[JS] Delete Element

Pagina: 1
Acties:

• VinShady
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 11:30
Ik ben bezig om met JavaScript div'jes dynamisch toe te voegen met de functie createElement('div');
Nu wil ik deze ook kunnen sluiten maar ik kan de deleteElement functie maar niet vinden... Is hier een andere oplossing voor?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
removeChild() :)

Regeren is vooruitschuiven

• VinShady
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 11:30
aa thnx! dom van me :9

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Inderdaad DOM :P

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

Pelle

🚴‍♂️

:D

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

Cyphax

Moderator LNX
http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_shortIX.html
Kon weleens handig zijn de volgende keer dat je een functie zoekt. :)
Het is ergens weleens lastig dat je nodes, childs en dus elements hebt in je functienamen en attributen... createElement, removeChild, childNodes...

Saved by the buoyancy of citrus

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ten overvloede, maar tbhv de search dan wellicht, 't is dus: parentNode.removeChild(childNode); waarbij childNode een directe child van parentNode moet zijn (duh). Als je alleen de childNode weet kan het ook als:

code:
1
childNode.parentNode.removeChild(childNode);

omdat elke (digitale ;)) child via de .parentNode property weet wie z'n parent is.
Het is ergens weleens lastig dat je nodes, childs en dus elements
Wat betreft naamgeving is het idd niet altijd even eenduidig. :)
Nodes en Elements zijn overigens wel degelijk 2 verschillende dingen. JS maakt het onderscheid niet, maar in b.v. java zal je een Node eerst moeten casten naar een Element voordat je Element specifieke methodes erop kan uitvoeren.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

Cyphax

Moderator LNX
Clay schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:51:
Ten overvloede, maar tbhv de search dan wellicht, 't is dus: parentNode.removeChild(childNode); waarbij childNode een directe child van parentNode moet zijn (duh). Als je alleen de childNode weet kan het ook als:

code:
1
childNode.parentNode.removeChild(childNode);

omdat elke (digitale ;)) child via de .parentNode property weet wie z'n parent is.
Dat is wel het mooie inderdaad van die DOM tree, die is goed te doorlopen. Ik heb ook constructies als object.parentNode.removeChild(object); door javascript code heen, af en toe is het wel handig als je je tree uit kan tekenen even ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1