hey, ik heb dus een query met +-180000 entries en ik moet via een tekstvak in een formulier een zoekopdracht laten zoeken door die query en alle overeenkomstige entries laten tonen in een subformulier. ik zit dus met het probleem dat ik niet meer weet hoe ik die searchstring gezocht moet worden, ik heb het in de zomer eens moeten doen maar ben het compleet vergeten. help plz!
Die Query is gewoon een SQL statement. Nadat er een tekst in het invoervak is gezet kan je die SQL zo aanpassen dat in het WHERE stuk ook het criterium van het tekstvak wordt opgenomen. Daarna de query als bron instellen voor het subformulier.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Eh ?
Zoeken doe je met een query.
Je hebt dus een tabel met 180.000 rijen bedoel je.
In p&w verwachten we ook wel iets meer inzet van de topicstarter. Zeg bv eens wat je zelf al geprobeerd hebt, wat er precies niet lukt, etc....
Zoeken doe je met een query.
Je hebt dus een tabel met 180.000 rijen bedoel je.
In p&w verwachten we ook wel iets meer inzet van de topicstarter. Zeg bv eens wat je zelf al geprobeerd hebt, wat er precies niet lukt, etc....
https://fgheysels.github.io/
SQL:
1
| SELECT * FROM Table1 WHERE Field1 LIKE '%blaat' |
Zo krijg je alle rows terug waar field1 'blaat' bevat. Dit is vrij basic hoor, of is dit niet wat je zoekt en wil je gewoon echt iets leuks.
[ Voor 7% gewijzigd door pjvandesande op 26-10-2005 09:13 ]
Nee nu vind je alles wat eindigt op blaat.questa schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:12:
SQL:
1 SELECT * FROM Table1 WHERE Field1 LIKE '%blaat'
Zo krijg je alle rows terug waar field1 'blaat' bevat. Dit is vrij basic hoor, of is dit niet wat je zoekt en wil je gewoon echt iets leuks.
Jij bent wel heel wakker voor de vroege woensdag morgen, stomme typo's ook altijd
Als de TS nou gewoon even hier kijkt is hij geholpen denk ik.
ja het is wel zoiets maar die code moet als een actie achter de knop zoeken komen. de knop zoeken zit in mijn formulier en zorgt dat een searchstring die men wil zoeken in de query gezocht wordtquesta schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:19:
[...]
Jij bent wel heel wakker voor de vroege woensdag morgen, stomme typo's ook altijd
Als de TS nou gewoon even hier kijkt is hij geholpen denk ik.
dus: SELECT * FROM qrySearch
WHERE Soort= txtZoeken or Aktenr= txtZoeken or Naam= txtZoeken or Jaar = txtZoeken
dat moet gedaan worden als er op de knop zoeken geklikt wordt
sorry als dit mss een gemakkelijke vraag is een maar het is lang geleden dat ik nog vba gedaan heb
Die query kun je toch gewoon uitvoeren? Je kunt hem nog dynamisch opbouwen als dat noodzakelijk is.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:35:
[...]
dat moet gedaan worden als er op de knop zoeken geklikt wordt
sorry als dit mss een gemakkelijke vraag is een maar het is lang geleden dat ik nog vba gedaan heb
Iets van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| dim db as dao.database dim rs as dao.recordset dim strSQL as string strSQL = "SELECT * FROM qrySearch WHERE "_ "Soort= '" & txtZoeken.Text & "' OR Aktenr= '" & txtZoeken.Text & "' ... " set db = currentdb set rs = db.OpenRecordset(strSQL) |
* pjvandesande doet nooit wat met VBA, maar denk dat dit wel duidelijk is.
[ Voor 12% gewijzigd door pjvandesande op 26-10-2005 09:43 ]
inderdaad, dank voor de hulp, dit was wat ik eigenlijk zochtquesta schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:42:
[...]
Die query kun je toch gewoon uitvoeren? Je kunt hem nog dynamisch opbouwen als dat noodzakelijk is.
Iets van:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 dim db as dao.database dim rs as dao.recordset dim strSQL as string strSQL = "SELECT * FROM qrySearch WHERE "_ "Soort= '" & txtZoeken.Text & "' OR Aktenr= '" & txtZoeken.Text & "' ... " set db = currentdb set rs = db.OpenRecordset(strSQL)
/me doet nooit wat met VBA, maar denk dat dit wel duidelijk is.
Ik zou alleen nog een LIKE gebruiken, dit maakt het iets makkelijker voor een zoek actie denk ik. Dus als iemand 'son' intypt hij alles terug krijgt waar 'son' in voorkomt.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:48:
[...]
inderdaad, dank voor de hulp, dit was wat ik eigenlijk zocht
Pagina: 1