Toon posts:

Geheugen overwegingen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil me geheugen gaan upgraden naar 2gb dual-channel maar nu had ik een paar vragen namelijk deze:
- is lagere cas latency beter?
- merk je het verschil met dual-channel überhaupt?
- 2gb is dat niet veel?
- en wat is aan te bevelen dual-channel geheugen (het liefst heb ik 4x512mb en niet al te duur dus niet dat je 2x160€ betaalt voor 4x512mb)

Verwijderd

- is lagere cas latency beter?
Ja

- merk je het verschil met dual-channel überhaupt?
Ja, al zal een pentium4 processor er meer profijt van hebben dan een athlon64

- 2gb is dat niet veel?
Nee, in games zoals bf2 is het verschil tussen 1- en 2gb zeker te merken

- en wat is aan te bevelen dual-channel geheugen (het liefst heb ik 4x512mb en niet al te duur dus niet dat je 2x160€ betaalt voor 4x512mb)
Kijk eens naar Kingston HyperX 2-3-2-6 geheugen, is in de aanbieding bij alternate geloof ik (heb het zelf ook en het doet zonder probs 2-2-2-5)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

• Lagere CAS latency is beter, maar verschil zal paar procenten zijn.
• Dual-channel merk je wel degelijk.
• 2GB is niet veel als je de nieuwe spellen speelt. Die eisen veel geheugen en als die info op je harddisk moet worden gezet (swappen) dan is dat best wel zonde.
• Afhankelijk van je processor zou ik misschien voor 2x1GB gaan. Oudere core revisies van A64 processoren willen zichzelf wel eens terugklokken bij 4x512MB. Je zou dan wel je oude geheugen moeten verkopen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verdiep je hier eens in de RAM FAQ

En nog even iets: 'dual channel geheugen' bestaat niet. Je hebt wel van die Twinmos of Corsair dual channel kits, maar dat zijn gewoon twee losse DIMM's in een doosje. Het is niet speciaal geheugen wat alléén voor een dual channel opstelling bedoelt is.

2GB veel? Als het in no time propvol zit is het te weinig. ;)

Dus, waar gebruik je de computer voor, alleen beetje tekstverwerken? Dan heb je meer dan genoeg aan 128MB.

Speel je games als FEAR en Battlefield 2, dan is meer dan 1GB aan te raden als je die spellen ook op hoge resuluties en details speelt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor alle info maar @ The_Shad0w dat van het geheugen overklokken naar andere cas latency's daar houd ik niet zo van dus :P en bij een amd64 3500+ venice core klokt die dan ook terug? of weet je dat niet :9

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Om maar eens een tabelletje uit [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 10[/rml] te halen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64753/full.png
Dus dit wil zeggen dat op een timing van 2T nog gewoon op DDR400 kan laten draaien. Mits we het hier over DDR400 hadden natuurlijk. Maar dat neem ik maar aan dan. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
lol mischien een domme vraag (ofja eigenlijk zijn er geen domme vragen maar ja) wat is 2T dan waarvoor staat dit en waarmee heeft het te maken? (en ja het is ddr400 sorry dat ik het er niet bij heb gezet ;) )

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48
Ook nog een vraagje van mij:
Ik dacht dat dit altijd meer met je mobo te maken heeft (het noordige chipje enz)?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Gerretje, verdiep je eens wat meer in de materie. Al je vragen zijn hier al een keer gesteld...
Zie oa. de post van _the_crow_ en Prutz0r :)

Hetzelfde geldt voor xzaz, lees je eens een beetje in ;)

Dit is echt allemaal faq/opzoek werk, dus gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.