pc herstart gaat goed, pc-uit en dan weer aan niet

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik heb naast het Raven in "bestanden verdwijnen spontaan" - probleem nog een vaag probleem.
Toen ik vanmorgen mijn pc uitzette en dan weer aan ging ie zichzelf resetten nog vóór het moment dat de videokaart ingeschakeld werd. Na paar maal op power en reset gedrukt te hebben startte ie wél door.

Dit probleem had ik meteen na het updaten van mijn nec3500 z'n firmware en vanmorgen dus na het afsluiten omdat ik verkeert klikte, (moest opnieuw opstarten hebben.). Verder probeer ik de pc zoveel mogelijk aan te houden, sinds ik dat doe zijn er veel minder probs...

Dat ie zichzelf reset bij aanzetten, kan dat door een brakke rammodule komen? of is mijn voeding niet helemaal lekker-->
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8705F
Sensortoegang ISA 290h
Moederbordnaam ECS K7S5A

Spanningswaarde
CPU Core 1.73 V
+2.5 V 2.45 V
+3.3 V 3.25 V
+5 V 4.84 V
+12 V 12.22 V
+3.3 V Standby 3.38 V
+5 V Standby 4.97 V
VBAT Batterij 2.03 V

(komt uit aida32)

Nadat ik de pc vanmorgen wéérr uitzette en der een 2e 512MB ram inzette ging ie gelijk aan, (vaag gedoe.)
Kan iemand mij uitleggen wat dat stuk techniek hier allemaal (verkeerd) aan het doen is??

Windows XP prof+SP2
AMD AthlonXP 1800+
ECS K7S5A v3.1
2* 512MB-DDR400-RAM ( AL6D8B53T-5B1K & Nanya M1U51264DS8HC3G-5T )
ASUS Geforce4 mx440 64MB
HD1: Seagate 40GB
HD2: Maxtor 200GB
NEC3500
CyberDrv CW058D
Fortron 400 watt (E-) ATX voeding (FSP400-60THN-P)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

wat zijn de spanningen in de bios probeer eens memtest

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Wat zegt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ervan ?

Hier staan veel tips in die wel het proberen/controleren waard zijn :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Little_captain schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:40:
wat zijn de spanningen in de bios probeer eens memtest
spanningen zijn in bios zelfde, memtest draai ik zo--> memtest heeft ruim 1 uur gedraaid, 1 pass, geen fouten...

Heb mobo al gechecked op kapotte condensatoren --> niets te vinden.

GPU driver is spoorloos verdwenen. Het nvidia menu stond niet meer bij de geavanceerde beeldeigenschappen :? ff gereinstalleerd...

Wat denken jullie, is de cpu mischien (bijna) aan het eind van zijn leven?

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 25-10-2005 21:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

bartgrefte schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:26:
Wat denken jullie, is de cpu mischien (bijna) aan het eind van zijn leven?
Ik verdenk eerder het moederbord. De CPU blijft meestal wel draaien als 'ie goed gekoeld, danwel niet mishandeld is ;)

Het 'kaal maken' van het systeem heeft niets uitgehaald ?
Als de PC namelijk goed werkt met de basishardware (MOBO/RAM/CPU/VGA) dan kun je gaan troubleshooten en één voor één de overige hardware aansluiten. Net zolang totdat je het probleem gevonden hebt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
toen die keer na het updaten van de branderfirmware heb ik eerst beide branders deruit gehaald. Hielp niet, toen beide hd's ook nog es. Toen ging ie wél aan. Toen beide hd's derin, gaat goed. Toen de branders der weer in en hij start op alsof er niks gebeurt is.....

als het het mobo is, da's wa balen

kan dit trouwens te maken hebben met het probleem waar in de 1e post hier de link van staat?

[ Voor 78% gewijzigd door Raven op 25-10-2005 23:26 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Als PC zomaar aan gaat, kan het zijn dat in je bios staat ingesteld dat die op bepaalde commando's mag opstarten. PME event (een signaal op een PCI slot), modem ring (een signaal op je 56k modem) wake on lan. Dat soort dingen. Is je PC geaard?
Begrijp ik nou goed dat je een geheugen dimmetje er in gaat stoppen terwijl de voedingstekker nog in de PC zit? :o

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:30:
Als PC zomaar aan gaat, kan het zijn dat in je bios staat ingesteld dat die op bepaalde commando's mag opstarten. PME event (een signaal op een PCI slot), modem ring (een signaal op je 56k modem) wake on lan. Dat soort dingen. Is je PC geaard?
Begrijp ik nou goed dat je een geheugen dimmetje er in gaat stoppen terwijl de voedingstekker nog in de PC zit? :o
pc gaat niet zomaar aan hoor, lees nog maar es.
pc is geaard.
geheugendim e.d. zet ik erin als pc uit staat hoor! ik zet daarnaast ook de schakelaar op stekkerdoos om.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik bedenk me zo ineens iets....

De voedingen van tegenwoordig hebben geen -5V meer als ik me niet vergis.
Mijn mobo heeft die volgensmij nog wél nodig! Al weet ik dat niet zeker....

Iemand die hier wat duidelijkheid over kan geven?

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kreeg vannacht een blauw scherm:

stop: 0x00000024 ( 0x001963FE , F1902FE , 0xF1967E0C , 0xF1967B08 , 0xF769CB8B )

ntfs.sys - address F769CB8B base at F769C0001, Date stamp 41107eea

Wat wordt hiermee bedoelt??

pc start gewoon op...

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 28-10-2005 09:32 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
aangezien ik nog garantie had heb ik de (1e) ram module maar eens ingeruild. Voor het eerst sinds 2 maanden start het stuk techniek in 1 keer zonder problemen door!
Msn messenger loopt nu ook niet meer vast.

zou dit: [rml][ nec 3500] dvd's branden mislukt soms[/rml] trouwens ook met de ram te maken kunnen hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 02-12-2005 12:36 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1