Hauppauge pvr-350 ?dood?

Pagina: 1
Acties:

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Hoi mensen

Verhaaltje:

Ik heb een GF-FX 5900ultra en daarnaast een Hauppauge pvr-350. Ik had eerst VIVO met wdm drivers alleen op de gf kaart. Films opnemen was nogal brak en ik wilde alles op me pc gooien met een onwijs 1337 afstandsbediening enzo. PVR-350 kaart erin en Nvidia wdm drivers en vivo eraf. Pvr350 werkt perfect en na een maand ofzo maar weer eens een filmpje opnemen. Pinnacle 9 luste het niet, dwz er verscheen geen beeld in dat prog ook al zat alles goed aangesloten op de PVR kaart. Ok? WDM-drivers dan maar terug want de pvr werkt pas ism een agp kaart en voorheen kon ik wel opnemen met die WDM-drivers van Nvidia.

Installeren van WDM driver gaf blauw scherm "bad pool caller" (hardware conflicten volgens google)

:/ nooooooo de 1e BSOD in 2 jaar XP

Bij herstart wilde PC verder met WDM installeren maar dat bleef op hetzelfde BSOD uitlopen.
Ik heb toen dat installeren afgebroken en alles eraf gehaald want ook de pvr software zoals wintv weigerden dienst. Ik ben zelfs zo ver gegaan om alle hauppauge mappen en wdm driver mappen uit het register te mikken. Ik heb dus onder Local-Machine en Current-User alles weggehaald wat ermee te maken had. Verder heb ik in hardware manager alles gedeinstalleerd wat met die WDM drivers of PVR kaart van doen had. Ik heb de PVR kaart ff uit mijn pc gehaald

Na een herstart en opschonen van de PC heb ik eerst mijn chipset drivers opnieuw geinstalleerd. Dit had gevolgen in die zin dat hij allerlei PCI bus dingen opnieuw installeerde. Ik heb daarna de kaart er weer in gestoken en de pc weer aangezet. Uiteraard vond ie de kaart maar het installeren van de PVR wil niet meer en dat is dus mijn probleem.

Hij vertikt het om setup.exe van de CD te draaien met de opmerking dat "WinTV board not found, gethdl failed" Als ik de setup forceer dan installed ie wel programmas maar die werken niet omdat alle drivers voor de verschillende onderdelen corrupt of afwezig zouden zijn. Het zijn vooral error's ala "hardware not found or driver corrupt"

Is ie nou stuk? Het kan toch niet dat een WDM driver mijn kaart sloopt alsof ik een BIOS flash verprutst zou hebben? Zou het helpen als ik die WDM driver toch probeer te installeren? Wellicht dat de driver niet helemaal goed was ofzo waardoor de BSOD. Ik heb nu iig alle software voor die PVR kaart van mijn PC af.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
Het klinkt alsof je in elk geval je softwareconfiguratie nu een zooitje is, of had je Windows opnieuw geinstalleerd (=opschonen?)? Daardoor is het wat lastig om te beoordelen of het de hardware is.

Heb je trouwens al geprobeerd de PVR350 in een ander PCI slot te stoppen?
Toevallig een andere PC bij de hand? Of desnoods een knoppix CD waar je een lspci kunt doen om te zien of de kaart nog op de PCI bus aanwezig is?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:01:
Het klinkt alsof je in elk geval je softwareconfiguratie nu een zooitje is, of had je Windows opnieuw geinstalleerd (=opschonen?)? Daardoor is het wat lastig om te beoordelen of het de hardware is.
Ik heb mbv Tweak Now Powerpack allerlei loze register verwijzingen verwijderd (verwijzingen naar software die er eerst op stond) Daarnaast had ik allerlei Temp folders (account en windows) geleegd en ook de prefetch map leeg. Verder gecontroleerd of IRQ verwijzingen nog wel klopten en
Heb je trouwens al geprobeerd de PVR350 in een ander PCI slot te stoppen?
Toevallig een andere PC bij de hand? Of desnoods een knoppix CD waar je een lspci kunt doen om te zien of de kaart nog op de PCI bus aanwezig is?
Knoppix probeer ik eerst wel. Zou het een pci slot kunnen zijn? Er stonden geen error's in de Device manager (PCI bus aanwezig en werkt en PCI bridge - 244E aan wezig en werkt) Daarnaast gebruik ik Sisoft sandra 2004 en als ik kijk bij pci and cardbus info dan geeft ie aan dat er op PCI bus 2 een "Hauppauge computerworks inc PVR-350" aanwezig is.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
ROFLASTC schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:54:
Knoppix probeer ik eerst wel. Zou het een pci slot kunnen zijn? Er stonden geen error's in de Device manager (PCI bus aanwezig en werkt en PCI bridge - 244E aan wezig en werkt) Daarnaast gebruik ik Sisoft sandra 2004 en als ik kijk bij pci and cardbus info dan geeft ie aan dat er op PCI bus 2 een "Hauppauge computerworks inc PVR-350" aanwezig is.
Denk dat SiSoft sandra dezelfde informatie als lspci geeft dus dat hoef je niet te doen.

Probeer als het even mogelijk is de kaart in een andere pc om hardware problemen uit te sluiten.

edit: ik volg de mailinglijst van de linux driver van deze kaart vrij regelmatig en daar komt heel soms een melding voor van een kapotte kaart. Meestal zijn dat wel DOA's. Dit doet me nog meer denken dat je een software probleem hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2005 20:32 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Nou mijn kaart leeft iig nog. Het bleek iid een software iets te zijn want een herinstall van windows bleek de oplossing. Alleen voortaan maar uitkijken met die wdm-drivers :/

bedankt

And it goes BRAAAAAPP!