Hardwarematig toeren vidkaart naar beneden schroeven

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 18:22
Na 30 min zoeken op google en GoT vrees ik dat bv SpeedFan mijn enige optie is. Ik heb namelijk een Asus V9999/TD (GeForce 6800) met een stofzuiger erop.. De rest van mijn systeem is redelijk stil, en dat ding staat maar te loeien om te koelen. Met speedfan kan ik hem op bv 50% laten draaien, wat voor gamen nog meestal net genoeg koeling geeft. :*)

Mijn probleem is alleen; ik wil die toeren naar beneden schroeven zonder dat er een progje blijft draaien op de achtergrond! Daarnaast is solderen ook geen optie (of enige andere vorm van garantie-verlies van mn vidkaart). 8)7
Ik wil hem 'hardwarematig' veranderen, zoals bv bios flashen zodat de koeler minder snel draait! iets modificeren aan de kaart zelf is dus niet een optie
Een Zalman VF700 kopen is natuurlijk een optie, maar dat is mijn laatste optie.. :/

Weet iemand raad?? _/-\o_

Sorry had hem misschien beter kunnen uitleggen de 1e x

[ Voor 15% gewijzigd door SnoF op 25-10-2005 22:27 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Uhm wat wil je solderen dan? Je kan toch gewoon een andere koeler erop zetten? Ik zie het probleem niet echt. Je wil toch wat gaan veranderen dus je garantie gaat er sowieso aan.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan er een Zalman fanmate 1 of 2 tussen zetten. Dan haalt je fan de stroom uit een molex van je voeding. Met een weerstandje regel je dan de stroom die de fan krijgt.

pricewatch: Zalman FanMate 1 (fanmate 1)
pricewatch: Zalman FanMate 2 (fanmate 2)

Zo houd je toch nog je garantie. Je kan hem ook nog op een fan controller aansluiten zodat je meerdere fans kan besturen, maar dat is uiteraard duurder. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Satch op 25-10-2005 22:27 ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

zoek even naar een topic hierover van een dag of 3 terug...de arctic silencer schijnt een goed alternatief te zijn: goedkoper, soms kouder, soms stiller...

Simplicity is de bom...

Verwijderd

De vf700 kan ik je echter wel aanraden.

Wat je kan doe is, zelf een tussenstukje maken waarmee je de plug van de fan van de videokaart kan aansluiten op een fancontroller, of kan aansluiten op een molexconnector. Er zijn dus opties genoeg om te doen en waar je dan gewoon die stroomplug op kan aansluiten.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor stekkertje aan die fan zit maar als het zo'n gewone 3-pins ding is zou je er een weerstandje tussen kunnen zetten (zitten bij goedkope zalman fan's)

Verwijderd

Rivatuner
Stel bij 2d de fan in op 25% en bij 3d op 50%. Druk op save en rivatuner save de settings in de register zodat de fan van de videokaart voortaan op die snelheden draait zonder dat er een proggie voor nodig is. Al zal een bat file ook werken die eerst speedfan opstart en hem dan 10sec later weer afsluit.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 18:22
Er zit een miniscuul stekkertje op die kaart, wat het aansluiten van een fanmate/weerstandje onmogelijk maakt (tenminste, zonder knutselen). Een batfiletje wat speedfan opstart en weer afsluit heeft geen zin, bij het afsluiten v speedfan schiet de kaart weer omhoog qua toeren.. ik ga nu Rivatuner maar eens proberen, ik hoop dat het werkt :) ik laat het weten..

update

Rivatuner was een goed idee, helaas staat er bij de help dat het met bepaalde fancontrollers (bv die van de Asus v9999 :'( ) niet werkt.. iemand een idee om dit te omzeilen?

[ Voor 22% gewijzigd door SnoF op 25-10-2005 22:45 ]

Pagina: 1