Dillema - Kodak z700 (177,-) of canon a610 (279,-)

Pagina: 1
Acties:

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Goedemorgen,

Ik zit met een klein dillemma. Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe camera. Ik heb nu een oud Benq 2 megapixel cameraatje en ik mis gewoon uitgebreide instellingen. Aquarium foto komen gewoon echt niet uit. Dus gezocht naar een kamera die redelijk snel is (dus niet de canon a95 en a510/a520) en aardig wat handmatige functies heeft. Nu heb ik twee camera's gevonden die mij aanspreken:

De Canon a610 en de Kodak z700. Van beide zijn de reviews goed, maar van de a610 net ff beter.
Nu kost de a610 zo rond de 300 euro in de winkel (als ie op vooraard is) en de Kodaz z700 kan ik voor 177,- (!!!!) euro kopen. Zouden ze bijna evenduur zijn, dan zou ik uiteraard voor de a610 gaan, maar nu weet ik het niet.

revieuw van de z700
en de a610

Mijn vragen zijn dus:

1. Welke zouden jullie kiezen?
2. Zijn er mensen die z700 hebben en wat zijn je ervaringen

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

Goedemiddag :+
(dus niet de canon a95 en a510/a520)
[...]
De Canon a610 en de Kodak z700.
Volgens mij zijn de A95 en de A610 in veel opzichten het zelfde. Zeker omdat je niet tevreden bent over de kwaliteit van je huidige camera, zou ik je eerder de A610 aanraden. De bediening van de canon A-serie is veelzijdig maar toch evenvoudig in gebruik.
Je hebt het over aquarium-foto's, dat zijn meestal low-light-condities en dat is voor de meeste compacts ronduit beroerd. Zeker als je door glas moet fotograferen is de kans groot dat de auto-focus er flink naast zit. Een tip is om dan in ieder geval een statief te gebruiken om van de bewegings onscherpte af te zijn, dan nog hopen dat de vis op z'n plek blijft :+

Ik moet erbij zeggen dat ik niet echt bekend ben met de Kodak Z700, maar net als bij zoveel leuke dingen is kwaliteit meestal naar z'n geld. Dus zal je op lange termijn beter af zijn met de A610. Als ik jou was zou ik eens naar een winkel gaan die ze allebei heeft en vragen of je ze even mag proberen. Natuurlijk je eigen CF/SD/Whatever meenemen en thuis vergelijken :)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Ik denk dat dit topic vrij snel gesloten zal gaan worden, met een doorverwijzing naar Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials
Digicamkoopadviezen, vermomd als nieuws over nieuwe digicammodellen worden ook gesloten

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

??????

Ze zijn geen van beiden nieuw hoor.

Hier zou uw advertentie kunnen staan