Toon posts:

[XP] Opeens herstarten, bsod: driver_irql_not_less_or_equal*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn computer, ik heb al een hele lange tijd geen problemen gehad met de pc tot vandaag, ik speelde een sp[el en opeens startte mijn pc opnieuw op.
Daarna deed het geluid het niet meer waarna ik een geluidsdriver heb opgezocht en geinstalleerd maar nog steeds start hij soms ineens opnieuw op, meestal tijdens een spel. maar het is ook 1 keer gewoon gebeurt.
Weten jullie misschien waar dit aan ligt?

Dit is de fout die ik krijg:
Het systeem is zojuist hersteld van een ernstige fout.

En dan staat er de code:
BCCode : 100000d1 BCP1 : E1BD1A2C BCP2 : 000000FF BCP3 : 00000000

Bvd,
Yass

Verwijderd

Yass, welkom op got.

Wat heb je zelfs al gedaan?
Wat voor spel is het?
Wat voor besturingssysteem is het?
Wat voor hardware gebruik je?

Jammergenoeg kan ik je door je iets onduidelijke startpost niet verder helpen.

We verwachten dat je zelf eerst wat gaat ondernemen voordat je vragen gaat stellen ;)
Als je nog even tijd over heb dan is met makkelijk om direct de FAQ nog even door te lezen.
Dan weet je precies wat wij verwachten van jou en wat je van ons kan verwachten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niet veel gedaan aangezien ik er niet veel van weet en eht neit erger wil maken.
Het spel is Medal of Honor:Allied Assault, ik speel het al heel lang en tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Besturingssysteem is Windows XP
Intel Celeron Pentium 4 - 1.8 GhZ - 256 MB RAM.

Ik hoop dat je hier meer mee kan, bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

Verder - je PC herstart wat dus vermoedelijk betekent dat hij bluescreened, kijk eens in de Windows Operating Systems Howto lists naar de BSOD Howto Guide :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het wel een geval van BSOD is, aangezien ik geen blauw scherm oid krijg, maar ik krijg de fout gewoon te zien nadat hij weer is opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus dat ding uitgevinkt bij Deze Computer opties en toen bij het opstarten deze fout gekregen via de BSOD:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x000000D1 (0xE27753C4, 0x000000FF, 0x00000000, 0x814117B13

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:49

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je het programma Everest Home Edition op je computer installeert, kun je aflezen wat de temperaturen in je kast en op je processor zijn. Ik geloof dat je videokaart er mee niet te meten valt.

Maar het zou een probleem van oververhitting kunnen zijn.

Dat zeg ik even losstaand van die foutmelding die je krijgt, want dat ziet er meer uit als een softwareprobleem.
Hiero! MS :)
Kijk eens aan. Heb je spul van Logitech Mouseware draaien?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even de bsod zelf in de titel. Mijn ervaring is dat de driver_irql_not_less_or_equal meestal met een driver te maken heeft, maar het kan net zo goed brakke hardware of iets anders zijn :P

Zijn de drivers allemaal up-to-date, en dan omdat het een spel is ook de laatste hotfix voor DirectX via Windowsupdate binnengehaald? Of heb je onlangs een driver geupdate waardoor het niet meer werkt? En zijn er misschien laatst nieuwe patches geinstalleerd? En is er niet misschien een patch voor het spel?

Watvoor pc is het verder qua hardware? Een laptop met een Centrino cpu? http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;888399
of staat 'ie lang standby soms:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;873152
of zit je via een vpn te gamen:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;842464

anders misschien:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;839876

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 26-10-2005 05:18 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem een tijdje geleden, alleen dat was toen ik mijn processor had overclockt dat kwam dus omdat de computer te warm werd, heb je dit probleem alleen als je spelletjes speelt of ook als je bv gewoon aan het tekst verwerken ben?

Verwijderd

heb je vlak voor je dit kreeg PCI kaarten erbij gestopt/omgestoken? heb dit namelijk eens gehad met een usb 2.0-kaartje, heb het toen kunnen oplossen door hem in een ander slot te duwen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niks nieuws bij gestopt, en ik kom niet meer door windows update aangezien mijn versie van Xp ook gebruikt is op andere computers en elke pc zijn eigen code nodig heeft, maar daar ga ik dus niet ene heel nieuw xp voor kopen.
Pagina: 1