Toon posts:

[XP] 'Geen geldige xp partitie' tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil xp installen op een nieuwe HD,maar in de setup krijg ik de vermelding dat de gekozen partitie geen geldige winXP partitie is.De partitie is een primaire active partitie, de partities zijn gemaakt met gdisk en ik heb er de mbr op gezet via fixmbr.Ik heb al alle filesystemen geprobeerd.

Wie kan zeggen wat ik ben vergeten of wat ik verkeerd doe?
Grtz.

Verwijderd

Doe eens Fdisk aan het begin, verwijder de bestaande partitie, maak een nieuwe en probeer het daar eens op! :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45

ThunderNet

Flits!

En wat als je probeerd te partioneren in de Windows XP setup zelf?
Of is dit op een een of andere manier geen optie? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Partitioneren in xp setup heb ik ook al geprobeerd, zelvde resultaat.Geen geldige partitie.
Er staat iets te weinig op om xp te laten booten, maar ik weet niet wat.

Grtz.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45

ThunderNet

Flits!

Als je alle partities verwijderd, en 1 nieuwe aanmaakt voor WinXP setup.. werkt het dan wel?
Het is mij maar half duidelijk wat er bij jou gebeurd / aan de hand is. Dus als je iets duidelijker zou kunnen zijn, zou dat fijn zijn :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is het een ide of sata disk?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoe groot is je hardeschijf? Als de schijf groter is dan 127GB en je hebt geen XP SP2 dan ga je problemen krijgen met instaleren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 120Gb Maxtor IDE-133 HD.Ik wil dus een nieuwe pc opzetten met wat hardware die ik op overschot heb.Ik heb de HD volledig geformat en heb er nieuwe partities op gemaakt dmv gdisk.Een primaire active partitie van 20gig (XP,Prog Files en Virtueel gegheugen),een extended partitie van de overgebleven 100gig onderverdeeld in 2 logische partities van elk 50gig.Daarna heb ik op de 20gig partitie via het herstelmodus van xp cd een mbr aangemaakt. Als ik dan terug boot via xp cd en xp wil installen op de 20gig partitie weet xp mij te vertellen dat dit geen geldige paritie is.

Grtz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 14:33 ]

Pagina: 1