Toon posts:

Partitie resizen en aanmaken onder XP pro x64 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn d: partitie kan resizen, zodat ik een nieuwe partitie aan kan maken en dan de d: hernoemen naar e: en de nieuwe d: maken...

Het gaat het meeste om het resizen aangezien, de rest met disk beheer wel kan onder windows..

Zodat ik op de d: een 2de OS kan zetten?

Ik kan niet booten met floppy van partition magic want ik heb geen floppy drive :+

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PM hoeft (vanaf een bepaalde versie) ook niet meer worden opgestart vanuit DOS, maar gewoon vanuit Windows. Dus gewoon even PM kopen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij kan het dan nog steeds wel met Partition Magic hoor. Tenminste ik neem aan dat je windows niet vanaf D: draait. :) Ik zou zeggen, probeer dat eens ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 23:33

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:03:
Weet iemand hoe ik mijn d: partitie kan resizen, zodat ik een nieuwe partitie aan kan maken en dan de d: hernoemen naar e: en de nieuwe d: maken...

Het gaat het meeste om het resizen aangezien, de rest met disk beheer wel kan onder windows..

Zodat ik op de d: een 2de OS kan zetten?

Ik kan niet booten met floppy van partition magic want ik heb geen floppy drive :+
Als je gewoon Partition magic gebruikt heb je geen bootflopy nodig. In NTFS zal hij die partitie zo aanmaken, en in Systeembeheer->Computerbeheer->Schijfbeheer kan je dan je drive letters veranderen.

Lijkt me geen enkel probleem, en toch redelijk makkelijk te vinden hier op GoT...

Hier bijvoorbeeld kan je het eea vinden: Opslagmedia FAQ
En hier ook wel wat, net als hier

[ Voor 52% gewijzigd door Shaggy op 25-10-2005 18:27 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Op 64 bit schijnt partition magic niet te werken helaas.. het punt waaronder die in dos gaat lukt niet :(

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 23:33

Shaggy

Misantroop pur sang

Toch maar even een floppy drive of usb stick regelen.

Er zijn veel gevallen bekend van problemen met PM en WinXP64bit, Via de bootdisk lijkt het wel te werken.

edit:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:42:
Op 64 bit schijnt partition magic niet te werken helaas.. het punt waaronder die in dos gaat lukt niet :([/quote]
Als je in je startpost erbij had gezet dat je XP 64 bit draait, had dit iets gemakkelijker geweest voor een goed antwoord.
My mistake 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Shaggy op 25-10-2005 18:53 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
In me titel staat... XP pro x64

x64 betekent 64 bit.. :+

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet hier app voor ;(

Verwijderd

Topicstarter
Kan je ook een USB stick gebruiken in Partition Magic? Want die heb ik wel.. nog beter zou bootable cdrw of dvdrw zijn uiteraard :9

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je toch wat meer zaken zelf gaat proberen :) Daarnaast wil ik je vragen om niet binnen 24 uur na je laatste post een nieuwe post te plaatsen; edit dan je laatste bericht even :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1