Voor mijn opleiding zit ik nogal veel achter mijn laptop. (Photoshop, Flash, Dreamweaver, 3ds Max, Audition, enzo)
Hierbij heb ik een muis (standaard hp muis gekregen bij mijn desktop die ik niet meer heb) waaraan ik me bij lange sessie aardig begin te ergeren.
Nu heb ik wat rond gekeken en gezocht naar een ergonomische muis.
Na wat zoektochten kwam ik bij Logitech uit met wat muizen:
MX1000 (vervalt ivm niet verwisselbare batterij)
MX610 (ben ik al op uitgekeken, maar het kan nog veranderen, toch liever de G7 dan)
G5 (Laser muis met draadje en voelt lekker, met rubber)
G7 (draadloze laser muis, zelfde vorm maar zonder rubber)
daarnaast nog een Razor Copperhead, maar deze heeft voor zover ik kan zien niet echt een ergonomische vorm, oftwel hij lijkt me niet lekker in de hand liggen.
voorkeur gaat uit naar de G7, weg met de draden maar toch snel.
Nu ik toch 80 euro aan een muis ga besteden kan ik ook kijken naar een Wacom Tablet.
prijzen moet ik nog even zoeken maar op de wacom site leek de Pen Partner 2 me wel wat.
In het mycom krantje zag ik een Grapphire 4 voor 89,95 dacht ik.
de tablets heb ik pas sinds kort in mijn hoofd en daarom weet ik hier nog niet veel over. dat komt nog.
vraag 1: een tablet of een muis?
vraag 2: de Penpartner ziet er wat klein uit. iemand ervaring mee?
vraag 3: iemand die al een tablet gebruikt voor photoshop en zo ja welke?
vraag 4: moet ik bij een tablet nog een muis hebben?
nu moet ik gaan, ik ga me nog wat verdiepen in de tablets maar voor nu even van algemene info.
(ik neig nu nog naar de muis (G7) omdat deze beter/breder inzetbaar is in allerlei programma's. Met games lijkt mij zo'n tablet zeer irritant, en moet ik sowiezo nog muizen.)
Hierbij heb ik een muis (standaard hp muis gekregen bij mijn desktop die ik niet meer heb) waaraan ik me bij lange sessie aardig begin te ergeren.
Nu heb ik wat rond gekeken en gezocht naar een ergonomische muis.
Na wat zoektochten kwam ik bij Logitech uit met wat muizen:
MX1000 (vervalt ivm niet verwisselbare batterij)
MX610 (ben ik al op uitgekeken, maar het kan nog veranderen, toch liever de G7 dan)
G5 (Laser muis met draadje en voelt lekker, met rubber)
G7 (draadloze laser muis, zelfde vorm maar zonder rubber)
daarnaast nog een Razor Copperhead, maar deze heeft voor zover ik kan zien niet echt een ergonomische vorm, oftwel hij lijkt me niet lekker in de hand liggen.
voorkeur gaat uit naar de G7, weg met de draden maar toch snel.
Nu ik toch 80 euro aan een muis ga besteden kan ik ook kijken naar een Wacom Tablet.
prijzen moet ik nog even zoeken maar op de wacom site leek de Pen Partner 2 me wel wat.
In het mycom krantje zag ik een Grapphire 4 voor 89,95 dacht ik.
de tablets heb ik pas sinds kort in mijn hoofd en daarom weet ik hier nog niet veel over. dat komt nog.
vraag 1: een tablet of een muis?
vraag 2: de Penpartner ziet er wat klein uit. iemand ervaring mee?
vraag 3: iemand die al een tablet gebruikt voor photoshop en zo ja welke?
vraag 4: moet ik bij een tablet nog een muis hebben?
nu moet ik gaan, ik ga me nog wat verdiepen in de tablets maar voor nu even van algemene info.
(ik neig nu nog naar de muis (G7) omdat deze beter/breder inzetbaar is in allerlei programma's. Met games lijkt mij zo'n tablet zeer irritant, en moet ik sowiezo nog muizen.)
#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices