Voeding brak ?

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe voeding, nooit geen problemen mee gehad (op wat kleine na dan, oa dat mijn USB hub (met adapter) stroom leverde aan mijn PC, kenmerk was dat fans bleven draaien op de stroom van de adapter) en altijd wel stabiel.

nu krijg ik problemen als:

- bij de POSTS boot hij bij de IDE schijven niet snel door
- HDD's spinnen opnieuw op terwijl SMART niks zegt, alles 100%
- Mijn scherm word af en toe zwart
- vlak voor een zwart scherm dat letters allemaal door elkaar gehaald werden (ik tikte dat in bij winamp (jump to file) en dat bij 12k nummers is best een opgave voor mijn beide HDD's)
- speedfan op de 12v rail 11.43 volt aangeven, volgens de ATX normen is dat net aan voldoende, minimum (5% afwijking) is dus 11.4 en everest daar 12.03 (zon beetje pérfect) aangeeft

alles nadat ik net nieuwe ATI drivers geinstalleerd heb, dit lijkt er echter niks mee te maken omdat HDD's niet echt horen bij een graka. (ik was al bang dat mn HDD's dood gingen)

spekkies:

Aerocool Aeropower 450 Watt BS line:

# Totaal vermogen: 450 Watt

# +3,3V: 28A

# +5V: 32A

# +12V: 26A

# -5V: 0,8A

# -12V: 0,8A

# +5VSB: 2,5A

Asus A7n8x-x
amd athlon 2800+ barton
asus AX800PRO
2xHDD, maxtors diamondmax(9?) 8mb 200gb / 40gb 2mb (40 gig spinde opnieuw op, want daar stond windows op en die liep even vast, smart vind niks)
nec ND3500A

en een goede koeling, schijfjes zijn tijden niet boven de 45 graden geweest, de CPU ook niet en de graka ook niet.

3dmark draaide ook goed trouwens.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Vage problemen dus, niet toe toe te schrijven aan Windows, want je hebt het bij de POST al.

Toch maar even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorwerken, wellicht levert het je meer inzicht op in welk onderdeel iets mis is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini