[XP] Zeer sloom bij openen mp3 map*

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Sinds enig tijd heb ik een probleem:

Telkens als ik m'n hoofd mp3 map (2000 files) open, en ik ga scrollen, dan hangt windows ongeveer 5 sec met 100% cpu load. dan beweegt die weer even en dan hangt die weer. en die +/- 25 sec lang, daarna beweegt alles weer soepel.
Als Windows hangt, hangt alleen die map, en kan ik voor de rest wel alles snel doen.

Als ik een andere map met ongveer evenveel mp3's open dan heb ik geen probleem.

Er zit dus ergens een corrupt bestand tussen waar windows iets van wil laden, maarja welke? Geen van de mp3's komen van p2p netwerken af, en het programma mp3shield heb ik ook al gedraaid, maar zonder resultaat.

Nu zou ik graag willen weten als iemand nog meer scan programma's kent die deze files wel zou kunnen opsporen.

Flying High!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in de detail view kijkt, zijn er dan bestanden bij waarvan bv. de duration ontbreekt ofzo? :)

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 16:39
Wanneer heb je voor het laatst gedefragmenteerd?

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Heb net even all nummer zonder tijdsduur in een andere map gezet (welke ik wel gewoon allemaal kon afspelen). maar dit had geen resultaat.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een defrag had gedaan :) maar ik zet morgen ochtend defrag voor alle schrijven aan, en misschien heeft dat resultaat :D

Flying High!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Net weer thuis gekomen, en na de defragmatatie is het nog steeds even sloom....

Dus ik hoop dat iemand anders nog enige ideeen heeft :)

Flying High!

Verwijderd

In je MP3 directory zit een corrupt bestand...
Explorer.exe probeerd MP3 tags e.d. te lezen als je de map opend, maar het corrupte bestand
zorgt voor een eindeloze lus....

Nu moet je nog uitzoeken wel bestand dat is, misschien je laatst toegevoegde bestanden eens checken ? Gebruik anders eens een MP3 speler als winamp om door je liedjes heen te gaan...
_______
Weer te laat :)

Maar om je MP3's the checken:
http://www.micosyen.com/mp3.php

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 17:39 ]

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar die programma's:
TESTMP3.EXE - MP3 file checker (7.0K): kan volens mij alleen maar 1 file tegelijk controleren, en dat word aardig wat werk :)

ChkMP3.EXE - MP3 file fixer (7.0K): Hiermee had ik even een testmap gemaakt met een aantal goede mp3's. Maar toch vond die dat 5 van de 10 niet aan alle voorwaarden voldeed... Dus dan weet ik nog niet zeker welke bestanden wel en niet goed zijn :) en 1000x op y klikken is ook aardig overdreven :D

Maarja als er verder niks overblijft doe ik dat wel :)

Flying High!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat walterdebruijn aangaf ook al eens naar de bestanden gekeken met de nieuwste filedate?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1