Draadloos een Lan tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 20:52
Ik zit hier met een probleempje, en ik weet niet hoe ik eruit kom.

Sindseen tijdje heb ik nu een laptop die ik dagelijks mee naar school zeul. Op school hebben we een behoorlijk snel internet en daar delen wij alleemaan onze "familie filmpjes" met elkaar.

Nu heb ik na een paar dagen zo'n 50gb aan filmpjes op mijn laptop staan en die wil ik graag kwijt. Maar goed dat ik thuis nog een andere pc heb staan met een 250gb harddisk erin.

Mijn laptop verbinding op school is draadloos.
De verbinding van de vaste computer thuis is draadloos.
De verbinding van mijn laptop thuis is ook draadloos.

Nu zul je wel begrijpen dat het versuren van 50gb over een draadloos netwerkje niet al te snel gaat. Want volgens mij is die 54mb/s niet up en down tegelijk.

Nu heb ik een crossed wire network cable gekocht om dan voor die paar keer als ik wat over moet zetten even een pc-pc LAN aan kan leggen. Dit slikt mijn netwerk alleen niet. :'(
Ik zet eerst de draadloze adapters van beide pc's uit en doe vervolgens de kabel erin. Nu geven de netwerk adapters een probleem. Ze kunnen allebij het ip-adres niet vernieuwen. Maakt niet uit of ik ondersteboven ga staan of niet. Ze weigeren simpelweg.

De specificaties van de pc's
Vaste pc:
abit an7
onboard 100mb/s lan
sweex wireless usb 54mb/s
amd2500+
512ddr

laptop:
amilo3438g
onboard realtek gigabit lan
onboard intel 2200bg wireless
1.86ghz centrino
2gig ram

router:
linksys wag54g

Mijn vraag: Hoe krijg ik het nu voor mekaar dat ik af-en toe tijdelijk met een kabeltje verbinding kan maken? En hoe doe ik dat zonder ervoor te zorgen dat ik handmatig alle ip-adressen moet wijzigen als ik op school in wil loggen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
thuis gewoon ip's instellen? logisch dat ie geen ip kan vernieuwen want je pc's draaien geen dhcp server :*)

dus op je laptop voor de wired netwerk kaart even een ip instellen (10.0.0.1) en op je pc ook (10.0.0.2) en als je op school bent gewoon je wireless kaart activeren die pakt gelijk t draadloos weer op als t goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door itons op 25-10-2005 22:02 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
dan moet je volgens mij iig allebij de netwerkkaarten een vast ip adres geven en de wizard doorlopen. volgens mij moet het dan gewoon werken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik snap je vragen niet helemaal, je kunt heb toch naar je desktop versturen. Dan is het alleen upload :)

Maar er is een makkelijke manier om te zorgen dan je niet steeds alles handmatig hoeft in te stellen.
je kunt een .bat file maken met
netsh interface ip set address name="LAN" static 192.168.0.2 255.255.255.0
Als je deze runt krijgt de adapter met de naam LAN het ipadress ...0.2
Dit kan je natuurlijk naar hartelust aanpassen (met wireless adapter kan dit ook)
Als je terug wilt naar DHCP run:
netsh interface ip set address name="LAN" source=dhcp

Zo hoef je niet steeds handmatig alles in te stellen en alleen maar het .bat filetje te runnen

Edit:
Dit dus alleen als dit nog nodig is, want bovenstaande reacties geven al een oplossing :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 25-10-2005 22:06 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Op de laptop:

Rechtermuisknop op wire netwerkkaart --> eigenschappen --> Internet Protocol (TCP/IP ) --> eigenschappen --> klik op "het volgende adres gebruiken" --> vul dit in:

IP-adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

Op de vaste pc doe je hetzelfde alleen dan stel je als IP-adres in: 192.168.0.2

Dan zou het gewoon moeten werken.

Share dan vervolgens een map op de vaste pc. Typ op je laptop in (bij deze computer, of ergens anders): \\192.168.0.2

of

\\<computernaam>

Voor school hoef je dit dan niet terug te zetten, omdat je daar gewoon een wireless verbinding gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 22:08 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 20:52
Okee, dus mijn draad-netwerk-kaarten een vast ip geven en mijn draadloos een dinamisch.
Als mijn draadloos dan uitgaat en ik doe de draad erin dan switched alles dus gewoon om?
Prachtig!

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1