Toon posts:

Belkin F5D7 WiFi router en MAC beveiliging *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Belkin F5D7633-4 ADSL Modem - Wireless Router geconfigureerd met 2 laptops: 1 maal Dell met ingeouwde wifikaart onder XP en 1 maal iBook met Airport onder Tiger 10.4.2. Zonder MAC filtering kan ik beide machines wireless gebruiken
De volgende stap is uiteraard beveiligen, en ik ben begonnen met het invoeren van de MAC adressen, maar zelfs na herhaaldelijke reboots van de router worden beide laptops niet meer geaccepteerd.

Als ik met een ethernet kabel de Dell met de router verbind en het configuratiescherm opvraag (192.168.2.1) worden er onder sectie DHCP Client List geen clients vermeld.
Onder sectie MAC Address Filtering staan beide laptops vermeld met de bijbehorende MAC adressen.

MAC adres van de iBook heb ik overgenomen van de Airport-ID
MAC adres van de laptop gevonden via nbtstat -a <computernaam>.

Gebruik ik de verkeerde MAC adressen? Of is er nog een andere 'secret' setting voor deze Belkin modem/router?

Verwijderd

Topicstarter
update - ik heb de laatste firmware geinstalleerd (010).... maar nog steeds krijg ik de MAC adres beveiliging niet aan de praat... Zijn er andere gebruikers van dit modem die kunnen helpen???

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Hmmz ik gebruik altijd cmd --> ipconfig/all

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:20:
Hmmz ik gebruik altijd cmd --> ipconfig/all
Havana, met ipconfig /all krijg ik 3 entries met verschillend MAC address:
* Ethernet adapter Local Area Connection
* Ethernet adapter AGN Virtual Network Adapter
* Ethernet adapter Wireless Network Connection

Ik heb de laatste ingevoerd in het lijstje 'veilige' MAC addressen in de router configurator, met als resultaat dat ik geen toegang meer kreeg...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..