Ben net aan het proberen de nieuwste Kubuntu (5.10) te installeren maar hij detecteert - net zo als bij 5.04 - m'n HD niet. Erg vervelend, sta op het punt een andere distro of toch maar weer gewoon WinXPsp2 te installeren, die detecteert em namelijk wel.
Mobo: Asrock 939S56-M
HD: Samsung SP1213C (SpinPoint P80 120GB)
Heb in het bios RAID al aan en uitgezet, zonder enig succes. In de installer van 5.04 kreeg ik simpelweg de melding dat er geen HD's werden gedecteerd, in 5.10 zegt 'ie dat ik handmatig de partities moet configureren, wat niet kan: ik kan niet bij het partitioneer gedeelte van de installatie komen en hij zegt steeds dat er geen physical drive bestaat; oftewel in 5.10 wordt 'ie ook niet gedetecteerd.
Iemand tips hoe dit op te lossen?
edit: ben trouwens totale linux n00b
Mobo: Asrock 939S56-M
HD: Samsung SP1213C (SpinPoint P80 120GB)
Heb in het bios RAID al aan en uitgezet, zonder enig succes. In de installer van 5.04 kreeg ik simpelweg de melding dat er geen HD's werden gedecteerd, in 5.10 zegt 'ie dat ik handmatig de partities moet configureren, wat niet kan: ik kan niet bij het partitioneer gedeelte van de installatie komen en hij zegt steeds dat er geen physical drive bestaat; oftewel in 5.10 wordt 'ie ook niet gedetecteerd.
Iemand tips hoe dit op te lossen?
edit: ben trouwens totale linux n00b
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:08 ]