Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag binnenkort een nieuwe mobiel :9~

Ik heb nu een p800 en ga zometeen voor een QTEK. Nu heb ik een vraag over de processor snelheden.

Een QTEK 2020i bevat een 520MHz Intel processor
Een QTEK 9100 bevat een 195MHz TI processor

Die 9100 lijkt me toch het topmodel van QTEK op dit moment. Hoe zit dat met die processor snelheden. Waarom ligt die bij die 9100 zoooo veel lager? :?

Verwijderd

Tis een ander type processor (texas Instruments t.o.v. Intel), ze zijn bijna evensnel, alleen niet in mhz. zie het als een pentium m en een pentium 4.

Overiges is de opvolger van de 2020 de htc universal met 520mhz proc en vga scherm
HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR)

De 9100 is de opvolger van de Magician (MDA compact/spvm500)
HTC Wizard (Qtek 9100/i-mate K-JAM/T-Mobile MDA Vario)

Overiges is die TI processor zeer energiezuinig, wat de batterijduur ten goede komt. HP heeft deze proc ook al eerder gebruikt in zn telefoonPDA (ipaq 6340)

Voor de pocketPC zijn ook nog andere processoren beschikbaar van samsung, deze zijn ook per mhz sneller dan een intel, maar draaien dus ook lagere snelheden. 266mhz samsung is iets sneller als 400mhz intel etc

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 11:19 ]

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51
In een onderstaande table staan benchmarks van de verschillende PocketPc's
De HTC magician heeft een 416 Mhz processor van Intel. De HTC wizard heeft een 190 Mhz van TI. Van de rest weet ik het zo niet :?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/tornado/jb2.gif

Verwijderd

Topicstarter
Kijk verhelderend! Overigens lastig dat al die telecom bedrijven dat ding een eigen naam geven.

Blijf overigens nog een beetje met dat Skype verhaal zitten. Dat zou alleen draaien bij 400 MHz plus...iemand ervaring?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik ben wel nieuwsgierig waar L-Vis die tabel vandaan heeft. Zijn nogal verschillen zeg!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:17:
Kijk verhelderend! Overigens lastig dat al die telecom bedrijven dat ding een eigen naam geven.

Blijf overigens nog een beetje met dat Skype verhaal zitten. Dat zou alleen draaien bij 400 MHz plus...iemand ervaring?
Ik heb zelf de MDA Compact gehad en kon Skype zonder problemen draaien. Zelfs zware software als TomTom 5 draait zonder problemen. Het enige probleem, en meteen het belangrijkste, is dat ej afhankelijk bent van je snelheid van de GPRS of andere verbinding die je hebt. GPRS is net te traag om fatsoenlijk te kunnen praten, is mijn mening.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Ik heb Skype wel eens geprobeert op een HP iPAQ 6340, maar dat wil niet. Processor is te langzaam, of Skype vind dat ie te langzaam is en het werkt dus niet.

Maar ik kan dit model sowieso aan niemand aanraden. Alleen problemen...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Op de 9100 werkt skype (nog) niet goed, echter draait zowat alles wat ik tot nu toe heb geprobeert vloeiend. Ook tomtom5 draait goed.
Als ik zou moeten kiezen tussen de intel en de TI, dan doe mij de TI maar. Ik haal met de accu zo'n 4-5 dagen. Echter wel met de telefoon 50% van de tijd uit. Maar een uurtje of wat de agenda gebruiken en 2 complete films kijken lukt dan wel. Toch best netjes gezien een K750i die ik hiervoor had dat echt niet haalde.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51
Wijnands schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:06:
Ik ben wel nieuwsgierig waar L-Vis die tabel vandaan heeft. Zijn nogal verschillen zeg!
Om nog even een reactie hierop te geven, deze tabel komt uit het topic van de HTC magician, MDA compact en SPV m500. Link originele artikel.

Edit: Ja het is gemeten in JAVA, maar een kleine indicatie geeft het wel. Het is geen betrouwbare uitslag.

[ Voor 12% gewijzigd door L-VIS op 15-11-2005 14:46 . Reden: Aanvulling ]

Pagina: 1