Toon posts:

Compaq Proliant DL380 G1 Unsupported processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard Compaq Proliant DL380 met 512mb/133mhz ECC geheugen. Nu heb ik hier voor 2 x 1ghz 133mhz 256kb cache processoren gekocht, ik heb tot nu toe maar 1 processor power module ervoor. Als ik de server aan zet krijg ik de melding te zien van

code:
1
Processor :00/133mhz Detected

een regel daar onder geeft hij de foutmelding

code:
1
2
Unsupported processor detected
System halted.

Wat ik vreemd vind is de :00 als snelheid, met de 733mhz die erin zat werkt hij wel gewoon.

Is er een aparte PPM(processor power module) nodig voor een 1ghz processor. Of staat er wat dipswitches verkeer. Ik heb mezelf al gaar zitten googelen op een handleiding van deze server, maar deze is niet te vinden. Weet iemand wat er aan de hand is ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voltages:

733MHz: 1,6 - 1,65 - 1,7V (Dit ligt aan de stepping die je hebt)
1GHz: 1,7 - 1,75V (ligt ook aan de stepping)

Misschien domme vraag: is de spanning van die PPM instelbaar?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
je zou het system rom kunnen updaten naar de nieuwste versie:
http://h18023.www1.hp.com...er/us/locate/69_1122.html

als je dual wilt gaan draaien dan zal je een tweede PPM moeten plaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een 2e ppm of vrm zoals ze ook wel genoemd worden ben ik al aan het zoeken, misschien maar is bellen naar compaq/hp of ze zoiets nog ergens op de plank hebben als spareparts, ik ben wel even opzoek gegaan maar voor deze DL380 is er maar 1 soort ppm of vrm hoe je ze wilt noemen te krijgen. Daarom denk ik dat ik misschien iets moet verstellen aan de dipswitches op het board, want die zitten er ook genoeg op, maar ik kan geen manual vinden oid ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb in 1 of andere pdf gelezen dat als er Unsupported Processor staat dat deze dan niet ondersteund wordt door de ROM, dus de ROM ga ik is updaten, kijken of dat helpt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Lees eens op de site van HP wat er veranderd is in een andere ROM, beetje mazzel werkt het dan en anders zit er echt niks anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe VRM ;)
Het idee van de VRM is een hele handige policy van HP/Compaq geweest. Je werd daardoor 'verplicht' om de 2e (of een upgrade) cpu bij Compaq te kopen, omdat die anders gewoon niet zou werken.

offtopic:
Tegenwoordig in de DL380 G4 2P zitten er geen VRM's meer op...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:19:
Lees eens op de site van HP wat er veranderd is in een andere ROM, beetje mazzel werkt het dan en anders zit er echt niks anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe VRM ;)
Het idee van de VRM is een hele handige policy van HP/Compaq geweest. Je werd daardoor 'verplicht' om de 2e (of een upgrade) cpu bij Compaq te kopen, omdat die anders gewoon niet zou werken.

offtopic:
Tegenwoordig in de DL380 G4 2P zitten er geen VRM's meer op...
Ja heb even zitten speuren tussen die ROM updates en ergens in 2001 zijn er de laatste PIII supports toegevoegd. Heb de nieuwste ROM erop gezet uit 2002 en het werkt nu prima! Nu maar eens opzoek naar een 2e VRM :) Bedankt he!
Pagina: 1