Toon posts:

[MCE 2005] Videokaarten lager dan DX9 gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om MCE2005 te draaien met een videokaart die geen dx9 ondersteunt. Ik heb nu namelijk een 1Ghz thunderbird, 512mb ram en een radeon7000 voor mijn htpc. Windows werkt daar best op, tv out werkt, videos afspelen werkt, dvd's afspelen werkt (neem ik aan, niet geprobeerd nog) maar zodra ik mce opstart wil die geen video afspelen en komt ie met een foutmelding. Ik neem aan dat dit komt omdat ik geen dx9 kaart heb (moest toch?). Maar is het ook mogelijk om het toch met een niet dx9 kaart aan de praat te krijgen? ik vind het namelijk nogal lame dat ik weer minimaal 50 euro voor een dx9 kaart moet betalen als alles wat ik wil ook gewoon met mijn radeon7000 werkt alleen omdat ms dat leuk vind.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
Je kan tog gewoon voor een 2e hands FX-5200 kijken.....

K denk dat je er wel 1 voor 20,- op de kop kan tikken.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja eentje bij marktplaats met 50% kans dat je een werkende krijgt... Dan betaal ik wel 20 euro meer voor een model wat zeker werkt.

Maar daar ging het niet om, ik wil het het liefst ook met deze kaart aan de gang krijgen omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet. Ik moet namelijk ook nog voor 150 euro een case + remote kopen.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 15:56

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ah, vandaar dat ik dus MCE niet aan de praat kreeg op mijn Via Epia bordje?
Athans, geen hardware acceleratie, en de CPU zelf is niet snel genoeg voor het decoden van een divx/dvd. Met een los PCI videokaartje ging het kijken van een DivX wel, met een load van 80%. Maar een DVD niet.

Dan maar winXP + myhtpc ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dat niet. Ik kan nu wel de video aanklikken enzo maar als die dan gaat laden gebeurt er niks. Het beeld blijft gewoon zoals het daarvoor was en de film gaat niet afspelen.

Waarom heeft ms het uberhaubt zo gemaakt dat je een dx9 kaart moet hebben? hebben ze aandelen ati/nvidia ofzo?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 15:56
Hm jammer, ik was namelijk van plan om in mijn nog te bouwen HTPC een GF4400 (dx 8.1) kaart te bouwen :( . Ik wacht nog maar ff met het bestellen van een koelblok zonder ventilator voor deze kaart.

Heb je al de nieuwste ati driver geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de nieuwste drivers. Maar misschien dat het met jouw kaart wel werkt. Je heb namelijk minimaal 64mb nodig en ik heb maar 32mb. Misschien dat die hem bij jouw wel pakt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 10:20

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je geen DX9 kaart hebt draait volgens mij alles van MCE 2005 keurig op het MCE gedeelte na. In WMP kun je bijvoorbeeld wel prima video's, DVD's afspelen met een DX8.1 of lager kaart.
Maar MCE vereist een DX9 kaart.
Als ik er over nadenk vraag ik me af wat de reden voor deze requirement kan zijn. Ik vind het namelijk belachelijk, willen ze dat je perse nieuwe stuff aanschaft voor MCE? :? Of wat is er zo speciaal aan MCE dat dx9 vereist?

Anders kun je altijd nog kijken naar MythTV. Zijn voldoende guides te vinden op het web, maar je moet er wel aan willen klussen denk ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2005 20:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik nou ook niet. Volgens mij word je gewoon genept door MS ofzo. Hoe dan ook, morgen prik ik even mijn 9600xt erin, kijken of alles dan wel soepel werkt kwa divx/dvd afspelen en dan ga ik wel een fx5200 halen ofzo. Ik neem aan dat een 1ghz proc daar meer dan genoeg voor moet zijn.

Mythtv heb ik geen zin in. Vooral ook omdat mijn ouders het ook moeten kunnen gebruiken en mce er toch wel het simpelst uitziet vind ik(kwa gebruik en ook kwa installatie enzo).

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik draai toch echt gewoon MCE met een Geforce 4 MX-440 (jah, das niet eens een DX8 kaart geloof ik). En hoewel de menu-overgangen niet echt heel soepel gaan draait het allemaal wel prima.

Voor verdere specs zie "MultiTracK" in sig.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

dodo79

witte dikke tonnie

MCE werkt hier ook prima met een gf4 TI4200 128 mb.
Dus ja het kan prima, en het gaat allemaal heel soepeltjes

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het bij jullie wel werkt omdat jullie kaart minimaal 64mb ram heeft. Ik heb nu even met mijn 9600xt getest en dan werkt alles ook perfect.

Dat word dan een fx5200 aanschaffen...
Pagina: 1