[Zeer kleine pc] Thin client, mini-pc of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51
Ik moet een werkplek inrichten waarbij de pc vrijwel onzichtbaar geplaatst moet worden. Dit vanwege diefstal (TFT scherm gaat zelfs iedere dag weggezet worden in een kast) en het feit dat het er netjes uit moet zien. Hier kan ik echt niet onderuit komen.

Ik ben nu een aantal opties aan het overwegen.
De ruimte waar de pc komt te staan is klein en er staat een soort van eettafel in. Er is geen mogelijkheid om de pc op een andere plek te zetten en met verlengkabels/ wireless te werken.

De volgende mogelijkheden had ik bedacht:

- Laptop, simpel zet hem neer en s'avonds zet je hem achter slot en grendel. Geen optie want de persoon die er mee moet werken wil niet met een laptop werken. :( :( :(

- Een oude laptop vast onder de tafel monteren met een beugel, wireless keyboard/ muis en een TFT erop. Nadeel, de laptop die ik daarvoor heb kan je alleen aanzetten met een knop die niet te bereiken is als het scherm dicht is.

- Een barebone o.i.d. is echt nog te groot en valt niet weg te werken

- Een thin client. Wij hebben nog helemaal geen thin clients in het bedrijf, dus lijkt mij dit een kostbare en onnodig ingewikkelde zaak worden voor slechts 1 werkplek. Bovendien maakt men gebruik van veel programma's die normaal gesproken lokaal werken en waarvan ik niet weet of die via terminal server gaan werken.

- Een mini pc, zoals deze: http://www.minisystems.nl...f7ae38abac94367ec62303970

Dat ziet er goed uit, maar ik weet helemaal niets van het ding en ook niet of deze een beetje snel is voor licht kantoorwerk. De werkplek is dan ook niet continu bemand en wordt alleen gebruik als spreekkamer en dan zeker niet de hele dag.

Wie heeft hier weleens mee te maken gehad of kan mij de gouden tip geven ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

Koop gewoon een laptop, sluit er een extern scherm + tobo op aan en het is geen laptop meer :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eventueel laptop open maken de knop verplaatsen naar een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Dentheman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:30:
Koop gewoon een laptop, sluit er een extern scherm + tobo op aan en het is geen laptop meer :)
Precies. TFT, laptop, muis, toetsenbord pak je 's avonds ook zo op en zet je in de kast. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Zo'n laptop die je op zo'n aluminium of plastic statief zet zijn ook mooi hoor. Je gebruikt dan het scherm van de laptop, en je knoopt er een los toetsenbord en muis aanvast. Kun je alles zo in de kast gooien, en is alles safe :)
En een laptop is ook wel handig als je een keer ergens anders wilt werken op andere werkplek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
pierre-oord schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:42:
Zo'n laptop die je op zo'n aluminium of plastic statief zet zijn ook mooi hoor. Je gebruikt dan het scherm van de laptop, en je knoopt er een los toetsenbord en muis aanvast. Kun je alles zo in de kast gooien, en is alles safe :)
En een laptop is ook wel handig als je een keer ergens anders wilt werken op andere werkplek ofzo.
Helemaal mee eens, maar op de een of andere manier heeft ze iets tegen laptops. Wordt er doodziek van, onzin kost mij veel teveel tijd. Er moet overigens een los TFT scherm aan gekoppeld worden omdat de klant mee moet kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
Oplossing: verberg een laptop in een soort kastje waardoor het op een kleine pc lijkt ;)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Al eens gekeken naar zo'n all-in-one oplossing alla een Apple Imac G5?
Daar zit alles in het scherm. Hoef je dus alleen zaken als toetsenbord en muis aan te sluiten.

Je kunt ook eens proberen of er niet iets met brackets te doen valt, dan zou je zo'n minipc achter het tft scherm kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:12:
Je kunt ook eens proberen of er niet iets met brackets te doen valt, dan zou je zo'n minipc achter het tft scherm kunnen bevestigen.
dell heeftzo toch iets?
ik heb er zo al zien staan op een plaats waar ik moest solliciteren.
de pc hangt gewoon achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

CXNeXo

This behavior is by design.

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

dell heeftzo toch iets?
ik heb er zo al zien staan op een plaats waar ik moest solliciteren.
de pc hangt gewoon achter het scherm.
Jij bedoel de SX280, heb er vorige week 5 binnen gekregen. Top Pc's, zal even kijken of ik een picje kan schieten.

