Op onze server staat nog een link naar een oude netwerkprinter. De pc waar deze printer aanhing is al tijden uit het netwerk verwijderd, maar de printer verwijzing op de server kan gewoonweg niet verwijderd worden! Gewoon verwijderen kan niet, offline zetten kan niet...ik wordt gek van deze spookprinter! Heeft iemand een id hoe ik deze printer kan verwijderen?
Veilige modus?-CKY2K- schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:18:
Op onze server staat nog een link naar een oude netwerkprinter. De pc waar deze printer aanhing is al tijden uit het netwerk verwijderd, maar de printer verwijzing op de server kan gewoonweg niet verwijderd worden! Gewoon verwijderen kan niet, offline zetten kan niet...ik wordt gek van deze spookprinter! Heeft iemand een id hoe ik deze printer kan verwijderen?
Krijg je ook een foutmelding? Bijvoorbeeld in de Event Viewer?
Verwijderd
Rechten? Je hebt geschreven dat het om een netwerkprinter gaat, dus dan moet je wel genoeg rechten hebben om deze te verwijderen.
Is het een workgroup waar je in werkt? of een domein?
Is het een workgroup waar je in werkt? of een domein?
HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections voor User printers.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print voor systeemwide printers.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print voor systeemwide printers.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device