alleenrecht KPN in nieuwbouwwijk

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Over 2 maanden ga ik verhuizen naar een nieuwwoning (nieuwbouwwijk: IJburg). Volgens de ADSL checks blijkt alleen KPN adsl daar voorhanden te zijn.
Momenteel heb ik bbned waar ik qua prijs en snelheid tevreden over ben. Over 2 maanden moet ik dus weer terug naar KPN :(

Nu hoorde ik laatst een verhaal dat (waarschijnlijk) zodra het appartement bewoont is dat er dan wel meer aanbieders op de lijn mogelijk zijn. Klopt dit, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht dat het alleenrecht van KPN op de telefoonlijnen iets van het verleden is, KPN heeft toen de lijnen aangelegd/betaald. Je mag toch verwachten in deze tijd dat dat niet meer geld?

signature

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat jij zegt is niet waar.
Elke provider mag adsl-apparatuur in een centrale ophangen.

Op deze site kan je zien welke providers er op een centrale actief zijn: http://adsl.hunen.net/
Er is ook een site waarop je kan vinden op welke centrale je bent aangesloten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is tot BBNED danwel Tiscali of een ander daar apparatuur plaatst :) No way dat de providers de inkomsten die ze in IJburg kunnen binnenslepen willen missen. Het is natuurlijk wel een nieuwe wijk waar nog helemaal *niks* was, behalve een hoopje zand :P

[ Voor 50% gewijzigd door sanfranjake op 26-10-2005 06:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KPN moet telefonie aanbieden, dat zijn ze wettelijk verplicht. BBNED en anderen zijn dat niet verplicht, dus die zullen of de kat uit de boom kijken, of het nog niet in hun planning hebben staan om apparatuur in de centrale op te hangen.
Beste manier om te weten is je provider van keus even lastig te vallen met de vraag wanneer ze daar internet gaan aanbieden.

Signatures zijn voor boomers.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je nu de slimme keus maakt om voor XS4all te kiezen zit je alleen een jaar vast. Kan je daarna per maand opzeggen/overstappen als andere netwerken beschikbaar komen.

Je vraag is ondertussen beantwoord. Had je met wat zoekwerk mogelijk ook zelf kunnen beantwoorden lijkt mij. Gaat niet om 'alleenrecht' dus.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 08:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.