6600GT loopt vast na 10 min. gamen

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:54
hey

pas heb ik een nieuwe pc gekocht met de volgende specs:

amd 64 300+ (939)
Gigabyte Nforce 4 sli pro mobo
pcie msi nvidia 6600GT 128mb vid kaart
hitachi s-ata hdd
nec dvd brander
en een pc kast met 350 watt voeding
en nog wat andere troep die denk ik niet van belang is
hierop heb ik windows xp prof (sp1) geinstalleerd

Dit liep allemaal fantastisch totdat ik ging proberen een aantal games te spelen. Ok dit verliep eerst allemaal op hoge kwali heel soepel en zonder haperen oid. Na 10 minuten echter spring in een keer het beeldscherm zwart en op standby en is het enige wat ik kan doen de pc met de knop uitzetten of resetten.

Kheb de dirvers van de videokaart opnieuw geinstalleerd en kale dirvers van nvidia geinstalleerd. Dit allebei zonder enig resultaat.
Hoewel msi er niet eens een fatsoenlijk tooltje bij had gedaan waren de temps volgens mij ook wel ok. (tenminste ik kon mn hand er op leggen en laten liggen zonder mezelf al te zeer te martelen)
De voeding lijkt mij ook niet t probleem omdat er verder geen zware hardware in hangt.

maja.. k kom er dus niet echt uit. :'(

hebben jullie mss ideetjes? zijn er mss meer mensen met dit probleem en hoe hebben die dit eventueel opgelost?

BVD! _/-\o_

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
350W is wel vrij minimaal, zeker als het een goedkope voeding is.

Temperaturen en voltages aflezen kun je best zelf wel even doen, even google'en desnoods.
Met je hand even voelen is natuurlijk niet genoeg, dat snap je vast wel. ;)

Wat voor CPU heb je trouwens? Ben je een nulletje vergeten of mischien toch een 7, das nogal een verschil.

• NeORay
ZAMoRANo schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:01:
350W is wel vrij minimaal, zeker als het een goedkope voeding is.

Temperaturen en voltages aflezen kun je best zelf wel even doen, even google'en desnoods.
Met je hand even voelen is natuurlijk niet genoeg, dat snap je vast wel. ;)

Wat voor CPU heb je trouwens? Ben je een nulletje vergeten of mischien toch een 7, das nogal een verschil.
neej kwas een nulletje vergeten :P
maar de specs die ik geef is ook echt het enige dat er in de pc zit... dus dan zou zo'n voeding het toch makkelijk moeten trekken?

[ Voor 13% gewijzigd door NeORay op 25-10-2005 23:08 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Voeding-->welk merk?
Je zit wel erg krap met je 350 watt van mogelijk een onbekend merk. Ik denk dat het aan je voeding ligt omdat je kaart er na 10 minuten uitklapt. Dan heeft je systeem immers meer stroom nodig. Alles wordt warmer...fans gaan harder draaien, voeding moet harder werken, en poef hij stopt.
En ja het moet natuurlijk kunnen met 350 watt. Staat immers als minimum voor de kaart. Maar als je nou ff het merk noemt. Als het bijvoorbeeld Sweex is, dan is het probleem gevonden :+

[ Voor 24% gewijzigd door B-Bandit op 25-10-2005 23:10 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je een Sweex of Q-Tec? Dan hoef je niets te meten en kun je morgen meteen een andere voeding halen.

Zo niet, eerst voltages en temps meten en dan weer posten. :) Dat moet je eerst uitsluiten.

• NeORay
ZAMoRANo schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:12:
Heb je een Sweex of Q-Tec? Dan hoef je niets te meten en kun je morgen meteen een andere voeding halen.

Zo niet, eerst voltages en temps meten en dan weer posten. :) Dat moet je eerst uitsluiten.
tis iig geen q-tec of sweex. maar ergens anders heb ik een pc met een q-tec voeding die prima draait :)
Het is mss toch ook nie echt logisch dat de hele pc plotseling stanby gaat door de voeding? Hij komt vlak voordat het gebeurt ook helemaal niet instabiel over oid

maar kzal iig ff de volts en temps meten en posten (mss nog iemand tips voor een progje daarvoor? voordat ik strax weer met nutteloze troep zit..)

[ Voor 7% gewijzigd door NeORay op 25-10-2005 23:23 ]

Verwijderd

Je temps kun je wel meten met EVEREST Home Edition(Download link)

Ook kun je Speedfan wel gebruiken.
Speedfan Download
Everest heeft bij mij de voorkeur

Edit:Everest heeft goede waarden. Ze komen ongeveer overeen met Asus Probe.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 16:20 ]

Pagina: 1