Toon posts:

monitor valt uit bij opstarten exact voor dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem mijn monitor valt uit zodra ik exact voor dos start. (TFT met DVI)Wanneer ik deze zelfde computer op een normale monitor (crt niet DVI) aansluit en exact voor dos opstart werkt hij wel.
Ik wil natuurlijk op mn tft met dvi blijven werken omdat dit veel mooier is

Mijn system specs

Althlon 64 3200
1024 mb
32 gb raptor
160 gb maxtor
ati 9800 pro

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:15
Gebruikt die applicatie toevallig een of andere vreemde resolutie die niet door je TFT ondersteund wordt?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Start je op in MS-DOS mode.. of open je een command-prompt binnen Windows?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Tja, dos zal dit dus niet kunnen aansturen via wegens gebrek aan IO-dingen(drivers/instructies/whatever) om dat aan te sturen hé. IO.sys gaat een update moeten krijgen. Misschien weet onze almachtige vriend de zoekmachine het! (het moet niet altijd google zijn)

SvennieG

Verwijderd

Topicstarter
Ik start gewoon op met windows xp. Ik heb al de aanpassingen gedaan die je krijgt als je op het dosprogramma gaat staan links klikt dan eigenschappen en dan scherm. Daar kan je zeggen dat hij binnen 640 x 480 moet blijven. Dit hielp allemaal niets. Ik heb al op wat zoekmachines gekeken maar helaas niets gevonden. Ben gisteren avond de hele avond er mee bezig geweesd. Ik heb vooral lopen rommelen in de dos compatibiliteit die je kan instellen per programma in windows xp

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik neem aan dat als je Exact dan in een losse DOS box uitvoert (dus niet full-screen) dat het wel blijft werken?
Bel anders effe met de support van Exact - je bent vast niet de enige die dit probleem heeft.

enneh, Exact heeft toch ook wel een windows versie? :?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wil niet uitgevoerd worden in een dosbox. Op de een of andere manier werkt dat niet. Ja exact heeft zeker wel een windows versie. Doch bij boekhoudpakketten is het zo dat de windowsversies langzamer werken bij de invoer van boekingen. Ook wordt het erg complex en gebruikers onvriendelijk. De mogenlijkheden zijn wel vergroot maar toch werkt het niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick,

Ik heb net gebeld met Exact. Het is voor hun een onbekend probleem en doordat ik xp gebruik is er geen support op. Helaas dus mocht er iemand nog een idee hebben ik hoor het graag.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:20
Is gewoon dat je tft die resolutie niet ondersteund. En daarom het scherm niet weergeeft.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-08 14:53
Merk je flink verschil als je hem op de D-SUB aansluit? Als je deze niet hebt met een convertertje.. Ik heb tot dusver enkel bij schermen groter dan 21 inch en in speciale resoluties verschil gezien bij lagere resoluties was er niks te merken eigenlijk. Het is wel zo dat je dan je monitor driver eventjes moet installeren he en niet een plug en play monitor moet aangevendan heb je soms wel verschil. Maar ik vermoed dat de DOS-box DVI niet goed ondersteunt wat voor gevolg heeft dat hij waarschijnlijk wel een singaal verstuurd naar je DVI connector maar dit waarschijnlijk een D-SUB singaal is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit er een vrij groot verschil in tussen DVI en normale aansluiting. Ik werk op 1280-1024. Ik merkte echt een verschil in scherpte. Ik zal het nog eens proberen met betere drivers en dan zal ik kijken of het verschil er nog steeds is. Ik zit nu op mn werk dus kan ik het niet direct proberen. Ik heb ook een andere VGA kaart besteld en heel misschien geeft dat verschil. (ik denk het helaas niet). Dank jullie allemaal en cave boy ik ga dit zeker even proberen. Nu draait hij nog met standaard drivers van windows dus niet de IIyama drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een x800 pro kaart in ook op DVI en het werkt nu (zonder die andere monitor drivers)

Ik heb geen idee waarom maar ben blij dat het werkt.

Iedereen bedankt

dit kan op slot
Pagina: 1