.

De processor van dat artikel is flink overgeklokt en produceerd daarom veel meer hitte ( om het de koelers moeilijk te maken) Een stock 3000+ zou veel koeler lopen.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Pagina: 1