Oscar Mopperkont: Je hebt op zich eigenlijk inderdaad gelijk dat mijn argumentatie waarom W&I wél op GoT thuishoort niet klopt. Dat er een grotere hoeveelheid topics over iets bestaat is echter geen argument om er ook gelijk maar een forum over te maken in mijn ogen. Ook op grond daarvan kunnen we ook een forum over relaties starten
De vraag wat wel redenen zijn om een bepaald subforum te hebben kan ik niet zo één - twee - drie precies beantwoorden. Binnen tech is dat wel redelijk duidelijk: de mogelijkheid om op een hoog niveau over het desbetreffende techonderwerp te discussiëren. De levensvatbaarheid van een forum hangt daar mee samen. Binnen de non-tech onderwerpen is die redenatie voor een deel ook door te trekken, alhoewel er wel grenzen gesteld moeten worden. Waar die grens precies moet liggen is voor een deel denk ik meer iets gevoelsmatig. Maar misschien kan iemand anders goed onderbouwen waarom een non-tech onderwerp een eigen subforum verdient, aangezien dat wel de kern is van het hele verhaal

.
Met betrekking tot Recht & ICT: dat zou in mijn ogen inderdaad an sich geschikt themaforum zijn, als W&I iets ouder is, je wilt niet een oeverloze lading nieuwe fora. Recht en ICT valt niet binnen W&I, en het heeft veel te maken met de doelgroep / -stelling van GoT. Er is meer expertise over dan over andere juridische problemen, lijkt me, maar dat is ook maar een inschatting, waar je het niet mee enes kan zijn. De vraag of zo'n forum levensvatbaar is komt daar mee overeen. Ik weet niet of curry's post ook op dit onderwerp sloeg, maar die inschatting is nu eenmaal aan iemand anders om te maken.
Maar dat is nog steeds iets anders dan gelijk een Recht (thema)forum. Dat mijn argumentatie van waarom W&I wél hier past niet juist was laat niet onverlet dat de rest van het verhaal nog wel klopt

.
edit:
RM -rf: De opmerking dat een publiek forum niet de geëigende discussieplek is in mijn ogen misschien wel degene die het meeste hout slaat. Dat is een andere invalshoek, die misschien veel praktischer en terechter is dan de veel abstractere vraag waarom bepaalde fora op GoT thuishoren, of de vraag of er al dan niet expertise aanwezig is.
Wáárom een publiek forum niet de juiste plek is om over Recht of over Recht in het kader van ICT te praten maak je echter niet duidelijk, noch wordt dat ergens anders in dit topic gedaan.
Overigens vindt ik de redenatie dat er garanties door GoT als dienst zouden worden afgegeven met het bestaan van een subforum in *juridische* zin "gevoelsmatig" nog steeds onjuist omdat dat ook op zou gaan voor tech fora. Het ontkennen hiervan met behulp van het argument dat binnen techfora het expertise niveau veel hoger ligt, zoals curry684 eerder deed, is lijkt me niet juist: ook binnen techfora kunnen foute adviezen gegeven worden die grote gevolgen hebben.
Op het "morele" vlak denk ik inderdaad dat er het idee kan ontstaan dat er gefundeerde adviezen worden afgegeven terwijl dit niet zo is. Maar dit heeft weer meer te maken met expertise.
[
Voor 26% gewijzigd door
JHS op 04-11-2005 12:28
]