Ik heb bij een tweetal exchange-servers het probleem dat de afwezigheids-assistent voor mensen die vanaf een extern adres mailen niet functioneert. Intern werkt deze reply wel. Ik weet dat de out of office replies standaard uit staan en heb het 'beruchte' vinkje dus wel ingeschakeld. Beide servers draaien op Windows 2000 Server en eveneens Exchange 2000. Ik heb eigenlijk geen idee waar het nu eigenlijk fout gaat. Iemand een soortgelijk probleem weleens gehad?
Wat doet het wel en wat doet het niet?
Omschrijf eens de situaties waarin het wel en niet werkt.
En wat heb je al reeds gedaan om het op te lossen?
Omschrijf eens de situaties waarin het wel en niet werkt.
En wat heb je al reeds gedaan om het op te lossen?
ff 5 sec gegoogled:
"In Exchange 2003 goto Global settings and highlight Internet Message Formats, then on the right side right-click on the entry and choose Properties. In the third tab you can allow Out Of Office replies to be sent to external recipients."
Ik weet dat het voor 2k3 is, ben alleen bekend met 2k3 en weet niet of dit ook op dezelfde plek in 2k te vinden is, maar zo moeilijk is het niet om dit te vinden.
"In Exchange 2003 goto Global settings and highlight Internet Message Formats, then on the right side right-click on the entry and choose Properties. In the third tab you can allow Out Of Office replies to be sent to external recipients."
Ik weet dat het voor 2k3 is, ben alleen bekend met 2k3 en weet niet of dit ook op dezelfde plek in 2k te vinden is, maar zo moeilijk is het niet om dit te vinden.
Verwijderd
Zoals TS al zegt, het `beruchte' vinkje staat aan..... Heb je al in message tracking gekeken wat er met de message gebeurt? Gebeurt dit ook bij nieuwe users? Al eens alle rules van een user verwijderd en opnieuw aangemaakt? Verder wil je natuurlijk eigenlijk geen externe OOF sturen.....
Outofoffice niet naar buiten toe is default behaviour
Je moet wel overwegen of je datsoort data wel publiekelijk beschikbaar wil maken. Denk bijvoorbeeld aan een fraudeur/inbreker/$kwaadwillendpersoon, die door dit soort dingen uitgebreid op de hoogte kan blijven van het reilen en zeilen van je organisatie. Veiligheidsrisico wat ik eerst even door change-management heen zou halen voordat je dit zomaar toepast.
Ik vind 'het beruchte vinkje' wat vaagjes, vooral aangezien hij het heeft over het vinkje wat out of office replies in het algemeen toestaat. Mijn specifieke 'oplossing' gaat over out of office replies naar externe adressen.
[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 25-10-2005 19:52 ]
Zoals gezegd werkt het intern wel. Dus als er intern op het netwerk een mail naar de afwezige persoon gestuurd wordt, wordt er een out of office reply verstuurd. Wanneer bijvoorbeeld een klant een mail naar de afwezige medewerker stuurt, ontvangt de klant de out of office reply dus niet.
Wat staat aan ?
Indien ik naar Global Settings - Internet Message Format ga en daar de properties van de default 'policy' bekijk, staat Allow out of office responses gewoon aangevinkt. Ik zie in 2000 niet staan of dit om interne of externe out of office responses gaat.
Wat staat aan ?
Indien ik naar Global Settings - Internet Message Format ga en daar de properties van de default 'policy' bekijk, staat Allow out of office responses gewoon aangevinkt. Ik zie in 2000 niet staan of dit om interne of externe out of office responses gaat.
Verwijderd
Het is je `internet message format' dus dat gaat om extern. Verder heb ik nog nooit een `algemeen out of office' vinkje gezien
Jullie hebben gelijk, my bad. Er is inderdaad maar één berucht out of office vinkje 
Maaruh, heb je je exchange services al eens opnieuw gestart sinds de wijziging?
Maaruh, heb je je exchange services al eens opnieuw gestart sinds de wijziging?
Verwijderd
En heb je hier al naar gekeken? 
Heb je al in message tracking gekeken wat er met de message gebeurt? Gebeurt dit ook bij nieuwe users? Al eens alle rules van een user verwijderd en opnieuw aangemaakt?
Ik heb nogmaals voor de zekerheid alle exchange services down en weer up gebracht en nu lijkt alles te functioneren. Ik ga server 2 ook nog even testen. Wanneer deze out of office-reply aanstaat zijn er geen zaken mbt relay-security ed die veranderen of extra aangepast dienen te worden? Servers kunnen standaard niet relayen. Eventueel alleen de servers die verbonden zijn middels routing-group connectors. Wanneer er voor een user een forward naar een extern adres aangemaakt wordt, doen we dit nu via het aanmaken van een extern contact - en forward to '<extern contact adres>' bij de exchange general tab van de betreffende user. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1