Toon posts:

Problemen (checkers?/artifacts) na DirectX9.0C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond wilde ik de demo van FEAR installeren. Voordat dit kon moest je wel directX9.0c installeren. Dat verliep herlemaal goed. Totdat ik de computer herstartte. Er zaten allemaal rare vlekken in mijn systeem. Ergens heb ik gelezen dat het checkers heet, dacht ik...

Het zit bijvoorbeeld in de browser balk, het schaduw effect wordt blokkerig.
Daarnaast zie je in de grasvelden desktop van XP allemaal flikkerende bruine puntjes (artifacts?)

Volgens dxdiag zijn er geen problemen.

Ik heb overigens na de installatie en de foute beelden de laatste nvidia drivers geinstalleerd: 81.85. Maar dat mocht niet baten.

Het systeem liep voor de installatie als een zonnetje.

Mijn vraag uiteraard, hoe los ik dit op?
Ik baal er vreselijk van :|

Verwijderd

Topicstarter
Weet misschien ook iemand hoe ik een directX versie verwijder en directx9.0b weer installeer? (dat was toch de voorgaande?)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Waarschijnlijk of een hitte probleem of het geheugen van de kaart is brak. Aangezien FEAR een zwaar spel is kan het goed zijn dat de kaart overhit is geraakt en daardoor beschadigd het terug clocken van de kaart kan helpen. Zo niet even een RMA doen. Wat is de naam van je videokaart ? is ook wel handig !

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is een 6800gt. Daarnaast clock ik niet over. Het spel had overigens niet gelopen.
Na de reset voor installatie van DirectX zag ik het al op mijn desktop. Dus toen had fear uberhaupt nog niet gelopen. Dat kan het dus niet zijn.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Heb je misschien een screenshot. Probeer eens wat spellen uit. Heb je het daar ook ?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu weer weg, maar het blijft vaag.
Overigens was het overal, in desktop, explorer, al mijn games etc.

Als het erugkomt meld ik me weer :)
Pagina: 1