Toon posts:

[XP] Problemen bij partitioneren en imagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

Eerst had ik in mijn PC een harde schijf van 80 gb met daarop 3 partities:

C:/ --> Windows XP PRO voor games, office, ... 25 Gb
D:/ --> Partitie voor downloads, documenten, muziek, ... 42 Gb
E:/ --> Windows XP PRO voor muzieksoftware & samples

Omdat mijn partities met windows volgeraakten kocht ik een Maxtor DiamondMax 250Gb HD.
Die heb ik nu met de MaxBlast software gepartitioneerd en ik zou graag mn 2 besturingssystemen en de D: partitie met images overzetten, om dan vanaf de nieuwe HD te booten en de oude als extra opslag te gebruiken.

Ik krijg echter problemen:
- de Windows op partitie C herkent slechts ongeveer 130 Gb van de nieuwe harde schijf
- Als ik de nieuwe harde schijf als primary master zet en probeer te booten zegt hij: NTLDR ontbreekt, druk op ctrl + alt + del om opnieuw op te starten

help?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45

ThunderNet

Flits!

Dat Windows 130GB herkend is een bekende bug.
Oplossing hiervoor is SP2 te installeren, en daarnaast zou een BIOS update ook verstandig zijn :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
aan mn BIOS denk ik niet dat het ligt

in mn muziek-windows toont hij namelijk wel de volle 250 Gb. Dus zal ik maar eens SP2 installeren

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ThunderNet schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:06:
Dat Windows 130GB herkend is een bekende bug.
Oplossing hiervoor is SP2 te installeren, en daarnaast zou een BIOS update ook verstandig zijn :)
Bug? Heeft er meer mee te maken dat er nog niet zulke grote schijven waren toen Windows uitkwam :P
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:29:
in mn muziek-windows toont hij namelijk wel de volle 250 Gb. Dus zal ik maar eens SP2 installeren
Welke versie/patchlevel is dat? XP met SP1? Want SP1 is ook voldoende voor dit probleempje :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
weet 't niet zeker

kan ik op een of ander manier zien welke updates geïnstalleerd zijn?
zelf heb ik 'm iig niet geïnstalleerd (voor zover ik me kan herinneren)

edit: ja SP1 is hier geïnstalleerd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 22:39 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:38:
weet 't niet zeker

kan ik op een of ander manier zien welke updates geïnstalleerd zijn?
zelf heb ik 'm iig niet geïnstalleerd (voor zover ik me kan herinneren)

edit: ja SP1 is hier geïnstalleerd
Start > Run > Winver, of anders gewoon even de bestandsversies vergelijken ?

Overigens staan de antwoorden op jouw vragen gewoon in de Windows Operating Systems - FAQ, en zou ik het op prijs stellen als je zelf wat meer moeite zou doen om het probleem op te lossen. Even de faq doornemen is een kleine moeite, waarvan we verwachten dat je daar even de tijd voor neemt voordat je een topic opent.

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 25-10-2005 22:43 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
microsoft Windows
Versie 5.1 (build 2600.xpclient.010817-1148)

ben je daar iets mee?

ok zal ff kijken ;)

ok ik heb nu al mn originele partitie's overgezet naar de nieuwe harde schijf.
Ik heb dan geprobeerd om de nieuwe als primair te zetten en mn oude schijf nog even niet in te pluggen.

Als ik in windows kom, kan ik aanmelden. Wanneer ik op enter druk verdwijnt het aanmeldscherm maar gebeurt er niets meer. De computer blijft gewoon hangen... Dus heb ik mn oude schijf weer ingeplugd

Toen ik partition magic wilde openen krijg ik deze error:

afbeelding

Omdat ik liever wacht, heb ik op nee geklikt. Als ik dan in Pmagic ga zie ik dit (klik voor grotere afbeelding):

[afbeelding]

Ik kan geen enkele partitie meer beheren vanuit partition magic... :(

ok

Service Pack 2 is geïnstalleerd geraakt en nu zie ik in de beide partities de schijf correct weergegeven met een grootte van 250Gb

al 1 probleem opgelost! _/-\o_

[ Voor 92% gewijzigd door sanfranjake op 26-10-2005 02:29 . Reden: de editknop is er niet voor niets ;) ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb even de bovenstaande 3 berichten samengevoegd. Meerdere keren onder jezelf posten is nergens voor nodig, en haalt je topic alleen maar onnodig omhoog. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door :) Binnen 24 uur kan je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken om je laatste bericht aan te passen. En nogmaals wil ik benadrukken dat je toch echt wat meer initiatief zult moeten tonen ;) Want hoe je je master bootrecord fixt staat ook gewoon in de faq.

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 26-10-2005 02:58 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry daarvoor :)

waar staat dat ergens over die MBR fixen? kheb de FAQ's even doorlopen maar zag't niet direct staan, ook niet bij de opslagmedia FAS :Z

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 03:16 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 03:11:
ok sorry daarvoor :)

waar staat dat ergens over die MBR fixen? kheb de FAQ's even doorlopen maar zag't niet direct staan, ook niet bij de opslagmedia FAS :Z
Je kan ook de search gebruiken en zoeken op fixmbr

Dit levert wat resultaten op :P Have fun met lezen :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
het grootste deel is gelukt. Ik heb eerst mn schijven opgeruimd en gedefragmenteerd. Dan images genomen en op mn nieuwe partities gezet.

Dat is allemaal gelukt, in mn ene windows kan ik al probleemloos aanmelden. Bij de tweede lukt het nog niet... Na het aanmelden komt er direct een scherm "u wordt afgemeld, even geduld" op, dat blijft staan. De computer doet niets meer en ik zie enkel m'n achtergrond en het afmeldscherm. Hij reageert ook niet op ctrl + alt + del

Wat is er nu nog verkeerd? Op de originele schijf kan ik wel aanmelden ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eens even naar 'MountedDevices' hier op GoT - dan krijg je vermoedelijk wel wat topics met wat informatie over je probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat opgezocht, maar veel artikels verwijzen ofwel gewoon door naar een ander artikel (in lussen) of gaan over een gelijkaardig probleem met spyware... of herinstalleren is de oplossing

Ik heb al het volgende te weten gekomen:

- Als ik mn oude schijf als secondary slave verbindt, start de tweede windows partitie wel op. De drive letter van de windows die boot wordt veranderd naar J: en de oude schijf krijgt weer gewoon C:, D: en E:

- De pagefile.sys wordt dan op de E: aangemaakt. Ik denk dat ik hierdoor mss ook niet kon aanmelden (driveletters kloppen niet na 't imagen)

- Snelkoppelingen (bv op bureaublad) bevinden zich wel degelijk op J: maar verwijzen nog altijd naar E:. Ik denk dat dit met drivemapper zou kunnen worden opgelost maar ik zou toch liever de driveletter van de kopie gewoon op E krijgen zodat alle verwijzingen kloppen.

Dus: ik denk dat ik gewoon de letters van de drive moet kunnen wijzigen wanneer de oude schijf niet in zit. mbv een of ander tooltje of windows reparatie mss? Advies?

EDIT:

probleem opgelost met behulp van dit artikel:
http://support.microsoft.com/kb/q223188/

thanks voor de hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 05:25 . Reden: opgelost ]

Pagina: 1