[debian] VHCS, trac en duplar

Pagina: 1
Acties:

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Moeilijke combinatie blijkbaar :(

Even de situatie:
Een oudere pc met 2 schijfjes in zou als Debian-servertje moeten dienen.
Debian installeren lukt, VHCS werkt ook.
(Debian is versie 3.1, installatie volgens deze howto)
Maar dan beginnen de problemen.

Eerst is er drupal
Installatie is goed verlopen, maar de eerste gebruiker aanmaken lukt niet. Dit gebeurd met url's van de vorm siteadres/q?=newuser (oid) en die gaan naar de standaard startpagina van VHCS, niet echt de bedoeling. Waar kan dit aan liggen?

Ten tweede zou ik trac willen gebruiken voor het gebruik met subversion. Lijkt met wel een handige web-client, alleen krijg ik hem niet aan de praat.
Heb onder andere al de configs van apache gewijzigd met de instructies die hier te vinden zijn, maar helaas. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Ik heb een subversion-project aangemaakt met svnadmin creat /home/ik/project/svn
Trac heb ik hiermee verbonden door trac-admin /home/ik/project/trac initenv.
(subversion en trac gewoon geïnstalleerd met apt-get install subversion en apt-get install trac)

Als laatste zou ik ook graag hebben dat VHCS de sites aanmaakt in de /home-directory of een sub-directory ervan (omdat deze op de 2de schijf staat).

edit:
Foutje in de titel, duplar moet natuurlijk drupal zijn 8)7 Kan een modje dit aanpassen? O+

[ Voor 4% gewijzigd door ComBax op 26-10-2005 00:17 ]

• ComBax
Probleem met drupal is ondertussen opgelost. Er stond nog een index.html-bestand in die folder ook, die werd natuurlijk eerst geopend voor de index.php die die extra extensies wel verstaat :)
index.html verwijderd en in orde :)

Nu de rest nog...

• ComBax
Toch nog een howto gevonden:
http://trac.growl.info/trac/wiki/TracCgi

Hiermee is het dus eindelijk gelukt :D