[XP] Kan OE geen default mailclient maken*

Pagina: 1
Acties:

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik in firefox mijn email wil lezen krijg ik geen outlook meer maar msn.
Als ik outlook opstart kan ik hier ook niet de optie outlook als standaard email .... kiezen.
Iemand een idee hoe dit te fixen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het gaat over de default mail client van Windows (ongeacht de client) en niet om Firefox: SA --> Windows Operating Systems + titeledit. Gezien het WOS policy komt er nog een kleine edit wanneer je meer info geeft over je omgeving :)

Maar dan nog lijkt het er nogal op of je de vraag over de muur gooit zonder er bij na te denken ;) Welke Outlook, welke Windows versie en heb je er de juiste rechten?

Je probeert OL naar ik aanneem via extra - opties - overige - standaardprogramma in te stellen? Of via configscherm - software? <-- in beide gevallen: welke foutmeldingen?

Oftewel: meer informatie is hard nodig :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2005 22:14 . Reden: Hmm. WOS bedoel ik :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op welk OS? En wat staat er bij Programmatoegang en -instellingen ingesteld? Wat doet IE in een dergelijk geval? En wat als je nou Outlook Express even opstart, en als standaard instelt? En vervolgens weer Outlook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Happy2000
  • Niet online
Ja sorry met mijn vraag, zal het even overnieuw doen.

Ik draai met windows xp sp2 en outlook 6.

Als ik internet explorer opstart en open vandaar mijn outlook werkt het wel, echter als ik firefox opstart en van daar mijn email wil lezen start het scherm van msn explorer op.

Onder outlook zelf >>extra > opties > algemeen kan ik niet kiezen dat outlook mijn standaard email programma is (dit is grijs), als ik dan naar de tap verbinding ga en dan op weizigen druk en dan naar de tap programma's staat er wel outlook als email programma.

Het lijkt dus dat firefox (nieuwste versie) dit niet ziet en msn explorer opstart, dit is echter gekomen nadat ik msn geinstalleerd heb, heb ook alles van msn onder software al verwijderd maar dat helpt niks.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Staat Outlook in Windows ingesteld als standaard emailprogramma? In configuratiescherm - Software - onderste tabblad (naam even kwijt). IE heeft namelijk een eigen setting, waardoor het daar wel goed kan gaan. Firefox heeft die bij mijn weten niet.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wees alsjeblieft even consequent met je terminologie, moge uit voorgaande posts van mijn hand blijken dat Outlook en Outlook Express twee totaal verschillende programmas zijn ;)

Maar het gaat dus om de msn-explorer, of hotmail? Want dat zijn in deze context ook appels en peren. En wat heb je van MSN geinstalleerd? De explorer of de messenger? Geef alsjeblieft iets duidelijkere info :)

Ik heb firefox toevallig nog op een testbak staan, en heb net even geprobeerd diverse scenarios te emuleren, maar ben daar niet in geslaagd. Meer info is dus zeker gewenst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Happy2000
  • Niet online
msn explorer heb ik geinstalleerd en ik krijg ook steeds dit scherm als ik de email button aan klik in firefox. (dus het zelfde scherm als je msn explorer start via start alle programma's msn explorer)

En het is inderdaad outlook express standaard email programma van windows, dacht dat outlook en outlook express het zelfde was.

@pathfinder, outlook express staat daar als standaard ingesteld.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Is dit iets? http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;268732

Het schermpje dat je krijg vanaf de tab verbinding in Outlook Express is overigens het schermpje van Internet Explorer, dat heeft verder dus geen invloed op Firefox.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Pagina: 1