[XP] unmount all? + nic nummer weer op 1?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:49

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Twee vragen in één topic; ik heb op beide al gezocht maar eigenlijk niet precies gevonden waar ik nou naar op zoek was, zeker niet voor die unmount all vraag.

1) Ik heb dikwijls externe drives zoals een CF kaartje, een USB stick of iPod aan mijn Windows XP hangen. Die werp ik niet altijd even netjes uit (met de hele apparaat stoppen parade).
De volgende keer klaagt userinit.exe dat er drives missen. Heel leuk, even achterhalen welke drive hij nog denkt te hebben dmv. trial and error en dan netjes unmounten.

Nou wil ik weten: staat er érgens in Windows welke drives er op dát moment gemount zijn en kun je die daar ook ter plekke uitschakelen?

2) Het nummer van mijn netwerkkaart staat inmiddels al op 12 en een andere ongebruikte kaart heeft 13. Ik wil die weer graag terugrestoren naar 1 en 2, daar 1 t/m 11 volgens mij allang niet meer bestaan, maar volgens Windows nog geclaimd zijn.

Hoe kan ik dat 'resetten' zonder dat meteen mijn netwerkkaart zichzelf niet meer kan vinden?

Bij voorbaat dank. Zijn zgn. dubbeltopics irritant te noemen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
2) Opstarten in veilige modus... Alle nic's er uit gooien. Zou (volgens mij) moeten werken. (Of kon je nou ook ergens 'verborgen apparaten weergeven' aanzetten? Menu beeld misschien? uit de blote bol)

ah, zie drunkfux :P

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 26-10-2005 02:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Start, uitvoeren, cmd.exe, enter..
Zodra je in de zgn. dos-prompt zit tik je Set devmgr_show_nonpresent_devices=1, enter
dan tik je Devmgmt.msc, enter..
Dan in apparaatbeheer klik je op Beeld, verborgen apparaten weergeven

Oude niet bestaande hardware heeft een lichtgrijs icoontje zoals hieronder bv de corsair Flash Voyager die niet aangesloten is....
Jouw netwerkkaarten moeten er ook tussen staan bij jou..

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/apparaatbeheer.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 27-10-2005 18:15 ]

Systeem Specs

• Occy74
RobIII schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 02:12:
2) Opstarten in veilige modus... Alle nic's er uit gooien. Zou (volgens mij) moeten werken.
Dat werkt helaaas niet...
Alleen met de methode die ik hierboven beschrijf kun je ze verwijderen..

Tenzij je zelf in het register gaat sneupen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 26-10-2005 02:15 ]

Systeem Specs

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:49

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Geweldig! Dat eerste ga ik eens even proberen.

Nu het unmount all nog. Misschien dat ik daar gewoon wat beter op moet googlen omdat het in Windows misschien geen mount heet...

De t*ring... :X Heb er een aantal USB Generic Hubs bij staan waar je niet vrolijk van wordt. Komt geloof ik door het niet netjes mounten en unmounten zodra ik mijn USB cardreader ofzo weer aan een poortje hang (en elke keer een ander poortje van mn hub natuurlijk)

[ Voor 43% gewijzigd door Dark Blue op 27-10-2005 13:49 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Occy74
Modbreak:Reageer dan niet, zinloze replies die niets toevoegen hebben we weinig aan

[ Voor 193% gewijzigd door sanfranjake op 27-10-2005 18:39 ]

Systeem Specs

Pagina: 1