Toon posts:

Pc start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een nieuwe case gekocht en dus alles over gezet. Maar toen wilde ik mijn pc aan zetten en ik zag een flits(van me fan) en de pc ging niet aan. Daarna ging hij niet aan. Na nog keer proberen het zelfde. Ik denk nu dus dat me voeding te zwak is( te weinig watt) maar het zelfde systeem heeft daarvoor ook nog gewoon perfect gedraaid en dat vind ik dus raar.

zou het te zwakke voeding zijn of wat anders?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een flits??? een vonk ofzo?

Ik neem aan dat je wel de afstandhouders gebruikt heb :+?

Verwijderd

Probeer eens zo weinig mogelijk apparatuur zoals geheugen, cd-spelers, pci of isa kaarten (:)) aan te sluiten.

Branden er nog LEDjes op het mainboard?

Verwijderd

Topicstarter
het is geen flits de fan draait gewoon.
ook als ik alleen de voeding op mobo aansluit dan gaat die nog niet rammelen. en heb geen ledje op me mobo dus weet nie of die brand

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 21:38 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
fan draait, dus er is spanning op je mobo.

Lijkt me dan een geheugen / video fout. Bij beide kan het mogelijk zijn dat je pc gewoon "zwart blijft"

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:43:
fan draait, dus er is spanning op je mobo.

Lijkt me dan een geheugen / video fout. Bij beide kan het mogelijk zijn dat je pc gewoon "zwart blijft"
fan draait even 1 a 2 seconde en daarna is die down

Verwijderd

heb je je oude voeding nog? Daarmee kun je uitsluiten of je nieuwe voeding niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
ja me oude voeding zit er in en die heeft het altijd gedaan op de zelfde pc.. deze voeding is 300W dat lijk me wel genoeg. Maar ik ga het vanmiddag met een van 650 watt proberen

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus voeding van 650 watt gedaan en nog steeds hetzelfde
misschien maakt me mobo kortsluiting want ik had wat extra van die dinge eringedraait voor je mobo vast te maken.

• Micha
  • Niet online
Goh dat lijkt me dan ook :X :+

Hoop voor je dat je niet je mobo vern**kt heb.

Verwijderd

Topicstarter
dat was het ook niet.. iemand nog iets?? ik ben de wanhoop nabij

Verwijderd

Je kan je mobo dus al verknalt hebben, als je teveel afstandhouders hebt gebruikt op de plekken waar ze niet horen. Wat gebeurt er als je boot zonder mem, en/of videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
dan gebeurt gewoon het zelfde de fans gaan even draaien

• Micha
  • Niet online
Ik denk zelf eigenlijk dat je je mobo al verneukt heb.... Probeer anders alleen de voeding even los te starten. (groene en zwarte draad connecten in stekker die naar mobo gaat) en hang er een fan aan blijft ie nu wel gewoon draaien dan mobo stuk lijkt me.

Verwijderd

er zijn voedingen daar kan je de aan/uit knop bypassen door een draadje tussen twee aansluitingen te doen zodat de voeding denkt dat de pc aan moet blijven, maar haal eerst de teveel gemonteerde afstandstukje is weg en isoleer de oude afstandsstukjes om sluiting tussen mobo en kast te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
uh.. me voeding is niet overbelast ofzo maar ik kan hier niet echt iets uithalen wat ik nogkan doen?

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 17:32

tweakraiser

I have such sites to show you

Beste optie lijkt me om een ander moederbord uit te proberen, (dit keer met afstandhuodertjes :Y) ) dan weet je tenminste of je idd het moederbord om zeep hebt geholpen. Als je geen moederbord ter beschikking hebt kun je er voor kiezen om het bij een pc winkeltje laten doen voor € 20,- (nakijk kosten) tenminste dat heb ik net gedaan met mijn moederbord.
Good luck!

*edit: over wat voor systeem praten we eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakraiser op 26-10-2005 21:18 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
ik weet een betere optie die jullie nooit hadde kunne bedenken

upgrade set kopen

Verwijderd

Topicstarter
over een AMD 2000+
80+10gb hdd
1024mb ddr
gf 5600

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 17:32

tweakraiser

I have such sites to show you

Tsjaa als je je dat eerder had bedacht, had je ook dit topic niet hoeven openen :/

[ Voor 4% gewijzigd door tweakraiser op 26-10-2005 21:25 ]

Strava | Webdesign

• Micha
  • Niet online
TIP Lees eerst eens wat over computers bouwen voordat je weer begint... TIP

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Van je fouten leer je he. Ik zelf maakte hetzelfde fout op een pentium 120 mhz (oud systeem) die naar de prullie ging. Ik had geoefend met mijn oude systeem en maakte dus geen fouten bij het bouwen van een nieuwe. In een keer gelukt.

De uitleg over de afstand houdertjes is wel erg beperkt moet ik zeggen. Ook hier in GOT! De simpelste dingen zijn voor een noob gewoon ver te zoeken. Je moet gewoon eerst de koperen schroefjes op de kast plaatsen, vervolgens je moederbord op deze schroefjes zetten en daarna het moederbord vastschroeven met andere koperen schroefjes. Dus: ---|---

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!
k ben met een slijptol aan de gang gegaan in me kast (tt shark) en nu doet diehet. Het probleem? een paar milimeter. In deze kast zit een platform waar je je mobo op vast maakt en daar zit zo'n rand an en die maakte contact met 2 pinnetjes op me mobo..

allemaal bedankt voor de moeite
nu kan die toppic gesloten worden

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Zo, daar kom je goed mee weg dan :o
Bord wat backplate raakt is meestal exit :)

[ Voor 40% gewijzigd door Banshee op 26-10-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja.. me voeding was de zekering gesprongen maar die heb ik alweer verwisseld

• rijk0214
  • Laatst online: 29-02-2024
Netjes hoor, nog veel succes met je pc :).
Pagina: 1