Hmm, geen cam binnen handbereik, dus kijk hier maar even: http://images.google.nl/images?q=sx280&hl=nl

Het enige nadeel van de SX280 is dat er geen interne voeding inzit, maar een losse adapter, formaat zeer grote baksteen :Y)

Mocht je deze dingen gaan aanschaffen neem er dan aub een draadloze muis/tbord bij....hebben wij dus niet gedaan, ziet er niet uit al die snoeren

[ Voor 35% gewijzigd door CXNeXo op 26-10-2005 09:50 . Reden: Uhmn, tsja... ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:11
http://www.tl-electronic....pc/panel-pc_medialine.pdf

http://www.delmation.nl/nagasaki/PPC-1772-PT.pdf

of zo iets? Computer ingebouwd in TFT panel. Zoeken op "panel pc" geeft veel hits. Sommige zijn zelfs in te bouwen/vast te schoeven zodat diefstal al minder een optie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ook dat laptopjes het beste idee is hiervoor. (kunnen mensen ook nog doorwerken als de stroom uitvalt :P)

voor je monitor etc:
wij hebben dat hier een systeem om de laptops als desktop te gebruiken. weet niet hoe het heet dus hier een omschrijving :P.
je komt aanwandelen met je laptop en je monitor, muis en tobo staan te wachten op je. je pakt je laptop en schuift die op een plateautje waardoor de poorten aan de achterkant van de laptop verbonden worden met je monitor, stroom, etc.
ben je klaar of wil je met je laptop een stukje gaan lopen pak je hem der gewoon uit (je hoeft zelfs niet af te sluiten)

als je het wilt kan je zelfs dual screen gebruiken. (laptop scherm + het scherm dat er staat)

/edit

is het anders geen idee om gewoon een klein mobo'tje onder het bureau te schroeven ZONDER systeemkast? aangezien je het toch afsluit kan er niemand tegen stoten en is het behoorlijk klein

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik geloof dat het al genoemd is , maar wat wij hier hebben (in het het 4 sterren hotel in barcelona waar ik zit )
hebben ze een beeldscherm met een dell kleine pc erachter gehangen , daarnaast een wirelesse toetsen bord en muis , misschien een idee ?anders kan je een barebone kopen maar die in plaats van in de hoogte , in de breedte bouwen en hem dan rechtop zetten , zoals met een riser(?) card de videokaart zetten , en de hardeschijven ernaast , misschien kijken naar ene 1u server behuizing ? die zijn nogal plat.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:16
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:46:
voor je monitor etc:
wij hebben dat hier een systeem om de laptops als desktop te gebruiken. weet niet hoe het heet dus hier een omschrijving :P.
Docking station.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 17:13
Wat ook een aardige optie is is een leuke casemod natuurlijk. Zoals je PC verstoppen in een dik boek of een plantenpot o.i.d.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
maar dan zou hij die alsnog ook iedere keer op moeten ruimen , dus dan heeft het niet echt heel veel zin .
de TS heeft duidelijk gemaakt dat hij iedere dag ALLES op moet ruimen...

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

KVM over UTP? PC ergens wegstoppen, kabeltjes in een doosje, kabeltje uit het doosje naar een ander doosje en kabeltjes weer naar het beeldscherm, toetsenbord en muis.

[ Voor 1% gewijzigd door marcieking op 26-10-2005 17:06 . Reden: wel het goede woord gebruiken :P ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Laatst online: 30-09 12:38

vinnie1908

Appel != peer

Asus Pundit plat onder het buro?! Is dat geen oplossing

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
vinnie1908 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:49:
Asus Pundit plat onder het buro?! Is dat geen oplossing
Te weinig ruimte, wel mooie pc's overigens. Heb er net 4 in elkaar gezet voor een intranetje in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
marcieking schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:05:
KVM over UTP? PC ergens wegstoppen, kabeltjes in een doosje, kabeltje uit het doosje naar een ander doosje en kabeltjes weer naar het beeldscherm, toetsenbord en muis.
Dat klinkt goed, heb je daar een voorbeeld van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik zou ook voor een laptop gaan (doe 'm in een schoenendoos en vertel dat het een pc is 8)7 )

En die KVM over UTP is ook een erg goeie! Misschien nog wel het slimste ook..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
axis schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:31:
Ik zou ook voor een laptop gaan (doe 'm in een schoenendoos en vertel dat het een pc is 8)7 )

En die KVM over UTP is ook een erg goeie! Misschien nog wel het slimste ook..
Ja maar waar vind ik info over die KVM over UTP ???

Zeker 1 van de apparaten op deze pagina ?

http://www.tft-plaza.nl/index.php?cat=19155

Best prijzig, iemand een goedkopere leverancier ?

[ Voor 19% gewijzigd door Dutch_guy op 26-10-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Macmini een optie? Die moffel je zo weg? Zit je wel aan MacOSX vast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:52:
ik geloof dat het al genoemd is , maar wat wij hier hebben (in het het 4 sterren hotel in barcelona waar ik zit )
hebben ze een beeldscherm met een dell kleine pc erachter gehangen , daarnaast een wirelesse toetsen bord en muis , misschien een idee ?anders kan je een barebone kopen maar die in plaats van in de hoogte , in de breedte bouwen en hem dan rechtop zetten , zoals met een riser(?) card de videokaart zetten , en de hardeschijven ernaast , misschien kijken naar ene 1u server behuizing ? die zijn nogal plat.
Toshiba heeft ook zo iets, alleen is die stuk mooier en spuer stil aangezoen de fan normaal niet draait.
Pagina: 1