Toon posts:

raid array 2 failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een vervelend kutprobleem.
Ik had in mijn oude pc 2 harde schijven (2x maxtor 120gb) aangesloten op raid0 en afgelopen weekend start ik mijn computer nog eens op en kreeg ik in het begin de fout: "array 2 failed" en bij nader te gaan kijken zegt hij dus over de 2de maxtor dat hij ofwel een failure heeft ofwel disconnected is...

Harde schijf genaaid dus waarschijnlijk en dus ook alle gegevens kwijt.... maar ik heb die "kapotte" hd eens gestoken in een externe behuizing en ook gewoon op primary ide in de computer en dan wordt hij alsnog herkend door de bios en ook in windows herkent hij een maxtor schijf (en hij leest ook de triviale gegevens van de schijf).

Is er dan mss een kans dat de hd wel nog werkt en dat er iets scheelt met mijn raid controller op mijn msi kt3 ultra 2 moederbord (promise raid controller)??

Of toch definitief afgelopen met die schijf?

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 02:06
Als je beide HD's test met een diagnoschische tool?

Die kun je downloaden bij www.maxtor.com

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

heb je daarna nog de schijf terug gezet in de controller?

of misschien dta je heel toevallig een nieuwe zelfde hd heb om te testen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 02:06
Heb je de HD's al getest met PowerBlast

Link:
http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22

Dan weet je zeker is je HD stuk is of niet

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien zat het kabeltje niet helemaal goed. Heb dit ook wel eens met 2xSATA 80GB in RAID-0.
Even opnieuw erin wrikken en proberen op te starten. Als dit niet werkt even bovengenoemde software gebruiken om de schij(f/ven) op fouten te controleren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060